Gjest Bobler Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg blir så himla flau over å gå tur i området her. Jeg blir flau på andres vegne at det går ann å være så tett at de ikke plukker opp etter hunden sin. Det FLYTER av dritt i gatene, og det dukker daglig opp nye hundebæsjer både her og der. Bor et sted med mange hunder, mye små hunder, og det virker som om jeg er den eneste som plukker opp etter bikkja mi. Jeg syntes det er helt utrolig at folk har så store vanskeligheter med plukke opp! Jeg blir rett og slett forbanna over det. Skaffer du deg bikkje, medfølger det mye ansvar og et av dem er faktisk å plukke opp etter den på tur!! Uansett hvor ekkelt det er, eller hvor lite den har bæsjet. Det skal plukkes opp! Det er utrolig kjipt for meg (og andre) som faktisk plukker opp og gå tur og nærmest vasse i dritt. Jeg plukker jo opp etter andre også, men når det er -10 grader ute så funker det fryktelig dårlig. Plukk opp etter bikkjene deres :kjefte: (dagens frustrasjons-innlegg) 13
Rainbow Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Er verre med dem som plukker opp og så kaster posen utendørs. Enkelte steder her flyter det av svarte, fylte plastposer. Hvis det er alternativet, som det tydeligvis er for noen, kan man likegodt la være, altså...! 8
Cashpink Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Blir irritert jeg også. Samme fenomenet her jeg bor. Tenker faktisk på at der hvor jeg ferdes med hundene ferdes barn. Hvor gøy er det for foreldrene å få hjem barna fulle av hundedrit? Noen ganger opplever jeg at den ene av hundene mine gafler i seg en god kabel når vi er ute. ÆSJ!!! Nesten så man sku drite i å plukke opp selv også, men gjør det fordi jeg mener jeg gjør det riktige! Dessuten, jeg synes ikke det er så ille å plukke opp. Er jo ikke mer enn ett par ganger om dagen, så er det "overstått". 3
Gjest snoopy_93 Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Der jeg bodde før ble det et så stort problem så noen kontaktet tv2hjelper deg. x) Her flyter det også med dritt enkelte steder, men så går hundene løse og eiern henger 5meter bak bikkja og babler i telefonen.. (Greit å være redd hunder her ihvertfall )
Redbull Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Er verre med dem som plukker opp og så kaster posen utendørs. Enkelte steder her flyter det av svarte, fylte plastposer. Hvis det er alternativet, som det tydeligvis er for noen, kan man likegodt la være, altså...! Enig! Har mange slike her også.
Gjesten Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Er verre med dem som plukker opp og så kaster posen utendørs. Enkelte steder her flyter det av svarte, fylte plastposer. Hvis det er alternativet, som det tydeligvis er for noen, kan man likegodt la være, altså...! Heller en sort pose enn å tråkke i hundedritt, faktisk. Men det burde jo ikke være så vanskelig å plukke opp driten og kaste posen. Jeg mener liksom at det er noe av ansvaret du påtar deg når du skaffer deg hund. 2
bittelura Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 At de ikke kan kjøpe seg biologisk nedbrytbare driteposer da!!!, Hvis de plukker opp dritten.. og allikevel kaster posen i naturen i stedet... Møkkafolk... Har gitt bort x antall poser til folk som jeg ser ikke tar opp etter bikkja si... (så takker de, venter litt, kikker seg rundt.. OG Går videre!! 2
Gjest Badabing Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Jeg synes også det er flaut. Får posen fort opp av lomma før hunden engang er ferdig, bare fordi jeg er "redd" noen skal tro jeg ikke plukker opp, eller at de tror jeg plukker opp fordi de kom akkurat da. Mye rart man skal tenke på Opplevde forøvrig at jeg tok opp fra grøfta, og innenfor var det en hekk. Over hekken kom en dame som roste meg for at jeg tok opp. Det var i alle fall kleint! 4
amonyn Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Jeg blir også SINNSYKT provosert av dette. Verste biten er faktisk at vi som plukker opp får kjeften som de andre skulle hatt. Har flere ganger fått kjeft selv om jeg står med posen i hånden og hunden ikke er ferdig ennå. Har fått skylden for naboens lille hund som går løs og legger fra seg mini klatter på hele plenen. De mente altså at det var min 40kg hund som hadde gjort det!? Pluss at jeg lekte med hunden i en barnehage her om dagen da en fly forbannet dame kom ut og hadde tatt "de som har lagt fra seg dritt de siste 6mnd". Merkelig i og med at vi var på helgebesøk og ikke hadde vært der før... Sa hun skulle ringe politiet hvis vi kom tilbake og greier. PLUKK OPP! 3
