Surriball Skrevet 30. januar 2012 #21 Skrevet 30. januar 2012 Jeg eeeelsker kake. Men det er mye annet jeg presser i meg for høflighets skyld! Det er jo ikke sånn at jeg blir servert fisk til middag av vertskapet og sier "jeg liker ikke fisk, jeg vil ikke ha". Det går jo an å smake litt, spise et lite stykke og så si "takk, men nå er jeg forsynt".
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #22 Skrevet 30. januar 2012 Jeg kan telle på to fingre de kakene jeg liker. Og jeg har smakt det meste (pga. foreldre med regla "Det er ingenting som heter 'liker ikke', før man har prøvd"). Har aldri opplevd at noen har noe problem med det eller stusser i det hele tatt. Sikkert fordi det nå er mer vanlig å ikke være særlig glad i kaker (jeg kjenner mange), enn før da man bare fikk noe søtt til sjeldne anledninger
outkast Skrevet 24. juni 2014 #23 Skrevet 24. juni 2014 Det er ingen andre enn særinger og eldre som liker bløtkake. Kan ikke en gang gå forbi en bløtkake uten at noen skal si "Du får forsyne deg med den bløtkaka, den er jo så god!". Bløtkake er ikke godt. Det er bare et sukkerbrødhelvete dynka i 3 dl eplejuice og masse krem. Karamellpudding og hermetisk frukt er også provoserende. Virker som om ingen klarer å tenke litt utenfor boksen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #24 Skrevet 24. juni 2014 Synes brownies er ok, uten at jeg noen gang gidder å lage eller kjøpe det selv. Kaker er generelt jævlig, og jeg opplever også at folk tar det personlig når jeg ikke vil ha. Så jeg tvinger ofte i meg et stykke, med mindre jeg er hos familie som vet at jeg bare generelt ikke liker kake. Jeg overlever alltids å trykke ned et kakestykke, men det er synd det må til. Skikkelig I-landsproblem, og det preger ikke akkurat livet mitt, bare synes det er litt irriterende i selskaper. Anonymous poster hash: 9e28d...db6 1
Gjest Regnstorm Skrevet 24. juni 2014 #25 Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg liker egentlig bare de kakene jeg har baket selv. Så kjip er jeg. Men virkelig, kake er ikke spesielt godt. Bløtkake er jeg sikker på at er nasjonalretten i helvete. Endret 24. juni 2014 av Regnstorm
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #26 Skrevet 25. juni 2014 Jeg synes det er uhøflig å ikke smake på maten man blir tilbudt engang. Spiller ingen rolle om det er kaker, fisk, eller annen mat. Når man er i besøk, og verten har brukt tid og penger på å lage mat, og gjerne er stolt over det de har lagt, og gleder seg til å servere det til folk, så er det dårlig gjort å ikke smake. For meg er det barnelærdom og normal folkeskikk. Man smaker alltid. Man trenger ikke smake på alt, om man ikke liker rosenkål kan man fint forsyne seg av resten av middagen, eller ta bare én. Samme med kaker, man kan ta et bittelite stykke, og om det er flere kaker/kjeks/boller, så trenger man ikke smake på alt, men én ting bør man ihvertfall smake på. Å være kresen er ikke høflig eller sjarmerende. Selv liker jeg overhodet ikke feit og salt mat. Mens flere i slekta elsker feite sauser og velger de feiteste kjøttstykkene. Når de disker opp med bacon i fløtesaus så eter jeg selvfølgelig likevel. Jeg tar bare en liten porsjon, og fyller godt på med grønnsaker. Anonymous poster hash: 33af0...d01 2
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. juni 2014 #27 Skrevet 25. juni 2014 Jeg spiser så og si aldri kaker. Er ikke noe glad i kaker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå