Gå til innhold

Hvorfor ble du innlagt på psykiatrisk?

Fremhevede innlegg

Gjest Pocoloco
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva som gjør at noen velger å legge seg inn på psykiatrisk sykehus? Jeg tenker altså ikke på tvangsinnleggelse her.

Jeg har nå blitt helt opphengt i det å kunne bli innlagt, og vil derfor høre litt om hvilke typer problemer er det man blir innlagt for. Og hvorfor var det ikke nok å bare gå til psykolog? Når skjønner man at man bør legges inn liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bipolar, og har vært innlagt en gang på frivillig basis pga alvorlig depresjon. Jeg så tegnene selv, jeg sluttet å spise, fikk elendig selvbilde selv om jeg aldri hadde hatt det før. Sov ekstremt mye og isolerte meg. Når jeg fikk selvmordstanker så gikk jeg til legen for å bli innlagt, det var en ren formalitet der hun spurte om jeg hadde selvmordstanker eller planer, så var det å få seg en taxi og komme seg inn.

Var der inne i 8 døgn der jeg sakte men sikkert bygde meg opp igjen, fikk regelmessige måltider og begynte smått om senn å spise igjen, og sosialisere meg. Fikk ro til å komme meg igjen og jeg følte meg veldig trygg og godt ivaretatt.

Når jeg kom ut igjen så sov jeg med foreldrene mine og spiste der til jeg var helt bra igjen, for så å komme tilbake til min egen leilighet.

Jeg var lagt inn på lukket avdeling, men hvis man har mindre problemer enn det jeg hadde så kan man bli lagt inn på en åpen post.

Snakk med fastlegen din så ordner det seg, du får ha lykke til og god bedring :):klemmer:

Gjest Pocoloco
Skrevet

Jeg er bipolar, og har vært innlagt en gang på frivillig basis pga alvorlig depresjon. Jeg så tegnene selv, jeg sluttet å spise, fikk elendig selvbilde selv om jeg aldri hadde hatt det før. Sov ekstremt mye og isolerte meg. Når jeg fikk selvmordstanker så gikk jeg til legen for å bli innlagt, det var en ren formalitet der hun spurte om jeg hadde selvmordstanker eller planer, så var det å få seg en taxi og komme seg inn.

Var der inne i 8 døgn der jeg sakte men sikkert bygde meg opp igjen, fikk regelmessige måltider og begynte smått om senn å spise igjen, og sosialisere meg. Fikk ro til å komme meg igjen og jeg følte meg veldig trygg og godt ivaretatt.

Når jeg kom ut igjen så sov jeg med foreldrene mine og spiste der til jeg var helt bra igjen, for så å komme tilbake til min egen leilighet.

Jeg var lagt inn på lukket avdeling, men hvis man har mindre problemer enn det jeg hadde så kan man bli lagt inn på en åpen post.

Snakk med fastlegen din så ordner det seg, du får ha lykke til og god bedring :):klemmer:

Takk for at du ville svare :)

Hadde du konkrete selvmordsplaner eller var det bare tanker?

Skrevet

Takk for at du ville svare :)

Hadde du konkrete selvmordsplaner eller var det bare tanker?

planer også. Men fikk heldigvis god hjelp :)

Skrevet

Jeg har vært innlagt mange ganger, både på dps og på lukket avdeling. De gangene det har vært snakk om øh har det vært på grunn av høy suicidalfare og/eller hallusinasjoner, mens det på dps har vært på grunn av forverret situasjon og at det polikliniske tilbudet ikke har vært tilstrekkelig i den situasjonen.

Skrevet

Kjære gjest.

Jeg stenger denne tråden, her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Iah, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...