Gjest grapefrukt Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 (endret) At de ikke kan kjøpe seg biologisk nedbrytbare driteposer da!!!, Hvis de plukker opp dritten.. og allikevel kaster posen i naturen i stedet... Møkkafolk... Har gitt bort x antall poser til folk som jeg ser ikke tar opp etter bikkja si... (så takker de, venter litt, kikker seg rundt.. OG Går videre!! Det å kjøpe biologisk nedbrytbare poser er jo bare bullshit, det går fortere å bryte ned en hundebæsj uten pose enn en hundebæsj i biologisk nedbrytbar pose. Uansett så er det å legge igjen hundedritten etter bikkja så ufattelig dumt, og i mine øyne er det kun en løsning når hunden bæsjer: Plukke opp og kaste posen i søpla. Ikke kom med en dum regle om biologisk nedbrytbare poser, det ser stygt ut og blir for dumt. Endret 2. februar 2012 av grapefrukt 3
Teqi Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Slikt irriterer vettet av meg også! Jeg har opplevd flere ganger at folk som kommer å dinger på her og ber meg plukke opp etter bikkjene mine i deres hager. Verste var vel den gangen nabomannen bad meg plukke opp en drit som var fra en SVÆR rase (type St.Bernhard) mens jeg har miniatyrhund.. Plukket den nå opp jeg, uten problem. Men det er forbanna iriterende fordiom! Rett og slett MØKKAFOLK! Jeg er og big fan av å gi vekk poser også stå og vente på at de skal plukke opp til de gjør det. Stygge, onde meg :gjeiper: 4
Aspera Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har en liten betroelse å komme med her. Jeg plukker alltid opp etter hunden min, men én gang var vi på tur til bussen. Vi hadde god tid, så vi gikk et stykke, også forbi flere busstopp. Altså, jeg plukket opp etter hunden og gikk for å finne en søppeldunk. Vi gikk og gikk. Alle bussplassene hadde tatt ned søppelkassene som før var der. Jeg kunne sikkert løpt inn i et av byggefeltene vi gikk forbi for å finne en søppeldunk, men jeg tenkte jo ikke på det da jeg gikk forbi. Det burde jo vært noe langs gangstien, og det var litt det jeg satsa på. Til slutt kom vi frem og fremdeles hadde jeg ikke funnet et sted å kaste det. Da var alternativet å ta det med på bussen, men det synes jeg ikke så voldsomt mye om akkurat. Så da ble det til at jeg kastet det fra meg i en busk... Det var ikke en ønskelig situasjon, men hva skulle jeg gjort? Det er da også kommunens ansvar å faktisk gi folk et sted å kaste søpla.. Men ellers er samvittigheten min ganske ren på dette punktet! 2
Gjest Apophis Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Ein ting er å la være å plukke opp når bikkja har drete på sida av veien eller fortau, i ei grøft eller under ei busk. Men når de driter MIDT PÅ FORTAUET og lar det ligge, då blir eg forbanna. Jævlig moro å tråkke i det altså, eller om man er riktig uheldig, ramle i det. Heromkring merker eg at det som regel er folk med små hunder som er synderene (og i blandt folk med større hunder). På vinteren ligger det små klatter på rekke og rad i brøytekantene og på sommeren ligger det klatter ved siden av fortau. Eg plukker alltid opp etter min hund, men noen ganger må eg komme tilbake seinere for å plukke opp dersom eg har med for få poser. Og om hunden har rennerumpe så er det umulig å plukke opp. Og eg skal innrømme at eg ikkje plukker opp om vi er i skogen eller på fjellet Endret 2. februar 2012 av Apophis
Redbull Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Ein ting er å la være å plukke opp når bikkja har drete på sida av veien eller fortau, i ei grøft eller under ei busk. Hva mend barna som løper i vei/fortauskanten? Hunden min går alltid i kanten, hadde blitt forbsnna om han tråkka i en bæsj! Jeg plukker ALLTID opp, uansett hvor øde det er. Syns det er en grei regel å ha. Men er vi på tur og skal samme vei tilbake legger jeg ofte ifra meg posen og tar den med på tilbakeveien. 1
Gjest Apophis Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Hva mend barna som løper i vei/fortauskanten? Hunden min går alltid i kanten, hadde blitt forbsnna om han tråkka i en bæsj! Ja, men det er faktisk verre om man etterlater dritten liggende midt på fortauet enn ved siden av veien (min meining ihvertfall, men man bør/skal selvfølgelig plukke opp samme søren).
daemonia Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Er verre med dem som plukker opp og så kaster posen utendørs. Enkelte steder her flyter det av svarte, fylte plastposer. Hvis det er alternativet, som det tydeligvis er for noen, kan man likegodt la være, altså...! Helt enig! Her rundt er folk veldig flinke til å plukke opp, med unntak av en hundeeier som lar hunden gjøre fra seg akkurat der den vil. Men flere av de som plukker opp lar posene ligge igjen i veikanten. Altså.. det er i en pose, er det sååå vanskelig å bære den med seg til de kommer til en søppeldunk? De kan gjerne kaste det i søpla mi om det betyr at jeg slipper å se de forbaska posene rundt på fortauene. Vi har hund selv, og det kunne ikke falt meg inn å verken la det bli liggende der hvor folk skal gå eller å kaste fra meg posen akkurat der bæsjen lå i utgangspunktet.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Folk leter etter unskyldninger hele tiden for å slippe å plukke opp. Har selv gjort det en gang. Mørk høstkveld, og et par glass rødvin innabords samt en hund som rygga inn i en busk (i en rundkjøring så ingen barn leker her). Jeg hadde aldri i væla klart å finne den og om jeg hadde funnet den, så hadde den ant vært smurt utover hele meg Men ja jeg var hysterisk på å få med meg møkka. Selv når hunden satte seg i en snøfonne. Var bare å skynde seg å få tak i den før den forsvant for langt ned i snøen. Her er det mye hund. Veldig mye hund. Men her virker det som folk er flinke. Værre er det der jeg jobber. Her er det lite parker og mye fortauer og her flyter det av drit på fortauene... Men gå inn og lag en lignende tråd på Canis, så skal du se at du får milevis av gode unskyldninger for å slippe å plukke opp, eller for at du lar de sorte fulle posene ligge igjen...
Redbull Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Jeg gikk å lyste etter bæsjen hans med mobilen en kveld, brukte mange minuttene på å finne den!! Så sikkert veldig smart ut 1
Vulpes Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Så klart skal man plukke opp når man går i byer/boligstrøk! Noe annet er bare ekkelt. Jeg gikk mye tur med andres hunder som liten og pleide å plukke opp etter hunden, unntaket var når eierne glemte å sende med meg poser og lille surrete meg ikke oppdaget det før jeg sto der foran en fersk hundebæsj å ikke helt visste hva jeg skulle gjøre. Ja, og den gangen jeg passet en chihuahua og rett og slett ikke fant bæsjen... Haha. Endret 2. februar 2012 av Tonje!
Gjest Bobler Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 Jeg gikk å lyste etter bæsjen hans med mobilen en kveld, brukte mange minuttene på å finne den!! Så sikkert veldig smart ut Har finne-bæsj-lommelykt jeg Den er med på hver tur! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå