AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Ofte tvinger jeg meg selv til å dusje, men føler jeg må dusje håret hele jævla tiden. Hver 2 dag må jeg dusje håret før det blir antydning til fett hår. Og så alt det maset med å tørke det etterpå. Gå rundt med vått ekkelt hår eller føne det. Går kjapt å dusje kroppen, heldigvis, men det er så tiltak å dusje håret!!!! Huden min blir så tørr og så må jeg enten gå rundt og klø hele dagen lang, eller smøre meg inn (kjeedeeelig). Håper bare noen kjenner seg igjen og at jeg ikke får årets kjeft her nå. 2
Pria Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Ofte tvinger jeg meg selv til å dusje, men føler jeg må dusje håret hele jævla tiden. Hver 2 dag må jeg dusje håret før det blir antydning til fett hår. Og så alt det maset med å tørke det etterpå. Gå rundt med vått ekkelt hår eller føne det. Går kjapt å dusje kroppen, heldigvis, men det er så tiltak å dusje håret!!!! Huden min blir så tørr og så må jeg enten gå rundt og klø hele dagen lang, eller smøre meg inn (kjeedeeelig). Håper bare noen kjenner seg igjen og at jeg ikke får årets kjeft her nå. Dusje håret, jeg håper du mener å vaske det? Hvis du synes det er et tiltak å holde seg ren må du jobbe med holdningene dine. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Jeg anbefaler å bytte såpe og sjampo. Eller begynne å vaske håret bare med balsam. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Huden din trenger en god, naturlig parfymefri olje som dusjsåpe. Håret ditt får du klippe litt kortere og så bare skjerpe deg, det er jo ikke noe pes. Vask det et par timer før du legger deg og sitt med et håndkle på hodet?
VitaSana Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Hva med å prøve no poo? Avhengig av hårtype og hodebunn er det mange som har god erfaring med det. Bedre for miljøet og mange får bedre hodebunn/hår av det billig er det også. Det er masse informasjon på nettet, her er f.eks. en liten beskrivelse. Det tar litt tid for hår/hud å bli vant til det. Så om du prøver så bør du gi det litt tid. Mange opplever at håret holder seg rent lenger med no po.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Du og jeg skulle ha delt litt på det vi da Jeg vil helst dusje både morgen og kveld. Vasker håret stort sett hver eneste dag. Synes ikke det er noe stress og mas. Håret mitt er halvlangt, men ikke så tykt. Går rundt å lar det lufttørke. Kanskje du skulle vurdere å gjøre noe med håret som gjør det lettere å holde rent? Synes det er deilig å vite at jeg er ren om morgenen når jeg drar avgårde på jobb osv, men synes også det er ganske behagelig å vite at jeg er ren når jeg går å legger meg i sengen min om kvelden. Slipper å bekymre meg for å lukte vondt når jeg møter andre mennesker. Det med tørr hud: jeg har ikke det jeg. Smører kroppen inn med babyolje om kvelden og vanlig lotion på morgenen. Kjedelig, tja... men synes det er fort gjort. Bruker bare noen minutter på det. Blir fort en rutine. Dusjritualet mitt har vel mer eller mindre blitt en tid på dagen hvor jeg har tid til meg selv.
Gjest Mahareth Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Jeg synes også at dusjing er tiltak i perioder. Derfor tar jeg det nesten alltid som en del av morgenstellet. Lettere å styre seg inn i dusjen der det er varmt og godt når jeg nettopp har stått opp til en kald leilighet 1
Grønt blad Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jeg synes også det er kjedelig å dusje, men elsker følelsen av å være nydusjet. Anbefaler deg å finne en dusjsåpe/dusjgel som er mild mot huden, kanskje uten såpe og uten parfyme. Kanskje huden din reagerer på sjampoen/balsamen? Bytt sjampomerke, kanskje du bør kjøpe sjampo/balsam uten parfyme? Dersom du synes det er helt forferdelig både å tørke håret og å gå rundt med vått hår, så bør du vurdere å klippe håret kortere. Det er en ulempe med langt hår/hår med litt lengde, og synes du ulempene er større en fordelene, så er det opp til deg å gjøre noe med det. Lagt til: Det kan også hende at du reagerer på vaskemiddelen/tøymykningsmiddelet du bruker. Anbefaler deg å bytte til et som er anbefalt av NAAF. Endret 31. januar 2012 av Grønt blad 2
Swirly Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Enig med at det er et pes med å dusje, hele tiden. Å dusje kroppen går fint, men når man har langt hår, blir det en ekstra jobb! Det tar så lang tid å tørke det, og det må planlegges med hva man skal resten av dagen. Man må lide for skjønnheten! 4
lille_fiol Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Ofte tvinger jeg meg selv til å dusje, men føler jeg må dusje håret hele jævla tiden. Hver 2 dag må jeg dusje håret før det blir antydning til fett hår. Og så alt det maset med å tørke det etterpå. Gå rundt med vått ekkelt hår eller føne det. Går kjapt å dusje kroppen, heldigvis, men det er så tiltak å dusje håret!!!! Huden min blir så tørr og så må jeg enten gå rundt og klø hele dagen lang, eller smøre meg inn (kjeedeeelig). Håper bare noen kjenner seg igjen og at jeg ikke får årets kjeft her nå. tørrshampoo er tingen,kan kjøpes på h&m eller vita.hold sprayen langt vekke fra hode å bruk hendene godt så det ikke blir noe synlig "pudder" i håret. 1
Vulpes Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Skjønner deg godt jeg. Å dusje kan være litt mas, spesielt å dusje håret. Men det må gjøres, og følelsen av å være nydusjet er jo helt fantastisk :-D 2
Gjest Solsmil Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har det akkurat likt. Jeg hater ikke å dusje, men jeg synes det er så syyyyyyyykt kjedelig. Har alltid gjort det. Og heldigvis er jeg velsignet med ett hår som ikke begynner å vise anntydning til å bli fett før etter sånn tre dager (tilogmed fire av og til), men samtidig føler jeg meg ganske ekkel hvis jeg går så lenge uten å dusje/ eller i det minste vaske meg. Uansett dusjer jeg oftere siden jeg trener, men det er et lile stort tilltak hver gang.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Jeg synes det er greit å dusje, men liker faktisk ikke å være nydsjet. Som TS kjenner jeg meg tørr og sår i huden da. TS, du har fått mange gode råd her. Et annet er å gjøre det ekstra hyggelig på badet, f.eks med musikk. Det er kjempefint å ha en radio på badet
Gjest Solsmil Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Dusje håret, jeg håper du mener å vaske det? Hvis du synes det er et tiltak å holde seg ren må du jobbe med holdningene dine. Og hvorfor det? Jeg Må også si at jeg synes det er et tiltak å dusje, rett og slett fordi jeg synes det er så vanvittig kjedelig. Jeg vet mange som elsker å dusje, og de vil sikkert synes det høres rart ut når noen sier de ikke gjør det. Det er et tiltak fordi jeg synes det er kjedelig, og fordi jeg er veldig lite glad i vann generelt. (men jeg dusjer jo selvsagt likevel, noen ting må man bare gjøre selv om man ikke liker det).må jeg jobbe med holdningene mine fordi jeg synes det er kjedelig å dusje? Er det noen som må jobbe med holdningene sine, så er det deg. Du burde kanskje sette deg inn i ting før du uttaler deg.
Gjest juvelia Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Du burde kanskje sette deg inn i ting før du uttaler deg. ... Sette seg inn i hvordan det er å ikke like å dusje. Enten er man lat eller så er man syk.
Gjest Bloodless Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Blir også litt lei av å dusje til tider, men det må til. Er bare så mye styr. Vasking av hår som når nesten ned til rumpa, deretter balsam så jeg i det hele tatt skal kunne børste det etterpå, barbering av ditt og datt und so weiter. 2-3 produkter til håret, ett til underlivet, et par til kroppen. For ikke å snakke om hvor ekkelt det er å gå med vått hår. EUCH. Men følelsen av å være ren vinner alltid. Må dusje minst en gang per dag, ellers føler jeg meg ekkel. Det er ikke lett å være lat, det skal jeg si deg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #19 Skrevet 31. januar 2012 Jeg skjønner TS. Dusjing går greit, men så var det det å vaske håret. For ikke å snakke om å tørke/føne det. Jeg er så drittlei, men gjør det hver dag allikevel. Ser ut som et lykketroll på hode når jeg står opp og sånn kan jeg bare ikke gå på jobb. Jeg prøver nå å dusje rett før jeg legger meg sånn at jeg slipper det på morgenen. Da er det bare hårvask. Er faktisk ikke hver dag jeg vasker det heller. En runde under krana sånn at det blir vått og så føner det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå