femme_pilot Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Har til tider spenningshodepine men de siste dagene har det vært veldig fælt. Begynner å tro at det kan ha noe med hodeputen å gjøre Er det noen som har bra forslag til hodeputer som gjør at jeg slipper å våkne med hodepine. Samboer klager litt på humøret mitt om morgen :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Du kan jo investere i en Tempur-pute? 1
aphelion Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 IKKE kjøp tempurpute! De er ALT for harde! Dra på et sengesenter og finn en madrass som er tilnærmet lik din, og få hjelp til å teste ut de forskjelige putene de har. En pute vil nemlig ha ulike kavliteter avhengig av hvilken madrass de ligger på!
Rumle Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jeg har hatt Tempur-pute i mange år og jeg er kjempefornøyd med den. Synes overhodet ikke de er for harde, gir veldig god støtte til hodet/ nakken. Men, dette er jo en smaksak, enten liker man det eller ikke. Jeg ville også gått og prøvd forskjellige om du har muligheten til det. Ellers ville jeg tatt en tur til legen først, om dette er noe du sliter veldig med. Endret 31. januar 2012 av Rumle
Gjest Mahareth Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har latex-pute, kjøpt på jysk. Fyllet ligger stabilt inni, klumper seg aldri og puta er ikke veldig høy. Beste puta jeg har hatt, nakken har blitt mye bedre etter at jeg byttet til den. De aller fleste som selger puter (og madrasser og sånn) er veldig gode på å gi veiledning. Hva slags madrass du har spiller stor rolle, som brukeren over sa 1
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Jeg vil anbefale en slik rull /pull ?avlang og rund ,det gir støtte og kvile akkurat i nakkegropen ,Har prøvdt tempur ,ikke så fornøyd ,
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har en nakkeskade etter en ulykke som jeg knapt kjenner i dag. Jeg er avhengig av hodepute som passer meg. Jeg bruker kun dyre dunputer og har to stykker i senga så da klarer jeg alltid å finne en god stilling. Mine hodeputer koster min. 1000 kr pr. stk. men jeg har sørget for å kjøpe de på tilbud. Med jevne mellomrom så har de 50% på den type.
femme_pilot Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2012 Tusen takk for svar får ta meg en tur på butikken og se...litt kjedelig å våkne med hodepine hver morgen
Gjest Elfrida Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har også lett for å få spenningshodepine, og for meg blir tempur for hardt. Dun gir litt for lite støtte igjen, men jeg har riktignok ikke prøvd noen som koster 1000,- Har foreløpig ikke funnet den ultimate puta, så følger med i tråden.
Rosalie Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Jeg får lett veldig vond og stiv nakke som sprer seg til hodet når jeg sover, og har ikke kunnet bruke hodepute på mange år. Helt til jeg investerte i en Tempur-pute. Jeg sover stort sett på ryggen, så har modellen beregnet på det, det finnes også modeller for magesovere, sidesovere etc. Jeg syns slett ikke puta er hard, men så sover jeg heller ikke med den utendørs om vinteren...
Sugerøret Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Wellpur puten er mykere enn Tempur Jeg har begge typer,bruker Wellpur om vinteren da den ikke blir like hard som Tempur sin. Det er også normalt at en får nakke/hodepine etter puteskifte.La det gå 10dager før du vurderer å kjøpe nytt.Bytt om på den gamle og nye. 1 dag gammel pute,1 dag ny.Så 1 dag gammel- 2 dager ny osv Endret 31. januar 2012 av Kårky
aphelion Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har en nakkeskade etter en ulykke som jeg knapt kjenner i dag. Jeg er avhengig av hodepute som passer meg. Jeg bruker kun dyre dunputer og har to stykker i senga så da klarer jeg alltid å finne en god stilling. Mine hodeputer koster min. 1000 kr pr. stk. men jeg har sørget for å kjøpe de på tilbud. Med jevne mellomrom så har de 50% på den type. Hvor kjøper du disse?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Du burde også undersøke om det har noe med sovestillingen din å gjøre. Sover du på magen med hodet vridd til siden kanskje? Jeg har begynt å venne meg til å sove på ryggen og på siden og har mye mindre hodepine. Kanskje du gnisser tenner? Du kan jo prøve en av de tempur kopiene som koster mye mindre først
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har en nakkeslengskade og er helt avhengig av tempurpute. En natt uten og den forfærdelige hodepinen er tilbake. Jeg synes vel den var hard første natten, men i løpet av et par netter hadde jeg vendt meg til deg. Blir trøtt nesten med en gang jeg legger meg, fordi den får meg til å slappe så godt av.
femme_pilot Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2012 Du burde også undersøke om det har noe med sovestillingen din å gjøre. Sover du på magen med hodet vridd til siden kanskje? Jeg har begynt å venne meg til å sove på ryggen og på siden og har mye mindre hodepine. Kanskje du gnisser tenner? Du kan jo prøve en av de tempur kopiene som koster mye mindre først Jeg får kun sove på siden. Har prøvd å sove på rygg men ifølge samboer så dundrer det i veggene da Tydeligvis er jeg en snorker på ryggen :gjeiper: Jeg biter tennene sammen veldig hardt sammen så har sånn plate fra tannlegen og gjør øvelser i kjeven for å løsne opp. Huff,mye som er galt med meg tydeligvis :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #16 Skrevet 1. februar 2012 Jeg får kun sove på siden. Har prøvd å sove på rygg men ifølge samboer så dundrer det i veggene da Tydeligvis er jeg en snorker på ryggen :gjeiper: Jeg biter tennene sammen veldig hardt sammen så har sånn plate fra tannlegen og gjør øvelser i kjeven for å løsne opp. Huff,mye som er galt med meg tydeligvis :gjeiper: Da bør du komme deg til legen og bli henvist til søvnlab og bli sjekket for søvnapne. Fryktelig farlige greier.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 Hvor kjøper du disse? Jeg har kjøpt mine i vanlige forretninger som Princess. Det jeg ser etter er høyest mulig bæreevne på duna og det er det som koster. Er det dårlig bæreevne så blir puta helt flat ved bruk. At jeg har to er fordi da er det lettere for meg å regulere sånn at jeg ligger komfortabelt. Det verste for meg er syntetisk fyll hvor puta er litt tykk for det gir meg en uheldig vinkel i nakken når jeg sover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå