Gå til innhold

Hva mener dere ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Problemstillingen er.

En har fått legetime som en har ventet over 1 uke på.

Samme morgenen pasienten har time og våkner h*n med akutt stor forverring av plagene. Vurderer tilstanden slik at en kjøretur og et legebesøk bare vil forverrer plagene ytterligere og avbestiller timen 3 timer før.

( Den akutte tilstanden var en brå og uventet forverring av det pasienten skulle til lege med.)

Skal en da betale for legetimen det ble umulig å komme til ?

Legen er alltid forsinket ved bestilte legetimer, siden de er dårlig på å beregne hvor lang tid en pasient bruker og tar inn akutt-passienter.

Dermed ville ikke legen vært arbeidsledig på den timen som var bestilt.

Muntlig avtale med legen på tlf samme dag, var at pasienten ikke skulle betale for denne timen. Men regning kom i posten 1 uke senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En må betale enten en vill eller ei, slik er reglene. Det hjelper ingenting hva vi synes eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

En muntlig avtale er også en avtale. Har du navnet på personen du avtalte det med? Hvis ikke kan du ringe de opp og forklare at du inngikk enne avtalen, og at du snakket med den personen som satt der kl.xx.xx den xx.xx.12. Nekter vedkommende og h*n i tillegg ikke har skrevet det ned så må du nesten bare betale, med mindre de tar opp samtaler, men det tviler jeg på.

Skrevet

Tviler på at legen tar opp samtalen eller noterer opp.

Pasienten hadde fått rekvidert taxy av legen siden h*n var for dårlig fysisk til å kjøre bil selv eller ta offentlig transport.

Men når h*n blir akutt dårlig samme dag at selv en slik transport vurderes for skadelig, bør det kanskje vurderes litt individuelt.

I tillegg ble det lagt til tilleggskostnader og gebyrer kom regningen på 350,-kr. Normal legetime kostet 137,-kr

Skrevet

Dette har skjedd meg en gang før, og da tok jeg med regningen til legen (siden det var han jeg hadde en avtale om at jeg slapp å betale med) hvor han tok regningen og skrev inn på dataen at den ikke skulle betales.

Skrevet

Sånn er det, desverre. Du kan ikke kreve at legen skal ta seg tid til å vurdere hvert enkelt tilfelle.

Kjipe penger men sånn er det. Og jeg forstår at det må være slik.

Skrevet

Dette har skjedd meg en gang før, og da tok jeg med regningen til legen (siden det var han jeg hadde en avtale om at jeg slapp å betale med) hvor han tok regningen og skrev inn på dataen at den ikke skulle betales.

Det tipset skal jeg sende videre til h*n :jepp: mener h*n fikk satt opp ny time.

Kanskje det kan ordne seg.

Blir jo ekatra dyrt å være skadet, når en i tillegg må betale dobbelt så mye for uteblidt time.

Skrevet

Det tipset skal jeg sende videre til h*n :jepp: mener h*n fikk satt opp ny time.

Kanskje det kan ordne seg.

Blir jo ekatra dyrt å være skadet, når en i tillegg må betale dobbelt så mye for uteblidt time.

Det kan høres ut som om legen til KaDust har vært ekstra grei, for dette er på ingen måte vanlig praksis. Sier dette for at du ikke skal bli skuffet altså.

Skrevet

Jeg kjenner legen min ekstra godt, kan ha noe med det å gjøre for det er ikke akkurat vanlig nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...