Gå til innhold

Hvor lenge sov barnet ditt i sprinkelseng?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min er to år,og sover forsatt i sprinkelseng.

Tenker at jeg bytter til juniorseng den dagen han klatrer ut av sprinkelsengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vår, på 2 1/2 har fortsatt sprinkelsenga, men vi har tatt av ene siden så han kan gå ut selv. Dette gjorde vi da han var drøyt 2.

Han skal få stor seng om noen måneder, for da får han nytt rom, og så skal nestemann ha springelsenga da h*n kommer i august.

Gutten vår har forøvrig ALDRI prøvd på å klatre ut av sprinkelsenga, men vi valgte å endre på senga slik at han fikk øvd seg på vanlig seng før han må bytte til større.

Endret av Soon
Skrevet

guttene mine har vært ca 2 år + pr mnd. Da de begynte å klatre i sprinkelsenga, faktisk ut noen ganger. Så byttet vi til annen seng!

Men datteren til ei venninne sover i sprinkelseng, selv om hun blir 3 i februar.Hun har heller aldri falt ut av sengen heller.

Må jo være opp til enhver egentlig! Men vet at de fleste i en alder av 3 år har kommet ut av sprinkelsenga :)

Gjest tobarnsmor
Skrevet

Så lenge barnet ikke har skjønt at det kan klatre ut av sprinkelsengen, så hadde jeg latt dem sove der. Også om de var 3 år.

Barn er så veldig forskjellige så fasitsvar finnes jo ikke. Når de skjønner at de kan klatre ut, er tiden inne for å bytte pga fare for å skade seg...

Skrevet

Fikk juniorseng når han var 2 år og sov mye bedre.

Gjest gurimalla
Skrevet

Storesøster fikk juniorseng da hun var 2 år, hun klatret ut av sengen og vi ville ikke at hun skulle slå seg.

Lillbror lå i sprinkelseng til han var nesten tre år. Han klatret aldri ut av senga, så da var det ingen grunn til bekymring. Han fikk ny seng da han spurte om han kunne få stor seng og så var han vel egentlig litt stor til den lille senga ;)

Gjest mortil2
Skrevet

Barnet mitt er snart 3 år og sover fortsatt i sprinkelseng.

Når bør man gå over til vanlig seng?

Syns det er i lengste laget du har latt han sove i sprinkelseng, men vi er forskjellige alle sammen. Du vet nok best når det er tid for og bytte for ditt barn.

Begge mine sluttet med sprinkelseng når de var 1 1/2 år og vi har aldri slitt med barn som kommer ut etter at de er lagt heller :)

Skrevet

Eg tykkjer det må bli upraktisk med så store ungar i sprinkelseng? Når dei er 3, greier dei jo fint å stå opp sjølv, men viss dei ligg i sprinkelseng dei ikkje kjem ut av, må dei jo rope på foreldra kvar morgon for å få stått opp (og om natta viss det er noko) - er ikkje det litt... slitsomt? Må innrømme eg tykkjer det er deilig at begge ungane mine står opp sjølv om morgonene og kjem inn til meg så eg slepp å sprette opp med ein gong dei vaknar (som oftast tidleg)...

Skrevet

Gutten min var 16 mnd da vi byttet. Fungerte mye bedre.

Gjest gurimalla
Skrevet

Eg tykkjer det må bli upraktisk med så store ungar i sprinkelseng? Når dei er 3, greier dei jo fint å stå opp sjølv, men viss dei ligg i sprinkelseng dei ikkje kjem ut av, må dei jo rope på foreldra kvar morgon for å få stått opp (og om natta viss det er noko) - er ikkje det litt... slitsomt? Må innrømme eg tykkjer det er deilig at begge ungane mine står opp sjølv om morgonene og kjem inn til meg så eg slepp å sprette opp med ein gong dei vaknar (som oftast tidleg)...

Det er vel avhengig av om barna styrer mye om natten eller ikke. Jeg merket ingen forskjell på søvnkvalitet da vi byttet seng på lillebror.

Skrevet

Det er vel avhengig av om barna styrer mye om natten eller ikke. Jeg merket ingen forskjell på søvnkvalitet da vi byttet seng på lillebror.

Men om morgonen då? Eller har alle ungar som søv til dei blir vekka i kvardagen, og til 9 i helgene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...