Gå til innhold

Utblåsning..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ligget i hele natt og grått over smertene. Ringte legevakten for å forhøre meg, men jeg var tydeligvis ikke ønsket der siden dette var en sak for fastlegen.. Det er forsåvidt greit, men jeg har faktisk ikke opplevd verre smerte... og jeg har både knukket kragebein og hatt lungebetennelse. Jeg har ikke fått et øyeblikk med søvn og det har vært en helt jævlig natt.

Jeg fikk påvist UVI på mandag. Dette var etter at jeg fikk UVI for over en uke siden, som kom tilbake uheldigvis. Nå har jeg tatt tablettene (Bactrim) i tre dager, og symptomene mine har blitt verre og verre. Jeg klarer ikke sove, jeg klarer ikke spise, jeg klarer ikke konsentrere meg om noe.

Så jeg trappet opp hos legen med en urinprøve. Denne var negativ... og deretter gikk alt nedover. Jeg innså at dette ikke førte noen vei. Så jeg ble sendt hjem med en pakke litt sterkere paracett... som ikke har funket på smertene eller symptomene i natt eller dagene før. "God bedring" fikk jeg av legen. Ikke et "kanskje vi skal prøve en annen kur" eller..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sitter bare her og gråter. Jeg har obligatorisk forelesninger hele uka som jeg har gått glipp av (fravær tillates med unntak), som også er i morgen. Og jeg har en lang jobbhelg foran meg. Jeg prøver å ta meg sammen, men det gjør så ufattelig vondt. Jeg føler meg redusert og ute av stand til å gå ut av leiligheten for jeg vil helst ligge i fosterstilling. Jeg har prøvd å ha varmeflaske og sitte på en bøtte med varmt vann (som lindrer litt), men det er begrenset hvor mye jeg kan gjøre dette.

Jeg har hatt UVI en del ganger før, og jeg kjenner veldig godt symptomene. På legevakten tidligere har jeg fått Selexid (som alltid har funket), selv når urinprøvene har vært normale.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så lei meg.

Jeg trenger en klem og noen gode råd. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: Kom deg til en ny lege og eventuelt innleggelse.. IKKE godta et nei fra legen din! det er bare fordi han ikke gidder og gjøre jobben sin skikkelig. :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:
Skrevet

Lege, og forlang dyrkning av urinen, sykemelding, og en resept på selexid i mellomtiden. Privatlege, annen lege på legekontoret, eller prøv legevakt igjen. (Jeg håper bare du bor i en by... er du på bygdelandet kan det være verdt å prøve vetrinæren, men det forutsetter at du kjenner vedkommende)

Få tak i "D-mannose" (en slektning av sukker om gjør blæren "glatt" slik at e.coli ikke setter seg), det er alltid greit å ha i hus om du sliter med UVI. Det tar en uke + før det kommer i posten, men det skader ikke å ha til senere plager, eller ta en "etterkur" etter antibiotika for å være sikker på at det ikke returnerer.

Skrevet

Jeg bor i by, ja, så det er ikke et problem å dra til legevakten. Jeg har tidligere dratt til legevakten når jeg har hatt så sterke smerter at jeg ikke har holdt ut. Vanligvis hvis det er kun plagsomme symptomer, har jeg ventet til å dra til fastlegen. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare at jeg har vært hos fastlegen allerede, og at han anbefalte meg å fortsette på den kuren han har gitt meg (som ikke har bedret noen av symptomene).

Han følte vel at han gjorde jobben sin når han testet meg for kjønnssykdommer, noe jeg har testet for under et halvt år siden, og jeg har vært i fast forhold lenge.

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Da har jeg tatt en paracett (1g) for over en time siden, og jeg føler ingen bedring, heller omvendt. Jeg sovnet litt av utslitthet i stad, føles ut som om jeg lå i koma, til jeg våknet. Har roet meg litt ned, selv om smertene fortsatt er der.

Synes dere jeg skal bite tenna sammen og vente? Eller bør jeg ringe legevakten og si at jeg har vært hos fastlege, fikk resept på paracett, og at disse ikke har funket? Jeg innser jo at det ikke er livstruende, men jeg føler utdanningen min står på spill når jeg går glipp av to obligatoriske dager :sukk:

Skrevet

Huff, jeg vet akkurat hvordan det er :klemmer: Jeg synes du skal komme deg til legevakten så

du får ordnet opp i dette.

Skrevet

Jeg ringte legevakten. De sa jeg skulle ringe fastlegen om jeg ikke følte meg bra i morgen. Det burde funke til i morgen. Hun fikk sjokk over at jeg fikk paracett. Men skulle ringe og dra ned om det ble verre. Føler ingen tar meg på alvor jeg :(

Uff :sukk: ikke lyst å dra til legen igjen. Vurderer å ringe privat lege.

