AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg er deprimert. Går til psykolog for det. Jeg har så lyst til å komme meg ut av det svarte hullet mitt. Jeg snakker jo mye med psykologen min om det, men kan trenge tips fra flere personer. Per i dag gjør jeg absolutt ingenting annet enn å gå på skolen (går bare på vgs, men håper dere tar meg seriøst allikevel. Depresjon er noe mennesker i alle aldre kan slite med). Jeg sminker meg ikke, dusjer sjelden, forsømmer mitt eget ytre, har dårlig personlig hygiene, gjør ikke lekser, ser bare på tv, trener ikke, er ikke sosial. Jeg er for deprimert til det. Jeg kan ikke gjøre alle endringene på en gang. Hvor syns dere jeg skal starte på veien til et normalt liv?
Gjest Levitate Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Forstår følelsen. Var selv svært deprimert engang i tiden. Ordnet meg aldri, var ikke med venner etter skoletid, så ikke på TV engang, lå bare i sengen og sov, leste litt bøker osv. Sosiale omgivelser oppsøkte jeg aldri og jeg mistet all kontakt med mine tidligere venner. Men så forsto jeg at det var grunnen til at jeg var deprimert. Det at du sitter innelåst, isolerer deg selv, ikke ordner deg, ikke ser frem til ting som skjer videre i livet er grunne til at du føler det slik som du gjør. Det du må gjøre er å ta et drastisk tak i livet. Stå opp en morgen, ta deg en herlig dusj, stell deg flott for dagen til du føler deg passe ok og grei, kle deg i favoritt klærne dine (invester gjerne i nye klær som du liker) og kom deg ut i verden. Søk kontakt hos mennesker og press deg selv til å oppleve livet! Det er enklere enn det høres ut, men tro meg. Jeg var alvorlig depressiv for ett år siden, den dag i dag er jeg en av de lykkeligste på jord. Jeg så på meg selv som et misfoster, skadet meg selv og kuttet meg til blods, ønsket å dø, hadde ingen venner. Den dag i dag har jeg både venner, kjæreste, en flott omgangskrets og jeg nyter livet som om hver dag skulle være den siste. Jeg skulle gjerne skrevet mer utfyllende, men håper virkelig du tar poenget mitt, for det er overhodet ikke lett det du sliter med. Og for å oppmuntre deg enda mer, jeg går selv på VGS. Jeg forstår soleklart hvordan du har det. Håper alt ordner seg for deg, for du fortjener å leve livet du også - akkurat som oss andre. Edit: Spør forresten om det er noe du lurer på! Send gjerne PM om du ønsker det. Er her for deg, ønsker virkelig å hjelpe noen som har slitt med akkurat det samme som meg selv. Endret 30. januar 2012 av Levitate
Gjest gjest Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Start med å dusje og stelle deg fint hver dag. Hvis man selv synes at man ser bra ut, hjelper dette fort på humøret også. Har selv slitt med litt depresjoner og tunge tanker og dette hjalp meg mye. Bestem deg også for at du må være sosial f eks minst en gang i uka. Selv om det ikke frister å være sosial, kan det hende at du faktisk koser deg med det når du først er det. Det viktigste av alt er å bestemme seg for at dette ikke skal ødelegge for deg, og du har jo allerede begynt med denne tankegangen ettersom du får hjelp og i tillegg spør om råd her. Ønsker deg masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Hei ! Jeg har slitt med depresjoner i perioder veldig lenge hvor jeg ikke spiser, jeg går ut å ser ut som "søppel" . Jeg bryr meg rett og slett ikke : ( Er veldig tøft å være depressiv og er ikke lett å komme over. Og hvis du er veldig depressiv er det veldig bra at du går til psykolog :D Jeg personlig brukte mye tid med familie og begynte å trene og komme meg ut noe som utrolig nok hjalp . Familie var for meg den beste medisinen : ) Det er viktig med folk rundt deg som er glad i deg : ) Som noen sier her inne så ja kom deg ut - Anbefaler virkelig å begynne å trene å få frisk luft det hjelper - Jeg har den dag i dag fortsatt små dager jeg er depressiv men langt så nær som det var . Jeg har fått meg en kjæreste, har mine venner jeg trener og har det veldig bra med meg selv : ) Så jeg hadde nok begynt å komme meg ut : ) Lykke til veldig bra at du er åpen og strekker ut om å få råd : )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå