Gå til innhold

Bifile kvinner og bifile menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at mange ser på bifile kvinner som heterofile, men bare villig til å eksperimentere litt og på bifile menn som homofile, men redde for å komme ut av skapet?

Kunne du vært sammen med en bifil kvinne eller mann og hadde du vært mere redd for at de skulle være utro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sammen med ei jente (Er selv bifil) og var egentlig ikke så redd for at hun skulle være utro selv om tanken om at "dobbelt så mange konkurrenter" er der, men jeg var ikke like redd for det som jeg er med menn. Men så har jeg dårligere erfaring med menn også.

Skrevet

Jeg har vært sammen med ei jente (Er selv bifil) og var egentlig ikke så redd for at hun skulle være utro selv om tanken om at "dobbelt så mange konkurrenter" er der, men jeg var ikke like redd for det som jeg er med menn. Men så har jeg dårligere erfaring med menn også.

er du mann eller kvinne selv?

Skrevet

De vanligste kategoriene er vel:

Heterofil - Kun sex og forelskelse med motsatt kjønn.

Biseksuell - Sex med begge kjønn, forelskelsker seg bare i ett av dem.

Bifil - Sex OG forelskelse med begge kjønn.

Homofil - Sex og forelskelse i begge kjønn.

Skrevet

er du mann eller kvinne selv?

Oh, er jente selv.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det burde virkelig vært større forskjell på ordet biseksuell og bifil..

Skrevet

Det burde virkelig vært større forskjell på ordet biseksuell og bifil..

hva mener du?

• Liker 1
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Og på Engelsk er det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke helt på det skillet mellom bifil og biseksuell. Hvis du kun er interessert i sex med samme kjønn, men ikke faller for dem, da mener jeg nok at man "kun eksperimenterer". Er man bi, liker man begge kjønn.

Jeg har vært sammen med en som var bifil, og det var uproblematisk. Han hadde moralene i god orden selv om han likte begge kjønn.

Skrevet

Det er litt rart at man på norsk skiller mellom biseksuell og bifil, ettersom det ikke finnes samme skille på andre språk såvidt meg bekjent.

Jeg har datet jenter som er bifile, og da har jeg følt meg mer usikker enn når jeg har datet andre lesbiske. Jeg har jo ikke mulighet til å "konkurrere" på lik linje som en mann. Jeg har ikke vært redd for utroskap, men har tenkt at "hva om hun savner menn etter hvert". På den annen side hadde det jo vært helt klart hva en eventuell bifil kjæreste ville finne hos en mann og ikke hos meg, mens om hun hadde funnet en annen dame hadde jeg kanskje spurt meg selv hva hun hadde som ikke jeg hadde.

De bifile jeg har datet har i stor grad endt opp med menn og unger, så det føles på en måte tryggere å holde seg til lesbiske.

Skrevet

Ja.

Sannsynligheten for utroskap er vel ca like høy som at jeg kan ta det for gitt at han blir med meg på en trekant eller fem.

Klarer han å bli tent på menn eller har vært forelska i en så sier det liksom seg selv :ironi:

Skrevet

Jeg er jente og bifil. Har vært i to forhold, og det var med jenter. Har derimot holdt på med langt flere gutter enn jenter. Var enklere med det miljøet jeg var i da.

Vet enda ikke om jeg kunne vært i et forhold med en mann, selv om det er noe med dem som på en måte tiltrekker meg. Ser for meg at jeg ender opp med en jente i fremtiden ( Er bare vanskelig å treffe den rette) Skulle jeg hatt noe seriøst på gang med en mann måtte han vært hetero. Virker kanskje litt homofobisk av meg, men for meg finnes det ikke noe mer avtennende enn en mann som tenner på andre menn. Enten seksuelt, følelsesmessig eller begge deler! Hadde følt han lengtet etter noe jeg ikke kunne gitt han, og jeg hadde ikke klart å slå meg til ro med tanken om at han tenkte/fantaserte/lengtet etter en mann!! Ville heller at mannen min skulle vært utro med en dame enn en mann...

Det å date en bifil jente ser jeg ikke på som noe problem, men ville nok foretrukket en som var helt lesbisk! Men ikke noe krav!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

hva mener du?

Så det kom tydeligere frem at det er to forskjellige ting, og det hadde gjort det lettere å huske hva som var hva om ordene "bifil" og "biseksuell" ikke var så like.

Skrevet

Og på Engelsk er det?

Straighte mennesker har vanligvis aldri måttet ta stilling til at det finnes ett skille mellom bifile og biseksuelle men i homsemiljøene her i Norge er det ett skille mellom de to.

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet (endret)

Straighte mennesker har vanligvis aldri måttet ta stilling til at det finnes ett skille mellom bifile og biseksuelle men i homsemiljøene her i Norge er det ett skille mellom de to.

Og hvorfor er dette behovet spesifikt for oss her i Norge?

Biseksuell og bifil er i bunn og grunn det samme; en person som blir romantisk og/eller seksuelt tiltrukket av både sitt eget og det motsatte kjønn.

Å lage et skille mellom disse virker meningsløst, da er det bedre å gi større spillerom innenfor begrepene heterofili/homofili.

Personer som tenner eksakt like mye på begge kjønn tror jeg uansett er vanskelig å oppdrive!

Endret av MikeWaters 2.0
  • Liker 1
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Jeg er jente og bifil. Har vært i to forhold, og det var med jenter. Har derimot holdt på med langt flere gutter enn jenter. Var enklere med det miljøet jeg var i da.

Vet enda ikke om jeg kunne vært i et forhold med en mann, selv om det er noe med dem som på en måte tiltrekker meg. Ser for meg at jeg ender opp med en jente i fremtiden ( Er bare vanskelig å treffe den rette) Skulle jeg hatt noe seriøst på gang med en mann måtte han vært hetero. Virker kanskje litt homofobisk av meg, men for meg finnes det ikke noe mer avtennende enn en mann som tenner på andre menn. Enten seksuelt, følelsesmessig eller begge deler! Hadde følt han lengtet etter noe jeg ikke kunne gitt han, og jeg hadde ikke klart å slå meg til ro med tanken om at han tenkte/fantaserte/lengtet etter en mann!! Ville heller at mannen min skulle vært utro med en dame enn en mann...

Det å date en bifil jente ser jeg ikke på som noe problem, men ville nok foretrukket en som var helt lesbisk! Men ikke noe krav!

Her var det jammen mye rart. Du er bifil selv, men liker ikke at andre er det?

Er det realistisk å tenke at du fyller alle fantasier, lengsler og tanker hos en potensiell partner? Eller er det illusjonen du ønsker å ha inntakt?'

At du heller vil at han skal være utro med en dame framfor en mann, er jo en meningsløs påstand med mindre du tilgir det ene men ikke det andre. Begge tilfeller kan jo være et symbol på at du ikke dekker alle hans behov.

Skrevet

Her var det jammen mye rart. Du er bifil selv, men liker ikke at andre er det?

Er det realistisk å tenke at du fyller alle fantasier, lengsler og tanker hos en potensiell partner? Eller er det illusjonen du ønsker å ha inntakt?'

At du heller vil at han skal være utro med en dame framfor en mann, er jo en meningsløs påstand med mindre du tilgir det ene men ikke det andre. Begge tilfeller kan jo være et symbol på at du ikke dekker alle hans behov.

Har selvfølgelig ingen fordommer mot andre bifile. Omgir meg med mennesker med alle typer legninger og er nok mer aksepterende enn de fleste! Jeg sier bare at jeg ikke ville vært i et forhold med en mann som tente på andre menn. Hvorfor det er sånn jeg føler det vet jeg ikke. Tror bare ikke jeg hadde likt tanken på at min mann hadde funnet den interessen i andre menn.

Hva min mannlige bifile/homofile kamerater gjør har jeg ingen problemer med!

Klart det er umulig å oppfylle alle fantasier og lengsler hos en partner 100 %. Er heller ikke noe mål for meg. Kanskje det at om det er mannekroppen han fantaserte om hadde det vært en lengsel jeg aldri kunne oppfylle uansett, på andre områder kan man i alle fall prøve!

Utroskap hadde jeg nok ikke tilgitt, men tanken på at kjæresten min levde et dobbeltliv med en mannlig elsker hadde vært vanskeligere for meg å takle, ja.

Skrevet

Og hvorfor er dette behovet spesifikt for oss her i Norge?

Fra wikipedia

Heterophile is an alternate term to heterosexual and once competed with it for currency, but only did so successfully in Scandinavia. It is a parallel concept to homophile.

In Scandinavia and Finland, the word heterofil is a gender-neutral term, like "heterosexual" in Canada and the United States.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heterophile

Sannsynligvis fordi ordene homofil / heterofil / bifil bare slo an i skandinavia. Og at det derfor var lettere å benytte seg av ordet biseksuell her enn andre steder?

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet (endret)

Hvorfor det er sånn jeg føler det vet jeg ikke.

Nei, men det kan kansje være lurt å stille de kritiske spørsmålene til seg selv. Kansje man til og med lærer noe! :)

Det virker som du blander fantasier og utroskap, at hvis du ikke kan oppfylle noens behov så er det større sjanse for at han er utro etc....det vil jo si at alle som savner noe i livet sitt er mere kapable til å være utro, men her er vi vel tilbake til start. Hvem savner ikke noe i livet sitt fra tid til annen?

Og hva om denne bifile mannen ikke har det behovet du tilegger ham å ha, har du tenkt den tanken?

På en måte har du jo fordommer mot bifile , mulig det er egne erfaringer som taler iom at du selv er bifil, men det finnes ingen empiri på at bifile er mindre måteholdne eller mer disponert for utroskap enn andre legninger.

Og hvorfor er det vanskeligere å takle at han har sveket deg gjennom mange år med en mann framfor en kvinne? Og hvorfor gidder du å gradere vanskelighetsgraden her i det hele tatt, begge deler er jo utilgivelig for deg okke som.

?????

Endret av MikeWaters 2.0
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Fra wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Heterophile

Sannsynligvis fordi ordene homofil / heterofil / bifil bare slo an i skandinavia. Og at det derfor var lettere å benytte seg av ordet biseksuell her enn andre steder?

Men det betyr jo det samme?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...