AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Barnet mitt er snart 3 år og sover fortsatt i sprinkelseng. Når bør man gå over til vanlig seng?
Silfen Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 For lenge siden? Nei, det er vel individuelt. Selv har mine vært mellom 18 og 24 mnd. At en treåring godtar å sove i sprinkelseng er litt rart, men de er jo ulike der og.
Mamaloco Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Min eldste sover fortsatt i sprinkelseng, men har begynt å klatre ut hvis det står noe inntil senga som han kan stå på. Han ramlet rett i gulvet en gang han prøvde å klatre ut, og etter det har han ikke prøvd med mindre han får hjelp av noe/noen. Har hørt at det er greit å bytte til juniorseng når ungen klarer å klatre ut selv, men om ungen fortsatt VIL ligge der selv om h*n klarer å komme seg ut, så er det vel greit..
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Jenta vår er to og et halvt, og sover fremdeles i sprinkelseng. Vi har vært heldige med at hun er så lett å legge, og hun liker å slappe av lenge i senga om morgenen, så vi kommer til å fortsette så lenge det går.
Leanne Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Tror de var rundt 2 begge... (husker ikke helt.... )
Mamma1 Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 2.5 år ca har mine vært. Broren min sov i sprinkelseng til han var nesten fem.
livmor Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Min gutt fikk juniorseng til toårsdagen. Den sto på rommet i over ett år før han endelig ville bytte ut sprinkelsenga og heller sove i stor seng Var aldri noe problem med at han klatret ut av sprinkelsenga og slo seg, så han måtte gjerne sove der så lenge han ville for min del. Nå er han 6 år, og har til dags dato heller ikke gått ut av "store" senga uten å rope på meg først (aner ikke hvorfor det er sånn, han går bare ikke ut av senga).
effy Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Min er 2 1/2 og sover fortsatt i sprinkelseng. Han har ikke forstått at han kan klatre ut av den ennå
Klematis Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 For lenge siden? Nei, det er vel individuelt. Selv har mine vært mellom 18 og 24 mnd. At en treåring godtar å sove i sprinkelseng er litt rart, men de er jo ulike der og. Det er jo ikke rart at en treåring som ikke har blitt presentert for alternativer godtar det? Vår toåring sover fremdeles i sprinkelseng. Kunne nok klart å klatre utav, men siden hun også bruker sovepose fremdeles, er det ikke like lett som uten. Føler noen mener vi prøver å få henne til å være baby lengst mulig ved å ikke bytte seng, men hun liker seg veldig godt både i senga og soveposen, så da får hun ligge der inntil videre
Sophie-Ann Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Min datter fikk juniorseng når hun var 2,5 år, men ville ha tilbake sprinkelsengen sin etter noen mnd. Så hun sover fremdeles i sprinkelseng, og liker det best.
Silfen Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Det er jo ikke rart at en treåring som ikke har blitt presentert for alternativer godtar det? Vel, kanskje, kanskje ikke. De fleste treåringer er da mer enn klar over at det finnes andre senger. De ser de jo hos seg selv og andre.
Honesty Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Vi byttet da hun var 20 måneder gammel, for da slengte hun beinet opp på kanten av sprinkelsenga, og klatret ut. Vi var redde for at hun skulle skade seg, så da var det bedre å bytte først som sist. Hun fikk stor seng i 90x200 i stedet for juniorseng, for på den måten kan en av oss ligge hos henne ved behov, samt at rommet også evt. kan brukes som gjesterom. Endret 1. februar 2012 av Honesty
Rararara Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Jenta mi fikk større seng da hun var 15 mnd, men hun trivdes veldig godt i sprinkelsenga si og kunne sikkert brukt den mye lengre. (Vi fjernet siden på den da hun var 14 mnd og klatret ut av den.)
SummerJoy Skrevet 1. februar 2012 #16 Skrevet 1. februar 2012 Hun fikk ny et par måneder etter fylte 2.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Mitt kommer til å ligge i sprinkelsenga så lenge det fungerer på lengden. Ev. til h*n blir (enda) flinkere til å prøve å klatre ut av den. Har ikke gjort det så mye enda heldigvis. Endret 1. februar 2012 av fr21_5ffdsa
Gjest imli Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 Mine var rett under 2, så vidt eg hugsar. Eg tykkjer og det høyrast merkeleg ut å ha ein 3-åring i sprinkelseng. Det er jo ikkje lengda det går på, men at dei kan skade seg når dei klatrar ut.
Vibi Skrevet 1. februar 2012 #19 Skrevet 1. februar 2012 Vi byttet da hun var 20 måneder gammel, for da slengte hun beinet opp på kanten av sprinkelsenga, og klatret ut. Vi var redde for at hun skulle skade seg, så da var det bedre å bytte først som sist. Hun fikk stor seng i 90x200 i stedet for juniorseng, for på den måten kan en av oss ligge hos henne ved behov, samt at rommet også evt. kan brukes som gjesterom. Akkurat sånn har vi gjort og tenkt også, bortsett fra at min gutt var 23 måneder da han fikk stor seng. 1
SummerJoy Skrevet 1. februar 2012 #20 Skrevet 1. februar 2012 Syns forøvrig det var stor stas selv da hun fikk stor seng. Endelig et sted å sitte når jeg er på rommet hennes, og endelig kan jeg ligge ved siden av henne under dyna og lese nattahistorie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå