Espana4321 Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg og noen venninner har tenkt oss på en partytur til de varmere strøk denne sommeren. Valget står mellom enten Ayia napa, eller Alanya. Alle er 18 år, bortsett fra en, som fyller 18 år en mnd etter vi har kommet hjem fra ferien. (Skal reise i Juli) Formålet med turen er å feste, og være på stranden. Så mine spørsmål er: Hvilke av byene har best uteliv, Alanya eller Ayia Napa? Om vi drar, vil det bli problemer for venninnen som er 1 mnd ifra 18 år å komme inn på utesteder? ( evt. er de veldig strenge på falsk id?) Om vi vil bo på hotell med 18 års aldersgrense, vil det være mulig om vi forklarer omstendighetene? Har du noen opplevelser/tips til noen av disse stedene? TAKK PÅ FORHÅND.
Teqi Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Begge har rått uteliv, Alanya bryr seg ikke om alder i det heletatt. Alanya er MYE billigere enn Agia Napa.
Espana4321 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2012 Men jeg har fått et inntrykk av at i Alanya sitter folk mest alene i barer og drikker, mens i Ayia napa går det i partybåter, strandfester, skumparty's, forskjellige nattklubber m.m.? Og at i Alanya er det veldig mange innpåslitende tyrkergutter? Også vil man jo helst unngå å feste med 14-15 åringer, hehe :-) Setter pris på alle svar.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Var i Ayia Napa som 16-åring og hadde aldri noe problem med å komme inn på utesteder og å få kjøpt drikke. Har vært på mange "partysteder" de siste årene og har ennå ikke opplevd at noen spør om legitimasjon. Men på hoteller med 18-årsgrense er det klare regler på akkurat det, så anbefaler at dere heller bor på et annet hotell. Kan trøste deg med at det finnes mange andre bra hotell for ungdom uten aldersgrense også;.) Hvis dere er ute etter fine strender og festing hver dag fra dere står opp til så langt ut på natta som dere orker, er Ayia Napa midt i blinken. Har ikke vært i Alanya selv, men tipper at det er omtrent like heftig der også:-) PS: Bare husk at hun som er 17 år er nødt til å sende inn et skriv med foreldrenes underskrift til charterselskapet om at hun får lov til å reise. Hun bør ha med et ekstra skriv med underskrift på flyplassen også, da de er veldig strenge på det. Dro til Magaluf dagen før jeg fylte 18 for noen år siden og jeg måtte fremvise dette skrivet ved innsjekkingen. - M.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå