AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg er ei jente i slutten av 20-åra, som i mange år har slitt med dårlig immunforsvar, og at jeg veldig ofte blir forkjølet. Tett nese, tette bihuler og vond hals. Er det noe virus ute og går, så kan du banne på at jeg får det... Siden jeg ofte er forkjølet er jeg sjelden hjemme fra jobb pga. dette, for da hadde jeg hatt enormt mye fravær isåfall... Hos legen fikk jeg beskjed om at det liknet kronisk bihulebetennelse, men ikke alvorlig nok for operasjon. Noen som har råd mot forkjølelses-plager? Føler egentlig at jeg har prøvd det meste.. saltvannsspray, nesehorn, kosttilskudd... Vokter meg vel for å bli avhengig av nesespray. Men den siste måneden har nesa mi vært så tett, hver eneste natt, at jeg må bruke en dæsj hver kveld for å få sove. Saltvannssprayen hjelper dessverre ikke nok.. Noen her som har erfaringer med det samme?
Sool Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Hadde jeg hvert deg hadde jeg gått til en spesialist Øre, nese, hals spesialist som kan ta en titt på bihuler å hele pakka - Mulig du har som jeg : ) Jeg har slitt med tett nese i årevis og det viste seg jeg hadde en infeksjon som aldri forsvant helt som hele tiden medvirket at jeg ble tett igjen og igjen : ) Kanskje du har noe sånt du også : ) Sjekk det hos spesialist for jeg var hos fastlegen min å hun sa bare det kunne være allergi å gjorde ikke noe med det : ) Nå har jeg aldri hvert friskere kan du si Lykkke til!!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Du røyker ikke? Jeg røyker på fest, men ikke daglig. Men når det først er fest, blir det gjerne en 10-pakning på samme kveld - og siden lungene ikke er vant til å få det inn daglig, blir dette kanskje en stor belastning.. Er klar over at dette ikke er bra altså, men trives med en røyk i godt selskap sammen med venner som også røyker... Tror du at problemet kunne vært løst dersom jeg sluttet med dette?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Hadde jeg hvert deg hadde jeg gått til en spesialist Øre, nese, hals spesialist som kan ta en titt på bihuler å hele pakka - Mulig du har som jeg : ) Jeg har slitt med tett nese i årevis og det viste seg jeg hadde en infeksjon som aldri forsvant helt som hele tiden medvirket at jeg ble tett igjen og igjen : ) Kanskje du har noe sånt du også : ) Sjekk det hos spesialist for jeg var hos fastlegen min å hun sa bare det kunne være allergi å gjorde ikke noe med det : ) Nå har jeg aldri hvert friskere kan du si Lykkke til!! Jeg har vært hos spesialist for noen år siden, han sa det liknet kronisk bihulebetennelse, men det var ikke alvorlig nok for oeprasjon sa han... Men jeg lurer på om det er verdt å gå dit igjen. Hvordan fant de ut at du hadde infeksjonen? Hva slags behandling fikk du for dette? Høres ut som en drøm å bli kvitt dette problemet - håper det kan skje meg også har slitt med dette i mange år, og ble utredet for astma og allergi da jeg var yngre, men hadde visst ingen av delene...
Sool Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Vel jeg dro til spesialist og han tok røntgenbilder av bihuler og luftveiene og egentlig hele ansiktet, og hodet for å se om jeg hadde noen tette kanaler eller noe annet - Deretter tok han masse prøver og tester av blant annet allergi, pust og lunger, blodprøver og neseprøver. Han så inn i ørene mine og renset ørene mine, tok hørselstest og masse .. Var mye å se igjennom han var veldig flink han sjekket absolutt alt . Og han fant ut at jeg hadde tette kanaler i nesen og ørene. Og han sa at dette var en infeksjon jeg har hatt lenge men jeg aldri har blitt kvitt . Han sa at dette er obererbar om det ikke blir bedre, men han ga meg bare en reseptbelagt nesespray . Brukte den i 6 uker og hørselen min ble så å si perfekt og jeg nyser kanskje 1 gang i uken I motsetning til 10 om dagen . Så enkel løsning og jeg har gått rundt i flere år med snufsing og forskjølelse å alt . SÅ alt jeg trengte var en bra lege og nesespray . Har hvert frisk siden : ) Hadde jeg hvert deg hadde jeg prøvd en annen lege bare for å høre hva den andre spesialisten sier ? For som deg dro jeg også til en lege som bagatelliserte det litt, så dro til en annen lege og han løste problemet mitt. Anbefaler deg med en annen konsultasjon hos en annen spesialist . Men hvordan tester fikk du ? Hva sjekket han da han sa du hadde noe som lignet kronisk bihulebetennelse ? Er utrolig kjedelig å gå rundt å være syk når den kan være en løsning på det altså :/
Sool Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 For det jeg hadde satt igjen av en gammel sykdom/forskjølelse for noen år siden . Spesialisten sa at noen ganger selv om man blir frisk av en eventuell sykdom så hender det at noe ligger igjen i luftveiene som fører til at man gjentatte ganger raskt danner nye infeksjoner . Var dette jeg hadde, muligens du har noe lignende .
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Vel jeg dro til spesialist og han tok røntgenbilder av bihuler og luftveiene og egentlig hele ansiktet, og hodet for å se om jeg hadde noen tette kanaler eller noe annet - Deretter tok han masse prøver og tester av blant annet allergi, pust og lunger, blodprøver og neseprøver. Han så inn i ørene mine og renset ørene mine, tok hørselstest og masse .. Var mye å se igjennom han var veldig flink han sjekket absolutt alt . Og han fant ut at jeg hadde tette kanaler i nesen og ørene. Og han sa at dette var en infeksjon jeg har hatt lenge men jeg aldri har blitt kvitt . Han sa at dette er obererbar om det ikke blir bedre, men han ga meg bare en reseptbelagt nesespray . Brukte den i 6 uker og hørselen min ble så å si perfekt og jeg nyser kanskje 1 gang i uken I motsetning til 10 om dagen . Så enkel løsning og jeg har gått rundt i flere år med snufsing og forskjølelse å alt . SÅ alt jeg trengte var en bra lege og nesespray . Har hvert frisk siden : ) Hadde jeg hvert deg hadde jeg prøvd en annen lege bare for å høre hva den andre spesialisten sier ? For som deg dro jeg også til en lege som bagatelliserte det litt, så dro til en annen lege og han løste problemet mitt. Anbefaler deg med en annen konsultasjon hos en annen spesialist . Men hvordan tester fikk du ? Hva sjekket han da han sa du hadde noe som lignet kronisk bihulebetennelse ? Er utrolig kjedelig å gå rundt å være syk når den kan være en løsning på det altså :/ Tusen takk for svaret ditt, veldig snilt av deg! Det setter jeg stor pris på. Jeg skal ta en tur tilbake til øre nese hals-legen. Du, den nesesprayen du fikk resept på: var det Nasonex? Den i grønn pakning. Den har jeg også prøvd (fikk resept for noen år tilbake), men syntes ikke det hjalp, så da ga jeg opp etter noen uker. Hvor lenge brukte du den, før du følte at det hjalp? Kanskje jeg ga opp for tidlig og burde gitt det noen flere uker. Veldig bra at du ble kvitt problemet og er frisk igjen! Forkjølelse er kanskje ingen stor ting, men det er likevel utrolig irriterende og hemmende, synes jeg. Jeg ble sendt til røntgen (eller er det CT det heter?) og bildene viste at jeg hadde bihulebetennelse, ble sendt til en spesialist som sa at jeg hadde det, men at operasjon ikke var å anbefale. Da denne kan medføre komplikasjoner + at situasjonen min ikke var ille / tett nok, mente han da. Så det jeg har fått vite hittil, er vel rett og slett at det ikke er stort å få gjort med problemet mitt. Har prøvd akupunktur også, men det hjalp heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Kosttilskuddet Avant Garden tar knekken på alt. Jeg har blitt kvitt fotvorter, sopp og forkjølelse "over natten" ved en "overdose". Tar de nå daglig og kan ikke huske sist jeg var syk. Hadde en periode med luftveisinfeksjon hver mnd og forferdelig immunforsvar men disse pillene har virkelig reddet meg.