Skrevet

Awwh=( Det er helt forferdelig med UVI. Jeg krysser fingrene for at du får resept på selexid imorgen. Jeg hadde UVI for noen måneder siden, og det var så jævlig at jeg nesten ikke klarte å sove. Det som hjalp meg frem til jeg kom meg til legen var ibux og paracet, samt å drikke enorme mengder med vann.

Håper det ordner seg!=)

Skrevet

hvis man går lenge UVI ( det er vel forkortelse for urinveisinfeksjon?) kan man få nyrebekken betennelse.. det er FORFERDERLIG vondt :( har legen din sagt noe om dette ?

god bedring !

Skrevet

Det sa han ingenting om.

I dag er saken litt annerledes. Jeg har mindre symptomer på UVI, men allmenntilstanden min er veldig dårlig. Føles meg tung i hodet og skikkelig sliten. Og det er på en måte et trykk over korsryggen, som et belte bak på ryggen. Tok tempen, men den var på 37,5 (igår var den kun 37). Men jeg har jo tatt i meg masse paracett og ibux, så jeg prøver å vente til virkning har gått ut med å måle igjen.

Det er deilig å ikke være hele tiden tissatrengt da. Håper det ikke er noe som bare varer litt.

Skrevet

Jeg vet akkuratt hvordan du har det! Det er så innmari vondt når det blir ille. Når jeg får det har jeg også masse blødning, og det er helt forferdelig. Jeg gråter aldri hvis jeg detter på isen, brister et bein o.l, men UVI, DET gråter jeg av!

Når jeg får det pleier jeg å drikke masse masse vann på en gang. Gjerne to flasker, og mer hvis jeg får til! Da tar det jo en stund, så må man tisse. Det gjør jo helvetes vondt, men det hjelper faktisk en del å tisse så mye, for da "tisser man ut" en del bakterier. Men mulig det ikke har noe effekt på deg siden du har gått med det såpass lenge. Jeg pleier å knekke UVI på tidlig stadie med dette metoden. Og tranebær hjelper faktisk, jeg trodde det bare var tull, men kjøpte meg halvannen liten tranebærnektar på ICA, og ting blir bedre :) Håper noe av dette kan døve smertene mens du venter på en lege som kan ta deg på alvor! Masse lykke til, og bod bedring!

Skrevet

Oppdatering: jeg følte jo symptomene ble bedre, men nå har jeg en bankende smerte i korsryggen samtidig som jeg føler en feber på vei. Er det normalt at symptomer forsvinner for å så bli verre? Ringte jo ikke legen i dag tidlig for jeg følte meg "bedre" med tanke på tissatrengthet.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men les litt om dette stemmer for deg

http://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/nyrebekkenbetennelse-pyelonefritt-2595.html

Ubehandlet UVI er ikke bra!!!

Du kan også få en negativt utslag på urinprøve når man har brukt en kur. Dette var et problem for meg, fikk en kur som ikke fungerte, men den gjorde at jeg fikk negativ urinprøve da jeg gikk tilbake til legen, men bra var jeg ikke. Dermed må prøvene dyrkes!

Skrevet

Jeg har nå feber (37.7) som har steget siden i dag tidlig med kvalme og tissetrang - vondt i korsryggen ved "banking" som kommer som kramper i ny og ne (altså, det er ikke heele tiden). Jeg føler meg helt ødelagt.

Vel, legen mente igår at siden urinprøven var helt fint, så hadde han ingen tro på at det var noen infeksjon som forelå der. Jeg prøvde først å ringe legen, uten hell, flere ganger, og så legevakten, men jeg får ikke tak i noen. Jeg får bite tenna sammen og trappe opp hos legevakten - det er ikke verdt å sitte her og lure på hva dette kan bli. Jeg har hatt UVI mange ganger, og aldri har jeg opplevd å føle meg slik jeg gjør nå :(

Skrevet

Du må komme deg til lege!!!!

Høres ut som du har/holder på å få nyrebekkenbetennelse! Hadde akkurat det samme selv ifjor. Klassisk er vondt bak ryggen, feber, dårlig almenntilstand. Ibux, paracet og antibiotika kan kamuflere symptomene og feberen.

Kommer du ikke inn til fastlegen din, så dra rett på legevakta.

Skrevet

Var hos legevakten. De sendte meg til fastlege.

Han tok ny urinprøve som var fin. Ville kun gi meg pinex forte, men jeg sa jeg ikke var interessert kun i det. Så fikk ny antibiotika som jeg skal ta i morgen om jeg ikke er bedre. Huff :)

Skrevet

De verste smertene har gitt seg, men jeg kjenner fortsatt litt.. Burde jeg fortsette på disse eller ta de nye? Jeg skulle trossalt vurdere det selv :/

Skrevet

Ta en ny urinprøve?

God bedring :)

Skrevet

Alle urinprøvene har vært negative. ::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...