Gå til innhold

Ubeskyttet sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig flink med prevensjon, så (mest for min egen del) har jeg et behov for å få sagt; dette var en one/two time(s) only glipp.

Uansett, glippen skjedde. Så det var altså to ganger på sånn 1 times tid, og jeg tok en pille Norlevo (angrepille) etter bare noen timer (sånn 3-4). Spørsmålet er: Det "holder" vel med 1 på tross av samleie i to "økter"? Og når jeg var så kjapp etterpå; hvor mye kan jeg senke skuldrene? Jeg har virkelig hetta for slike ting, og er derfor, som tidligere nevnt, veldig flink på det. Flinkere enn mange jeg kjenner. Men nå skjedde det nå, og da må jeg bare lære å takle nervøsiteteten til jeg får menstruasjon neste gang, og ikke minst; håpe på noen beroligende ord fra folk her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Det holder med en pille, ja. Jeg har i alle fall aldri hørt om at man må ta flere piller når man har hatt flere økter.

Hvor effektiv den er det første døgnet, er det litt ulike tall på, men uansett så er den ganske effektiv når den blir tatt innenfor det første døgnet, jeg mener å huske på at tallet ligger mellom 95 og 99 prosent et sted. (Som sagt, tallene varierer litt ut fra forskjellige kilder.)

Skrevet

Effekten av Norlevo er sikrere jo tidligere tablettene tas etter det ubeskyttede samleiet. Produsenten angir risikoen for å bli gravid til tross for at man har tatt NorLevo til 0,4% om tablettene tas i løpet av det første døgnet etter ubeskyttet samleie, 1,2% i løpet av det andre døgnet og 2,7% i løpet av det tredje døgnet.

Om du har ett eller flere samleier har ingen betydning, det er tiden fra første samleie til du tar pillen som har betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...