Sool Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Tusen takk for svaret ditt, veldig snilt av deg! Det setter jeg stor pris på. Jeg skal ta en tur tilbake til øre nese hals-legen. Du, den nesesprayen du fikk resept på: var det Nasonex? Den i grønn pakning. Den har jeg også prøvd (fikk resept for noen år tilbake), men syntes ikke det hjalp, så da ga jeg opp etter noen uker. Hvor lenge brukte du den, før du følte at det hjalp? Kanskje jeg ga opp for tidlig og burde gitt det noen flere uker. Veldig bra at du ble kvitt problemet og er frisk igjen! Forkjølelse er kanskje ingen stor ting, men det er likevel utrolig irriterende og hemmende, synes jeg. Jeg ble sendt til røntgen (eller er det CT det heter?) og bildene viste at jeg hadde bihulebetennelse, ble sendt til en spesialist som sa at jeg hadde det, men at operasjon ikke var å anbefale. Da denne kan medføre komplikasjoner + at situasjonen min ikke var ille / tett nok, mente han da. Så det jeg har fått vite hittil, er vel rett og slett at det ikke er stort å få gjort med problemet mitt. Har prøvd akupunktur også, men det hjalp heller ikke. Yes var nasonex : ) Jeg brukte den i 6 uker : ) Følte det hjalp etter 3 ukers tid ca - Tror du hadde merket det om det fungerte : ( Ja er glad over å bli kvitt problemet, og ja ufattelig irriterende og er så utrolig kjedelig å bare gå ut døra å begynne å hoste å snufse . Syns er litt merkelig at spesialisten din ikke anbefaler deg en operasjon når du er så plaget med det ? Derfor kanskje er lurt å høre med en annen ? Kanskje en annen løsning enn operasjon hvis det er risikabelt . Er sikker på det er en grunn til problemet ditt Løselig . Kortison - holdig nesespray prøvd det ? Og denne operasjonen hva går den ut på ? Er det slimhinner som skjæres bort ?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Kan det være mugg der du bor/sover? Jeg syns faktisk det hjelper å ha mye hvitløk i maten
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Kosttilskuddet Avant Garden tar knekken på alt. Jeg har blitt kvitt fotvorter, sopp og forkjølelse "over natten" ved en "overdose". Tar de nå daglig og kan ikke huske sist jeg var syk. Hadde en periode med luftveisinfeksjon hver mnd og forferdelig immunforsvar men disse pillene har virkelig reddet meg. Det hørtes jo flott ut - hvor mye tar du? (hva er en overdose, og hvor mye tar du ellers, er det hele året?) Føler jeg har prøvd det meste hva gjelder kosttilskudd og må innrømme at jeg er litt skeptisk, da men... Men jeg sliter jo med dårlig immunforsvar, så det kan jo være verdt å prøve kanskje
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Yes var nasonex : ) Jeg brukte den i 6 uker : ) Følte det hjalp etter 3 ukers tid ca - Tror du hadde merket det om det fungerte : ( Ja er glad over å bli kvitt problemet, og ja ufattelig irriterende og er så utrolig kjedelig å bare gå ut døra å begynne å hoste å snufse . Syns er litt merkelig at spesialisten din ikke anbefaler deg en operasjon når du er så plaget med det ? Derfor kanskje er lurt å høre med en annen ? Kanskje en annen løsning enn operasjon hvis det er risikabelt . Er sikker på det er en grunn til problemet ditt Løselig . Kortison - holdig nesespray prøvd det ? Og denne operasjonen hva går den ut på ? Er det slimhinner som skjæres bort ? Hva er kortison-holdig nesespray? Jeg vet ikke helt hva operasjonen går ut på - men legen sa denne kan medføre visse komplikasjoner og at den i flere tilfeller ikke har virket, og at det derfor ikke var noen hensikt å utføre den på meg.. Kan absolutt være verdt å dra til en spesialist igjen, men jeg har vært mye borte fra jobb pga. sykdom, og de gangene jeg har vært hos lege med dette, har de ikke kunnet / villet gjøre noe med det uansett... Enig med deg - merkelig at de ikke vil gjøre noe med det, når jeg er plaget med det nærmest daglig :- Prøver forresten å venne meg av med nesespray nå... skyller med nesehorn og saltvann mange ganger daglig, og håper det vil gi resultater.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 I fjor begynte jeg med tran etter sommerferien, og har aldri vært så lite syk som den vinteren. Tidligere vintere har jeg vært forkjølet, pjusk og syk nesten hele vinteren igjennom. Lager meg også en te av ingefær, chili, hel pepper, sitron og honning når jeg kjenner det begynner å krible i halsen, og syns det hjelper. Også viktig å ha på tøfler, skjerf, pulsvanter, og i det hele tatt ikke fryse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 I fjor begynte jeg med tran etter sommerferien, og har aldri vært så lite syk som den vinteren. Tidligere vintere har jeg vært forkjølet, pjusk og syk nesten hele vinteren igjennom. Lager meg også en te av ingefær, chili, hel pepper, sitron og honning når jeg kjenner det begynner å krible i halsen, og syns det hjelper. Også viktig å ha på tøfler, skjerf, pulsvanter, og i det hele tatt ikke fryse. Takk for svar! Jeg spiser forresten ikke fisk i det hele tatt (men tar Omega 3-piller, da - og tenker at det burde holde). Også røyker jeg på fest (som nevnt overfor). Disse to tingene er sikkert ikke særlig bra, men. Har også hørt at lavkarbo skal hjelpe - noen som vet? Men tror ikke jeg gidder å legge om kostholdet altså, synes det blir et litt stort prosjekt med mye jobb.
Dragonfly84 Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Jeg var forkjøla så ofte at jeg nesten ikke rakk å bli frisk igjen før neste forkjølelse. Det gikk over da jeg begynte å ta betaglukaner Jeg vet ikke så mye om det, annet enn at det har gjort meg friskere.
Gjest Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 AVANT GARDEN!!!!!! Vidunderpille Jeg tar 1 hver dag hele året, sammen med omega 3 (det skal man - les på boksen, eller noe fett pålegg på brødskiva). I den værste forkjølelsessesongen tar jeg noen dager 2. Om jeg skulle kjenne at jeg er litt uggen, "har noe på gang" eller har vært omgitt av folk som er sjuke - ja, da tar jeg 3 stk i tre dager for å være sikker på at jeg ikke catcher bugs. Ikke ofte syk nei. Den koster jo litt - men passer på å hamstre litt når den er på salg. Rense opp i bihuler : I ren desperasjon i romjulen - googlet jeg kjerringråd for bihulebetennelse. Hadde en påbegynnende og var desperat. Rens en hvitløksbåt og del på langs i biter så den passer i et nesebor. Et nesebor ad gangen og pust inn/ut gjennom nesa. Sitt med det til du kjenner det har løsna litt snørr og puss ut. Gjenta flere ganger. Det svir som bare det - men hold ut! Hvitløk er antiflammitorisk. Dette funka - og jeg unngikk bihulebetennelsen. I tillegg til dette bør du bruke nesedråper (ikke spray) - og legge hodet godt utfor sofakanten. Drypp og legg hodet til hver side et par minutter. Bihulene sitter "litt i vinkel" og dråper kommer mye bedre til enn spray, som man ofte bare drar inn mer snørr med. Men det høres også ut som om du kunne trenge å styrke immunforsvaret ditt på generell basis. Hilsen en som har "doktorgrad i egne og mangfoldige bihulebetennelser".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå