Gå til innhold

Gå til random fastlegekontor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skriver her på vegne av en kompis. Går det an å stikke innom et legekontor i Bergen selv om han har fastlegen sin i Oslo? Har hørt om at det går an, men at man må betale høyere gebyr og at man havner litt sånn "bakerst i køen". Han kunne gått på privat legesenter, men Volvat (?) privatklinikk er ute ved Lagunen, og vi holder til i sentrum. Er det andre privatklinikker i Bergen sentrum? Har googlet, men ikke funnet svar, bare sånne som driver med silikonpupper osv.

Vet at man kan bytte fastlege på minside.no og alt det der, har gjort det mange ganger selv. Men han skal bare ha en liten resept og han skal dra til utlandet ganske snart og trenger det før han reiser. Han har flyskrekk så han trenger Valium. Hehe. :gjeiper:

Noen?? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste leger skriver ut B-preparater til en som bare stikker innom og sier han har flyskrekk, så det tror jeg egentlig han kan glemmer. Har han fått det av fastlegen sin tidligere, kan han ringe dit og få fakset en resept. Hvis ikke så går det faktisk en drøss med busser til Lagunen, tar 20 min.

Skrevet

Aleris ligger i Marken, midt i sentrum. Og så mener jeg det er et privat legesenter på Bryggen.

Jeg vil ikke anbefale ham å gå til et tilfeldig legesenter, da vil han sannsynligvis få en bomtur. Han kan evt. ringe til forskjellige legesentre og høre om det er mulighet for å få time.

Siden han kun skal ha valium for flyskrekk, trenger han ikke mer enn 2 piller. Sannsynligvis vil han derfor ikke få en resept utskrevet, men kan få med seg 2 piller fra legen. Jeg tror jeg ville satset på Aleris eller annen privatklinikk hvis det haster.

Skrevet

Eller kontakte sin egen lege på telefon og få h*n til å fakse over en resept

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...