Gjest *Røyskatt* Skrevet 1. februar 2012 #1 Del Skrevet 1. februar 2012 Hva heter det når ett ord ser likedan ut opp-ned? Er helt blank selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. februar 2012 #2 Del Skrevet 1. februar 2012 Finnes det et navn på det? Jeg tenkte først på palindrom, men det er ord og uttrykk som er like om man leser dem fra høyre mot venstre eller omvendt. *må følge denne tråden* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 1. februar 2012 #3 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Mener du ord som "pod"? Jeg visste ikke at det var en "greie" en gang, langt mindre at man hadde et ord for det. Jeg MÅTTE google det. Det heter ambigram: http://no.wikipedia.org/wiki/Ambigram (her ser det ut som om de regner med ord som har fått litt grafisk "hjelp" også) Endret 1. februar 2012 av Glenfarclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 3. februar 2012 #4 Del Skrevet 3. februar 2012 Ja!! Ambigram er det. Jeg skulle sagt takk i forgårs, men internett gikk ned for telling rett etter at jeg hadde lagt inn innlegget og kom ikke tilbake før i dag. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå