Gjest KjerstiM Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hvor i Portugal kan dere anbefale meg å dra? Vil gjerne bo i nærheten av Lisboa. Har dere noen tips om steder verdt å besøke der?
Gjest padawan Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 jeg har vært i Portugal et par ganger og elsker landet. jeg har laget siden globetrekker.no hvor jeg har slrevet en del om Portugal og hva jeg synes du bør oppleve der. hvilken del av portugal du skal til avhenger av hva du ønsker å oppleve. du bør iallefall oppleve Lisboa og/eller Porto.
Gjest KjerstiM Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 jeg har vært i Portugal et par ganger og elsker landet. jeg har laget siden globetrekker.no hvor jeg har slrevet en del om Portugal og hva jeg synes du bør oppleve der. hvilken del av portugal du skal til avhenger av hva du ønsker å oppleve. du bør iallefall oppleve Lisboa og/eller Porto. Tusen takk for nyttig hjemmeside-lesing! Vi skal antageligvis til Cascais, har hørt mye fint om stedet. Har du vært der?
Gjest padawan Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 ja, jeg har vært der et par ganger. sjekk ut "We hate tourism tours". jeg har en link dit på siden min. jeg kjenner han som driver de tourene og han viser mye av det ekte Portugal (eller iallefalld et som for meg fremstår som ekte Portugal). de er basert i Lisboa men har en dagstur hvor de blandt annet tar det med til Sintra, Cascais ++. veldig bra tur som anbefales. Cascais er vel omtrent å sammenligne med Bærum her hjemme i Norge. under WWII var det der mange rike europeere og kongelige oppholdt seg da Portugal var nøytralt. Jeg har are vært i Cascais et par ganger men hvor lenge har dere planlagt å være der?
Gjest KjerstiM Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Vi skal være der en uke tenkte vi. Har Cascais fortsatt noe av det typiske "fisker-landsby-preget" ? Har du noen andre "romantiske" steder å anbefale ikke så langt fra Lisboa?
Gjest padawan Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 er det romanse du skal ha bør dere dra til Sintra. Det er ikek langt unna. Cascais fiskelandsbypreg? jeg fikk aldri det inntrykket de gangene jeg var der.
Gjest KjerstiM Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Har lest flere steder at Cascais vist nok skal være litt fiskelandsbyaktig, men det virker jo egentlig ikke sånn, hvis man kan sammenligne det med Bærum Jeg får google litt om sintra jeg da
Gjest padawan Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Wikitravel.org og Wilipedia.org har begge gode artikler om Sintra.
Gjest KjerstiM Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Tusen takk! Hvordan synes du strendene i cascais og estoril er da?
Gjest padawan Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 jeg har aldri badet der, kun besøkt de. de ser ganske fine og innbydene ut. ser for meg at det hadde vært deilig å være på de strendene hvis det hadde vært varmere i været.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå