Gå til innhold

Virus på balansenerven

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med virus på balansenerven i snart 11 måneder nå. Ikke krystallsyke eller BBPV, altså, men vestibularisnevritt. Etter det jeg har klest så er labyrintitt nesten det samme.

Det har gått sakte framover de siste månedene, men idag kom den forbanna båtsvimmelheten tilbake igjen. Dagene er vanskelige nok, så det var deilig å slippe å føle seg som på en båt hele tida i tillegg til alt det andre. Er også veldig lyssky, så dager med sol (som nå), gjør det enda verre. Gjør øvelser og prøver å trene litt hver dag, men jeg blir skikkelig sliten hver kveld. Har vært sykemeldt fra jobben, men trodde at jeg kanskje kunne begynne så smått igjen før jeg ble verre i dag.

Er det noen andre her som sliter med det samme og som vil dele erfaringer? Finnes det noen pasientgruppe eller interesseorgan i Norge? De andre trådene jeg fant var gamle, og mange hadde ikke "ekte" virus på balansenerven.

Håper at noen kan gi trøst og støtte til ei som sliter skikkelig, og som må utsette familieplanlegging og giftemål på grunn av dette..... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer, har du fått tatt MR bilder av hodet? Har du eventuelle andre sympomer?

Jeg har blitt diagnosert først med krystallsyken, og så virus på balansenerven. Det ble ikke bedre og gikk ikke over, samtidig som andre sympomer dukket opp. Ble tatt MR, ryggmargsprøve og mye annet, som etter mye om og men førte til diagnosen MS. Sier ikke at du er like uheldig, men ville tatt en MR om du ikke har gjort det allerede.

God bedring!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...