AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har lenge hatt problem med kviser på underlivet. Altså oppå venusberget der hvor det vokser hår. Det er store byller som kan være skikkelig hissige og vonde. Har noen arr fra store byller og det ser ikke bra ut. Lurer på hva dette kommer av? Jeg kan ikke barbere meg der, da det fort kommer kviser og byller. Det blir mye verre når jeg barberer i tillegg til masse nupper og sår hud. jeg barberer derfor kun bikiniilinja og etterlater en tykkere "stripe". Disse kvisene/byllene irriterer meg så voldsomt. Noen som har opplevd lignende og blitt kvitt det på noen måte? Dette er ekkelt og flaut og jeg vil virkelig bli kvitt det :/
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Virker som om huden der er veldig ømfintlig da.. Du er ikke kvisete andre steder, eller? Jeg ville gått til lege med det, du kan sikkert få noe slags legemidler som du smører på.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Virker som om huden der er veldig ømfintlig da.. Du er ikke kvisete andre steder, eller? Jeg ville gått til lege med det, du kan sikkert få noe slags legemidler som du smører på. Nei jeg har aldri hatt særlig med kviser noen plass. Kun rett før mensen får jeg en eller to i ansiktet. Ellers kan jeg ha på ryggen men det tror jeg kommer av balsamen som renner der eller at jeg ikke kommer skikkelig til å vaske der.
meca Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har tidvis slitt med inngrodde hår på venusberget. Det minner jo veldig om kviser, og gjør utrolig vondt! Det kan ikke være det du sliter med, da? I så fall kan det hjelpe å bruke en mild skrubb (f.eks. en som vanligvis skal brukes til ansiktet - de er gjerne mildere enn de til resten av kroppen). Da skrubbes død hud vekk, og gjør forholdene for inngrodde hår vanskeligere.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Tror ikke dette bare er vanlige inngrodde hår, men betente cyster. Er mange som sliter med det samme. Tror imidlertid at det finnes hjelp å få Så gå til legen du!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Ingrodde hår/cystekviser er i bunn og grunn kviser det også. Noen er større enn andre, noen har naturlig åpning i hudens overflate og noen blir stooore og ligger under huden. Gå til lege så kan du få riktige preparater.
fridr Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Prøv også sånn etterbarberings-greier du får på kondomeriet! Den tar bort bakterier og "lukker" porene, så er sjansene mindre for at du får slike byller Anbefales! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har hatt noe lignende.. Noe kan være ingrodde hår. Eller betente hårsekker.. Ellers har jeg hatt noe som rett og slett var det ekkeleste jeg har opplevd med min egen kropp... En byll nederst på høyere rumpeballe. etter noen dager ble den større. og det gjorde drit vondt. En dag kjentes det ut som noe skjedde med den så jeg gikk på badet for og se, og jeg klemte på den akkuratt som med en kvise. det virkelig fossa ut puss jeg ikke engang har ord for og beskrive. Det var helt sinnsykt masse!! og helt klart noe som har traumatisert meg for livet :-P Jeg leste på nettet senere hva det var. i noen tilfeller må sånnt oppereres hos legen. Så kom deg til en gynekolog.
Gjest torill Skrevet 18. juli 2012 #10 Skrevet 18. juli 2012 Jeg sliter også med det samme problemet, min søster også og vi er godt over 40 år begge to. en salve som heter Brulidin og dengjør det slik at pusset kommer frem og du får klemt det ut. Fortsett vider til hele byllen er borte + 2-3 ekstra dager. Venter du alt for lenga så kan den forstene seg og da finnes det bare ett alternativ. Legen må da ta ett lite snill i den slik at puss kommer ut og gjerne ha den åpen slik at ny puss også kommer ut. Mener det er da Brulidin er kjempe fin. Ingen ting å være redd for! Årsaken til at slikt oppstår kan være så mangt, noen får dem under brystene, fordi det er tett og klamt der, i begynnelsen fikk jeg dem akkurat i trusestrikken ved lårene...veldig ubehagelig og vondt. Håper jeg har fått hjulpet deg litt! Apotekene kan kanskje hjelpe meg med forskjellig kremer.De er flinkere enn legene å informere oss om legemidler til slikt og skulle du ha behov for legehjelp for problemet så sier dem dette til deg. Lykke til!
betrayed Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 En bekjent av meg slet med røde nupper etter barbering, og jeg vet ikke om dette hjelper for det samme, men hun brukte unirens eller noe sånt, noe grønt tror jeg, på. Det hjalp.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2012 #12 Skrevet 18. juli 2012 En bekjent av meg slet med røde nupper etter barbering, og jeg vet ikke om dette hjelper for det samme, men hun brukte unirens eller noe sånt, noe grønt tror jeg, på. Det hjalp. Jeg er ikke en av de med veldig sensitiv hud men Unirens irriterer huden min, får mere røde nupper av den Men den selger jo bra! Spørs om den hjelper på de kvisene/byllene som TS skrev om. Anonym poster: 50eb90b2f67387b1cb5e7254d0f932e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå