Maestro Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg fikk diagnosen rett etter jeg ble 18, nå er jeg 19. Brukte Ritalin 30 og 40 mg, uten stor effekt(hipphurra for legen som aldri sa at de skulle taes hver 3-4 time), byttet til concerta å fikk bare problemer med mat, gikk ned 8-9 kg på kort tid, ble "overgiret" til å jobbe, å ble kvalm og fikk hodepine av dem. Så snakket jeg med ei annen med samme problem som gikk på Ritalin å forklarte meg mer om den medisinen, å nå er jeg på Ritalin 40 mg igjen. Før jeg fikk diagnosen, så har jeg alltid hatt en indre uro. Når jeg gikk på skolen så var jeg ALLTID trøtt, ble megasliten å være på skolen bare en time, klarte ikke å konsetrere meg. Har alltid vært et nærvøst barn, lett mobbeoffer fordi jeg har alltid vært anderledes enn andre, uten å vite hvorfor. Hatt angst, deperisjon og selvskadende adferd. Høyt fravær og mye stryk og 2-3're på skolen. Fort stresset, irritert, får jeg samme spm 2 ganger så tar jeg det som mas, å klarer heller ikke å komme igang med f.eks rydding/vasking. Takket være medisinene mine, så fullførte jeg allmenn påbygg, klarer meg veldig bra på jobben jeg har(bruker jeg ikke medisiner en dag, så stresser jeg mye mer, glemmer ALT hva en kunde sier til meg, gjennomfører ikke oppgaver o.l) Når fikk du diagnosen? Hvordan er din hverdag med/uten medisiner? Og ikke minst, egen erfaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå