Gå til innhold

Stoff

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har eksperimentert med stoff i ungdommen, evt bruker stoff fremdeles? Isåfall hvordan kombinerer du det med jobb/utdannelese? Har du merket bivirkninger i form av depresjoner el? Hva slags stoff prøvde du/går du på fremdeles? Holder du det skjult eller kan man se det på deg? Lever du et a4 liv eller er du "utenfor" samfunnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Er det noen her som har eksperimentert med stoff i ungdommen, evt bruker stoff fremdeles? Isåfall hvordan kombinerer du det med jobb/utdannelese? Har du merket bivirkninger i form av depresjoner el? Hva slags stoff prøvde du/går du på fremdeles? Holder du det skjult eller kan man se det på deg? Lever du et a4 liv eller er du "utenfor" samfunnet?

Jeg har brukt en del forskjellige stoffer.

Det er sinnsykt gøy/deilig de første gangene, men det blir for deilig, og du vil ha mer og mer og mer.

Tilslutt sitter du der uten penger, ekte venner, og det er stor sannsynlighet for at du blir deprimert.

Er ikke å anbefale!

Endret av Madelene1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg kombinerte amfetamin med utdannelsen min fordi jeg trengte det for å komme meg igjennom alle timene. Men så fortsatte jeg med det da jeg var ferdig med utdannelsen, fikk depresjoner og psykiske problemer etterhvert og havnet "utenfor" samfunnet. Man kan heldigvis hverken se eller merke på meg at jeg har brukt det. Har vært nykter i godt og vel to år nå.

Skrevet

:

Skrevet

Var "hippie" noen år og røykte hasj som en skorstein. ;) Ellers har jeg vært borti det meste av hallusinogener, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke prøvde ecstasy når jeg levde et sånt liv.

Egentlig angrer jeg ikke på noenting, jeg føler det ga meg selvkontroll (spesielt hallusinogener), innsikt i meg selv, og et mer avslappet forhold til folk i forskjellige lag i samfunnet.

Jeg satt på jobb med en kollega her om dagen (kontor/skranke) og hun mente at en spørreundersøkelse bekreftet at ingen studenter ved UiO hadde brukt heroin. Jeg bare lo av det - fordi jeg VET at det ikke er så unormalt å ha hatt eksperimentelle eller dårlige perioder. Jeg ble trist når det etter litt snakk ble klart at hun mente at ALLE som hadde prøvd "tunge stoffer" som amfetamin og heroin var avvikere som ikke kunne studere.

På den måten føler jeg at min tid som bruker av diverse har gjort meg mer reflektert.

Jeg prøvde bare kokain et par ganger, og har aldri vært borti amfetamin eller f.eks heroin, men hadde mange venner som gikk i grøfta på den måten.

Jeg har også venner som brukte amfetamin i perioder, men sluttet og er helt vanlige folk (fordi vi er faktisk alle vanlige folk! :) ).

Jeg er litt trist over at jeg ikke kan dele opplevelsen av en god joint eller sopp med min samboer. Han har aldri prøvd noe, og jeg føler at de fleste som ikke har vært brukere av dette virkelige ikke har den minste anelse om hva det går i. :)

Min interesse for hjernen ble vekket av bruk av hallusinogener. Jeg har ikke brukt noe som helst på flere år, men er nå nesten ferdig med en bachelor i molekylærbiologi fordi jeg vil forske på reseptorinteraksjoner.

Jeg kan oppriktig si at jeg ikke hadde funnet min lidenskap innen realfag hvis jeg ikke hadde hatt en flott, rolig uke i Amsterdam med psilocybin-sopp.

Dette er ikke noe jeg snakker om til vanlig, og jeg tenker ikke mye over det nå heller, men jeg hadde altså en periode på flere år der alt jeg brydde meg om hva å gå gjennom "handlelisten" på alle slags plantestoffer jeg fikk tak i.

Negativt: jeg synes alkohol er ganske kjedelig, og er veldig selvkontrollert (jeg har aldri "skeia ut" med alkohol). Jeg snuser og liker å ta en røyk av og til, fordi jeg liker følelsen av å røyke.

Skrevet

Jeg er 23 år, jente. Jeg har gjort det, gjør det ikke lenger. Jeg utviklet sosial angst, anoreksi og depresjon på den tiden jeg brukte stoff. Jeg er litt usikker på om det var selve stoffet som ga meg bivirkninger eller om det var livssituasjonen min på tidspunktet. Jeg tror det var en kombinasjon av begge.

Fikk det mye bedre ifh. til alle mine psykiske plager når jeg slutta. Jeg brukte stoff veldig lenge som en slags måte å rømme fra problemene og jeg ville ikke forholde meg til det. Samtidig var jeg i full jobb/skole hele tiden.

Det var en periode der jeg mista kontankt med alle venner, noen har jeg fått kontakt med igjen etter jeg slutta. Jeg fikk et dårlig forhold til familien min også. Jeg fikk nye venner som også brukte stoff. Jeg brukte hasj/marihuana daglig. Brukte også amfetamin, kokain, diverse piller, psykedeliske stoffer, sopp og ecstasy.

Jeg holdt det skjult så godt jeg kunne. Men etter hvert får slike ting konsekvenser. Rykter sprer seg, politi kommer inn i bildet... Tror jeg følte mer at folk kunne se det på meg, enn de faktisk gjorde. Jeg var veldig tynn pga. anoreksi og rusbruken, pluss den sosiale angsten gjorde at jeg hadde problemer med å snakke med folk/se folk i øynene. Derfor ble det nok ganske synlig at jeg slet med "noe" etterhvert. Følte meg utenfor samfunnet ja.

Jeg følte at jeg mista meg selv de årene jeg gjorde det her. Var veldig mye redd og paranoid. Mye av det pga. at det ikke er lovlig og sosialt akseptert. Jeg bare så ingen utveier. En lang stund trodde jeg at jeg aldri skulle klare å slutte og trodde jeg kom til å ende opp død eller som narkoman. I kombinasjon med psykiske problemer er rus et helvete. Jeg visste ikke hvem jeg var lenger uten rusen, på en måte. Men klarte å slutte med å trappe ned bruken. Er utrolig glad for det nå :D

Nå er jeg igang med høyskole-utdannelse. Har hatt et par jobber hvor jeg har gjort det utrolig bra. Har ny kjæreste, nye venner. Har begynt å trene. Klarer å tenke! Det er et mye bedre liv :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...