Gå til innhold

Hjertesukk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mener folk på trygd og sosialhjelp er vår tids fredløse. Jeg lærte på barneskolen at fredløse var sånne som hadde gjort noe kriminelt, og som egentlig burde skytes, men var benådet. Hvem som helst hadde lov til å skyte de, og ville ikke bli straffet for det, heller takket for det, tror jeg. Men man viste de nåde med at de tross alt fikk leve, for folk var stor sett snille og skjøt ikke. De var fritt vilt, med andre ord. De var ikke inne i varmen.

Folk går og skuler på folk som er uføre, og det tror jeg betyr at de som skuler og vil "ta" uføre, hater å jobbe og er dermed misunnelige, og burde fått hjelp til å bli mer glade og tilfredse. Og hvis de er kronisk deprimerte burde de fått trygd selv. Glade og tilfredse folk fordømmer gjerne ikke så mye.

Akk, jeg er så lei av denne fiendligheten. Det å "holde oppe" AS Norge går liksom på alles livskvalitet løs. For eksempel ville jeg heller vært lam, men hatt med trivelige folk å gjøre, enn å være frisk og rask, og hele tiden ha denne overhengende "Hvis du ikke bidrar til felleskassa så går Norge dunken!" Ahh. Då er det kanskje bedre at Norge og verden faktisk GÅR dunken. Skjønner dere hva jeg mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...