Gå til innhold

Å ta førerkortet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst å ta førerkortet snart. Til dere som har tatt førerkortet for ikke så lenge siden; Hvor mye penger brukte dere og hvor lang tid tok det å ta førerkortet(med alle kursene og kjøretimene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brukte ca 27 00,- og brukte under et halvår til sammens.

Det er ikke mer en et halvår siden jeg tok lappen :P

• Liker 1
Skrevet

Rundt 24000,-. Hadde aldri rørt en bil før jeg begynte. Tok ca 6 måneder før jeg hadde lappen i hånda :)

Skrevet

Brukte vel rundt 34 000,- inkludert alt nå som jeg tenker meg om, men skal sies at jeg hadde brukt halvparten om jeg ikke hadde strøket på de to første oppkjøringene. Begynte i september 2010, hadde første oppkjøring mai 2011. Etter det flyttet jeg, og begynte igjen med kjøretimer et annet sted i... oktober? Ny oppkjøring i desember, strøk. Ny oppkjøring i januar, stod.

Skrevet

Jeg besto tredje oppkjøring, etter 1,5 år med ukentlige dobbeltimer. Til sammen 111 000 kr... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

25 000 kr. Brukte ca 6 mnd på grunn av at læreren hadde en kø av elevene (litt dumt å ikke kunne ta timer ofte). Tok lappen i juni 2011

Skrevet

jeg tror jeg brukte mellom 20 og 30 000. Var en gave fra foreldrene mine.

Jeg brukte ca 7 måneder, med kjøretimer omtrent annenhver uke.

Anbefaler deg å øve mye hjemme, og lese mye teori. Ta teorien når du har mulighetn, den er alt for lett å utsette, og ikke så skummel som man tror. Jeg utsatte den i evigheter, men stod på første forsøk når jeg først turte å ta den

Skrevet

ca. 26 000, brukte akkurat 2,5 måneder - Hadde kjørt massemed både mamma og pappa i forveien, noe jeg (pappa pengemessig og jeg i hvor fort jeg fikk lappen) tjente godt på. Anbefaler deg å ta teorien først, eller ihvertfall ikke vente til slutt, det gjorde jeg, noe som førte til ekstrem prestasjonsangst hos meg, haha. Så strøyk den første gangen med 1 feil, veldig surt med tanke på at det var det eneste som manglet! Sto heldigvis 2. gangen;)

Skrevet

Litt over 10.000. Det var i 2002. Jeg hadde aldri kjørt en bil før jeg begynte. Husker ikke hvor mange måneder, nøyaktig, som jeg brukte. Men en sånn ca. 6 måneders tid høres riktig ut.

Jeg klarte meg på første teoriprøven og første oppkjøring.

Skrevet

^ Oj, bare litt over 10 000? Da har du ikke hatt mange kjøretimer! Leie av bil til oppkjøring ligger vel på ca. 2000, så er det pluss diverse greier på vegvesenet ca. 1000. Med litt over 7000 igjen klarte du det raskt som f. Heldig! (Flink!)

Skrevet

^ Oj, bare litt over 10 000? Da har du ikke hatt mange kjøretimer! Leie av bil til oppkjøring ligger vel på ca. 2000, så er det pluss diverse greier på vegvesenet ca. 1000. Med litt over 7000 igjen klarte du det raskt som f. Heldig! (Flink!)

Du må huske på at det var i 02 da, altså ti år siden, er jo de siste årene at førerkort prisene er blitt helt horrible.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...