Gå til innhold

Hva spiser dere med cottage cheese?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for så mange svar! Jeg har spist det et par ganger nå, og synes det blir bedre for hver gang. Glad jeg klarer å vende meg til det. Nå skal jeg prøve alle kombinasjonene dere kom med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander det med litt bringebærsyltetøy rett i boksen og spiser :spise:

Gjest NozMonster
Skrevet

Takk for så mange svar! Jeg har spist det et par ganger nå, og synes det blir bedre for hver gang. Glad jeg klarer å vende meg til det. Nå skal jeg prøve alle kombinasjonene dere kom med!

gi tilbakemelding på om du smaker på min da :popcorn:

jeg er fryktlig nyskjerrig på hvor godt du kommer til å like den :fnise: jeg har nemlig "funnet på oppskriften selv"

Skrevet

For smak blander jeg inn yoghurt

For konsistens har jeg i litt crispy frokostblanding

Men merker det bare er en tilvenningssak å spise det bart så er på vei dit

Skrevet

Grillad kyckling i ugnen (utan smør), cottage cheese blandat med grillkrydda och sallad till med annansbitar. MUMS! Och super sunt :)

Skrevet

gi tilbakemelding på om du smaker på min da :popcorn:

jeg er fryktlig nyskjerrig på hvor godt du kommer til å like den :fnise: jeg har nemlig "funnet på oppskriften selv"

Jeg er veldig glad i avokado, så det har jeg lyst til å prøve. Får ta det til mandag når det er mat-handledag :)

Skrevet

oppskåret appelsin med kanel og cottage cheese er godt!

Skrevet

Cottage cheese med kesam vanilje, litt kanel og evt. søtning smaker litt som risgrøt :)

• Liker 1
Skrevet

Pannekaker med Cottage Cheese fyll.

125 gram fullkorn hvetemel/fibramel

2 egg

2,5 dl laktosefri melk/vanlig melk/ris/soyamelk osv

Blir ca 6-8 store, litt tynne pannekaker. Bland et par teskjeer saft i en halv boks cottage cheese og rør godt. I dag hadde jeg fullkornspannekaker med rosa kirsebær og jordbærsmakende cottage cheese på, deilig. :)

Skrevet

jeg bruker cottage cheese til myeforskjellig. feks er det godt å blande det med alle typer skyr. kanskje litt nøtter i tillegg. eller med kesam og kanel.

spaghettisausen topper jeg med cottage cheese. går også an å blande i havregrøt, men foretrekker heller kesam.

cottage cheese er supert å bruke i diverse bakervarer

Skrevet

Bruker bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker eller så skjærer jeg eplebiter og har kanel til :) mmm

Bruker det også til matlaging, til salater, noen pastaretter, taco osv

Gjest NozMonster
Skrevet

nå ts?

smakt på noen cottage cheese deilikatesser? :popcorn:

Skrevet

Jeg har vokst opp med cottage cheese i kjøleskapet, og har dermed ikke fulgt så veldig mye med på måten folk spiser det etter det ble så "på moten". Tipsene mine er i hvert fall:

- Brødskive med honning og cottage cheese.

- En skål med cottage cheese, reddik i skiver, fersk gressløk og urtesalt. Kan spises alene som et lite mellommåltid, på brødskiven, eller ved siden av annen mat som en liten "salat".

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg lager ovnsbakte eplebåter med kanel og natreen, og har cottage cheese ved siden av. Sååå godt!! :spise:

Gjest Glenfarclas
Skrevet

-knekkebrød

-cottage cheese

-blande tomater (små biter),balsamico dressing/eddik og pinjekjerner og litt vårløk.

-Så legge tomatblandingen oppå.

-Salt og pepper on the top, kanskje litt parmesan:)

Nom nom.

Denne må jeg prøve! :smilorange:

Skrevet

Jeg spiser den med dette:) Hadde cottage chesse vært en tanke billigere hadde jeg sikkert spist det flere ganger daglig;)

Skrevet

Jeg synes det er godt med cottage cheese på brødskive/knekkebrød, med salt, pepper og tomat.

Ellers bruker jeg det i paideig og -fyll. I deigen kan det erstatte mye av smøret, og i fyllet erstatter det vanlig ost.

Ellers pleier jeg å ovnsbake grønnsaker i form med cottage cheese, jeg bruker det i eggerøre, og blander i yoghurt for et litt høyere proteininnhold og gjør at det blir litt mer mat. Synes også det er godt på havregrøt sammen med syltetøy.

Skrevet

Spiser det med valnøtter og litt jordbærsyltetøy. Godt etter trening, og funker til og med som dessert :)

Skrevet

På skive/knekkebrød sammen med skinke, agurk og pepper. Nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...