Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Feil.

Når noen begynner argumentet sitt slik klarer jeg ikke la være se for meg Dwight Schrute :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når noen begynner argumentet sitt slik klarer jeg ikke la være se for meg Dwight Schrute :fnise:

Jaha? Forslag til "typisk" episode? Har ikke sett Office Space før, hvis han er morsom og jeg kjenner-meg-bittelitt-igjen så kunne det kanskje vært underholdende. :)

Skrevet

Jeg er utdannet sivilingeniør fra NTNU (kjemi). Jeg hadde 3 i matte, 4 på eksamen. Klarte meg helt fint og fikk 2,5 (tilsvarer vel kanskje en C nå?) på første forsøk i det første mattefaget. Og da var det faktisk rundt 70% stryk i klassen min... Men stryk er uansett ikke verdens undergang, man prøver igjen :)

Av alle de hundrevis av tidligere studentene jeg kjenner vet jeg ikke om noen som måtte gi opp pga matten! Og det var før det var noen spesifikke krav til mattekarakter. De aller fleste som ga opp studiene ga opp fordi de på generelt grunnlag fant ut at det ikke var noe for dem, ikke var motivert til å studere eller ikke klarte å bli ferdige med prosjekt/diplomoppgave.

Jeg jobber nå i oljebransjen på et landanlegg. Her har vi sivilingeniører i flere disipliner (kjemi, maskin, elektro +++) i mange ulike jobber. Det er veldig få av oss som er borti noe avansert matematikk i det hele tatt. Muligens de som jobber med prosessregulering? Selv jobber jeg med prosessdesign, og vi bruker dataverktøy til det meste av beregninger. Enten simuleringsverktøy eller regneark som er utviklet til formålet. Så med mindre vi skal være med på å utvikle eller vedlikeholde et beregningsverktøy, kommer vi ikke borti matematikken bak.

• Liker 2
Skrevet

Jaha? Forslag til "typisk" episode? Har ikke sett Office Space før, hvis han er morsom og jeg kjenner-meg-bittelitt-igjen så kunne det kanskje vært underholdende. :)

Beklager OT, jeg annbefaler at du ser hele serien fordi den er helt fantastisk. Men hvis du vil se en episode for å se hva greia er annbefaler jeg noe uti sesong 3/4. Sesong 1 er ganske pain å se fordi karakterene ikke er helt utviklet enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...