Gå til innhold

JEG SVELGA EN FLUE! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja.. æsj. Er det noen som har dødd av og svelge fluer eller andre insekter før? den bare fløy rett inn :kvalm:

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Yup. Regner med du er død innen i morgen.

• Liker 1
Skrevet

Ja.. æsj. Er det noen som har dødd av og svelge fluer eller andre insekter før? den bare fløy rett inn :kvalm:

Den så sikkert at du hadde ett dårlig balansert kosthold, og ofret seg for deg. Flink flue!

Kjenner ikke til noen som har dødd av sånt. Faktisk er insekter en helt vanlig del av kostholdet i SørØst-Asia, så jeg tror du kan ta det helt med ro.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener å ha lest et eller annet sted en gang at om ungen din spiser en flue er det ikke så farlig, den skal visstnok være full av proteiner! Noen andre som har hørt om det?

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Man svelger visst hauger av insekter i søvne i løpet av livet.

Helt ufarlig ;)

Gjest Levitate
Skrevet

Kjenner du at den flyr inni deg?

Det er helt ufarlig, forresten. Man svelger insekter om natten og ellers i hverdagen uten at man vet det. Så bare slapp av, du dør ikke.

Gjest Applecore
Skrevet

En gang fikk jeg et rusk i øyet mens jeg var ute og syklet.

Jeg trodde jeg fikk gnidd det vekk, men da jeg kom hjem om kvelden fant jeg en liten død flue i øyekroken :spy:

Skrevet

Det er helt ufarlig!

Husk at fordøyelsessystemet ditt er laget for å håndtere betydelig kraftigere mat - storfekjøtt f.eks. Ei lita flue gjør absolutt ingen skade.

Skrevet

Huh? Er du et troll? Det er jo ikke fluer nå om vinteren! Hvor har du vært??? :gjeiper:

Skrevet

Med mindre du er vegetarianer, så ville jeg tatt det helt med ro. Vil tro at fluer er greit på lavkarbo også. Og raw food, når den blir inntatt på denne måten. ...men var den økologisk?

Helt alvorlig: dette går helt fint, fluer er ikke giftige på noen måte. Det kan selvfølgelig ha vært noen festlige bakterier på den, men sjansen for å bli syk av dette er bittebitteminiliten vil jeg tro.

Det med svelging av insekter i søvne er forøvrig en myte.

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger. (Riktignok pesende på sykkel ute i skogen med munnen åpen. Jeg sitter ikke og gaper i sofaen og bare venter på at de kan fly inn.)

Jeg har ikke tatt noen skade av det. Som jeg vet. :gjeiper:

Skrevet

Den så sikkert at du hadde ett dårlig balansert kosthold, og ofret seg for deg. Flink flue!

Kjenner ikke til noen som har dødd av sånt. Faktisk er insekter en helt vanlig del av kostholdet i SørØst-Asia, så jeg tror du kan ta det helt med ro.

Syntes også det var en flink flue, tenk om flere dyr og insekter kunne vært like flinke.

En gang fikk jeg et rusk i øyet mens jeg var ute og syklet.

Jeg trodde jeg fikk gnidd det vekk, men da jeg kom hjem om kvelden fant jeg en liten død flue i øyekroken :spy:

Jeg har også funnet en mini flue i øyet. Deilig.

Har forsåvidt spist et par fluer jeg også. Fin kilde til proteiner, har du ikke sett på Discovery på han Bear Grylls? Han spiser jo alt av insekter han kommer over. :regn:

Skrevet

Med mindre du er vegetarianer, så ville jeg tatt det helt med ro.

:klo:

Veggiser får vel lov å spise animalsk om de er i beit?

Skrevet

Innsekter er fulle av proteiner, kanskje eg skal jakte etter noe sånt til middag i morgen? :skratte:

Skrevet

Var i Praha i Sommer med ei venninne, og plutselig fløy det en flue rett i øyet, lukket det i refleks med en gang, men turte ikke å åpne det på leenge, og når jeg gjorde det så fløy flua ut igjen, hadde visst fanget den i øyevippene, veninna mi så det og holdt flira seg ihjel :fnise:

Skrevet

Hvis det var overhengende fare for det, så hadde ingen mennesker levd lengre enn til krabbealder. Alle barn gnafser i seg et og annet insekt når de prøvesmaker på snø, planter, jord osv.

:popcorn:

Skrevet

:klo:

Veggiser får vel lov å spise animalsk om de er i beit?

...jeg vet ikke om "overrasket av kamikazeflue" helt går inn under "er i beit".

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist;)

Det "farligste" er at du tenker på at det er ekkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...