Gå til innhold

Sharm el Sheikh

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og typen har tenkt oss en ukes ferie i mars/april og tenker da på Egypt. Har funnet 2 fem stjerners hotell (noe det MÅ være. Har noen erfaringer fra disse to hotellene og/eller stedene?

*The Ritz Carlton Hotell- i Ras Um el Sid, også kalt El Hadaba

*Savoy-i Shark Bay

Det skal være en rolig avslappende ferie med bading/snorkling...

Håper noen kan komme med erfaringer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The Ritz er bare 4+ (ikke 5) men etter å ha vært i sharm noen ganger, så har jeg funnet ut at så lenge det er over 3 stjerner og mest god kritikk, så er hotellene verdt å dra på.

The ritz er veldig flott hotell, med god service, men vær obs på at noen rom har tynne vegger, og prøv å unngå å få rom som er knyttet til hverandre med dør (disse er mest lytte)

sist bodde jeg på hilton waterfall, er veldig fornøyd med det hotellet, og vi reiser nok dit igjenn.

El hadeba område inneholder litt forskjellig, mann har shoppingsenter Il mercato, her har du alt fra juggelkopi, til orginale merke varer, starbucks, osv.

likeved har mann alibaba marked, gode gamle salgsmetoden her, overprisede varer du pruter ned, masse shapper som ligger side om side, og selgere som mase hull i hode på deg.

bademsigg, så er sharm et av de områdene som har mest koraler, riktig nok så er områdene rundt hotellet, ganske så ned dykket, så om dere vil til koral paradis, bestill en snorkle/dykke tur til Rashmohamed.

Hvis dere liker litt fart og spenning, så kan ATV kjøring i ørken anbefalles, men book den turen uten mat. (med mindre dere har sterke magebakterier)

utearealt er, ganske tørt, de planter litt busker og trær langs veiene, jeg synes at området virker skittent, men det er nok mest sand støv som gjør det. og det er en helt spesiell lukt enkelte plasser.

Har heller ikke sett noen overgangsfelt der, så mann må løpe mellom bilene.

(hvis du var i tyrkia før det ble innført nye regler der, så man mann si at sharm minner mye om tyrkia for 10 år siden, på godt og vondt)

Endret av Betty2
Skrevet

Har også bodd på Hilton Waterfalls, og det kan absolutt anbefales. Store, pene leiligheter med balkong.

Når det gjelder ting dere bør få med dere: Svømming m/delfiner (men bestill tidlig, det er begrenset antall og blir fort fullt), jeeptur i ørkenen m/besøk hos en beduinfamilie, snorkling (fantastisk flott ute fra båt.

Det ligger en italiensk restaurant langs havnepromenaden som har kjempegod mat (husker ikke hva den heter), og så har du jo Hard Rock Cafe hvis dere liker den type mat.

Sharm er vel ikke akkurat noe shoppingsted, men liker du boder med masse souvernier og "ræl", så har du massevis av dem. Og pågående selgere og taxisjåfører som er et mareritt så fort du setter dine ben utenfor hotellområdet!

Skrevet

Det står da på Star Tour og Sharmelsheikh.no at The Ritz er 5 stjerners..?

Jeg vil gjerne bestille via et reiseselskap hvor hotell og fly er inkludert slik at det ikke blir så mye styr og feil som det helt sikkert blir hvis jeg skal sy sammen noe på egenhånd...

Jeg fant ikke Hilton Waterfalls hos verken star tour eller apollo, foretrekker en av dem som er godt kjent. Jeg er gravid og veldig pysete/redd for at alt ikke skal være helt klappet og klart :sjenert:

Det blir heller ikke store shopping turen så det er ikke så viktig- det viktigste er i grunn hotellet og at vi ikke må gå langt til stranden.

Skrevet
Apollo har Hilton Waterfalls ;)
Skrevet

Mange av Hilton hotellene i Sharm el Sheik område er superfine. Kan nevne:

- Hilton Sharks Bay Resort

- Hilton Sharm Dreams Resort

- Hilton Waterfalls

Skrevet

Vi pleier å være på Hilton, og har absolutt ingenting å utsette, nydelig hotell, som i tillegg har det største (og beste, synes jeg) strandområdet.

Anbefaler å dra ut på tur med båt til Tiran Island for å snorkle, det er helt fantastisk! Det er kjempefint å snorkle ved stranda også altså, men ingenting slår Tiran i min mening :rodmer:

Hvis dere orker det en morgen, så kan jeg anbefale å stå opp veldig tidlig en dag, for en morgentur i havet, da ser man utrolig mye som man ikke ser ellers! F.eks en liten tur til Near Garden. Dette går fint an å ordne ved å snakke med noen av de som jobber på stranda :)

Skrevet

Sofitel er et nydelig hotell som ligger nær stranden, med gangavastand til byen. Det tar ca 20-30 min å gå til byen på gangvei langs havet.

http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/afrika/egypt/sharmelsheik/naamabay/accomodations/pages/sofitelsharmelsheikv201112.aspx

Vær obs på at det kan være giftige koraller og giftige fisker som du ikke må komme nær. Hvis du passer på går det helt fint. Det har også vært noen haiangrep der. Men tror ikke det har vært dødelige angrep det siste året.

Vær også obs på at den politiske situasjonen i Egypt ustabil for tiden. Det har den siste tiden vært et par episoder i Sharm el Sheikh. Nylig ble en fransk turist drept der, og to amerikanske turister ble kidnappet.

Personlig ville jeg valgt et annet reisemål på grunn av sikkerheten. Selv om Sharm el Sheikh er et nydelig sted som har et perfekt klima i mars/april.

Skrevet

Jeg, samboeren min og gutten vår på 8 mnd. reiser til Sharm i Mars. (El hadaba området)

Vi reiser også for ro og avkobling, så vi kommer ikke til å reise på noen utflukter o.l. men holder oss til hotellområet og hotellets private strand.

Når man gjør det på denne måten tror jeg det skal vere like trygt i egypt som andre plasser.

De amerikanske turistene som ble kidnappet, ble ikke kidnappet i sharm el sheik, men på en utflukt de deltok på.

Har hørt mye positivt om sharm av flere vi kjenner som har vert der, og spessielt snorklemulighetene skal vere supre :)

Vi gleder oss til tur :)

Skrevet

Jeg og kjæresten min lurer på en tur til Sharm tidlig i sommer.. Lurer på hotellet "The Cleopatra Luxury Resort Collection". Men det er et stykke i fra hovedsentrum, 2mil ca. Er det noen som har vært der og vet om der er butikker og resturanter og sånn i nærheten uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...