Gå til innhold

Synge i kor?


bluebird

Anbefalte innlegg

Noen som synger i kor her?

Jeg kan ikke synge, men har litt lyst til å begynne. Er det ikke noe som heter "Kan ikke synge-koret"?

Har inntrykk av at det er mest voksne folk som synger i kor..

Kan noen motsi meg og gi meg et lite spark bak?

På forhånd takk. :wink:

PS.: Når jeg skriver at jeg ikke kan synge så betyr det egentlig at jeg ikke tør..

Så jeg kjente meg litt igjen i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så en annonse for Jeg-kan -ikke-synge-koret i Aftenposten i dag.

Målgruppe- alle som har lyst til å synge uansett alder

Starter kurs i Oslo nå i januar ( nå vet jo ikke jeg hvor du bor , men...)

Har vel ikke lov til å legge tlf. nr ut her, var Oslo Musikkråd som sto bak dette. Hjemmesiden er

http://www.oslo.musikk.no/ - står ikke så mye info der, men i alle fall tlf. nr !

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. :)

Jeg gjorde et lite søk selv og fant ut at de holder kurs her om ikke så lenge. Får se om jeg tør å melde meg på.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone

Så flott å høre at du har lyst å ta et slikt skritt. Jeg vil bare anbefale å synge i kor, for det er noe helt spesielt, og veldig utviklende for egen del. Å bruke sin egen stemme og kropp er noe helt annet og mer personlig enn å spille et annet instrument. Å synge i et fellessskap er utrolig sammensveisende. Og oppleve at et kor blir dirigentens instrument, er helt utrolig. (Det kan være tonnevis med svette som må ut før en kommer så langt, men......) Og så er det det viktige da: dirigenten, den musikalske leder, for koret er alfa og omega. Et kor er et kor, et råmateriale. Det er dirigenten som former råmaterialet til det han eller hun ønsker, og da er det godt å ha en god håndverker. Det er utrolig frustrerende å synge i kor når dirigenten ikke klarer jobben. Men det er nå vel heller sjelden.... LYKKE TIL!!!!!!!! SOM KORSANGER. Det blir din nye identitet.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg så et innslag på PULS på nrk i dag om folk som ikke kunne synge. Morsomt. Virket som om "kan ikke synge"-kurset virket. Litt ihvertfall. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare: KOM IGJEN!!!!

Det er så altfor mange osm synes de ikke synes bra nok men mange synger bra nok til å synge i et kor. Du trenger jo ikke starte med å prøvesynge for Oslo Domkor akkurat....

Tror du vil glede deg over det for ofte er det veldig sosialt i tillegg.

Jeg har vært med i kor så lenge jeg kan huske og skulle gjerne sunget litt mer for det blir for lite synes jeg.

Lykke til!-det finnes alltids et lokalkor i NOrges land(jeg vet jo ikke hvor du bor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...