Gå til innhold

Jeg liker ikke kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke kaker. Jeg vet ikke hvorfor, jeg gjør bare ikke det. Hvorfor skal folk gjøre det til et problem? Jeg har vært i bursdag i dag, jeg drakk brus, jeg spiste pizza og hadde egentlig det fint. Men da det ble servert kaker så forsynte ikke jeg meg og folk spørr hvorfor. Jeg sier for sikkert 1000 gang i mitt liv at jeg ikke er så glad i kaker, det sa jeg på en høffelig og vennlig måte. Gir de seg? Nei. "men denne vil du like, den er jo så god", "du kan da prøve denne da", "det finnes da ikke noen som ikke liker kaker", "hva med bløtkake da" og en del andre spørsmål jeg ikke husker. Jeg har aldri vært noe vandt med kaker, det er ikke noe jeg føler for å spise. Vanskelig å forklare, men hvorfor kan ikke fok akseptere det? Dette var forresten et familieselskap der jeg kjenner alle, de kjenner meg og de vet at jeg ikke spiser kaker, det var ikke sånn at de møtte meg for første gang, men uansett, så burde man vel da respektere folk?

Det er forresten ikke uvanlig etter hva jeg har hørt at folk ikke respekterer folk matvarer. Hvorfor? Hvorfor er folk så sårbare når det kommer til mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Have one's cake and eat it too? :klo:

Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i kaker og føler at folk blir fornærmet når jeg ikke vil ha.

Det er enkelte kaker jeg liker litt, som ostekake f.eks, men er det bløtkake, må jeg tvinge i meg et lite stykke for være høflig.

:sjenert:

Skrevet

Jeg liker noen kaker men jeg takker ofte nei siden jeg ikke liker det når det blir for søtt. Om noen begynner å mase så gjentar jeg som regel bare "nei takk" til personen har fattet poenget, ellers så er "nei takk, jeg er mett" en effektiv ting å si.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er heller ikke noe glad i kake. Pleier å spise et bittelite stykke når jeg er i selskap, bare for å være hølig. Hvis ikke blir jeg bombadert med spørsmål og mas.

• Liker 1
Skrevet

Haha, har det på akkurat samme måten, så jeg føler med deg! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk ikke bare kan akseptere det. Hvis det er kaker som blir servert som ikke gjør meg kvalm av tanken, tar jeg en mikroskopisk bit, bare for å være høflig. Men det er jo nesten galt det også, for da blir jo ofte sitasjonen; "hvorfor spiser du så lite?!", "du er jo så tynn, dette har du bare godt av" er jo akkurat som de bare ignorer det faktum av at jeg IKKE LIKER KAKER, noe vitterlig alle i min omgangskreft vet veldig godt...blir helt matt jeg. I sånne situasjoner skulle jeg ønske jeg var kjempe tjukk, for da hadde de sikkert bare tenkt i sitt stille sinn at jeg var fornuftig og at det var bra for meg å ikke forsyne meg av søtsakene.

• Liker 1
Skrevet

Haha, har det på akkurat samme måten, så jeg føler med deg! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk ikke bare kan akseptere det. Hvis det er kaker som blir servert som ikke gjør meg kvalm av tanken, tar jeg en mikroskopisk bit, bare for å være høflig. Men det er jo nesten galt det også, for da blir jo ofte sitasjonen; "hvorfor spiser du så lite?!", "du er jo så tynn, dette har du bare godt av" er jo akkurat som de bare ignorer det faktum av at jeg IKKE LIKER KAKER, noe vitterlig alle i min omgangskreft vet veldig godt...blir helt matt jeg. I sånne situasjoner skulle jeg ønske jeg var kjempe tjukk, for da hadde de sikkert bare tenkt i sitt stille sinn at jeg var fornuftig og at det var bra for meg å ikke forsyne meg av søtsakene.

Hahaha, har akkurat samme problemet! :fnise:

Skrevet

Er ikke noe glad i kaker jeg heller. Det kommer veldig an på sitasjonen jeg er i, og i hvilken form jeg er i akkurat den dagen det gjelder, men som regel pleier jeg å ta et lite stykke bare for å være høflig og unngå spørsmål.

Hvis jeg ikke føler meg vel den dagen, eller er i et mindre formelt selskap der jeg kjenner alle sammen godt, så unngår jeg kaker. De får bare si det de vil. Liker jeg ikke kake, eller har jeg ikke lyst på kake, så får det være min sak.

Men selvfølgelig, jeg ser an sitasjonen :) Er ikke vits i å skape en scene bare pga. et lite kakestykke heller

Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i kaker og føler at folk blir fornærmet når jeg ikke vil ha.

Det er enkelte kaker jeg liker litt, som ostekake f.eks, men er det bløtkake, må jeg tvinge i meg et lite stykke for være høflig.

:sjenert:

Jeg kan bare ikke tro på at bløtkake kan være så populært. Det er jo helt motbydelig. Derimot ordentlige søte smaksrike kaker er godt; brownies, kransekake, amerikanske cookies, cheese cake..

Men alle dere her som ikke liker kaker: Gjelder det alle kaker?

Liker dere ikke sjokolade og snop heller? :sikle:

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Jeg kan bare ikke tro på at bløtkake kan være så populært. Det er jo helt motbydelig. Derimot ordentlige søte smaksrike kaker er godt; brownies, kransekake, amerikanske cookies, cheese cake..

jeg liker ikke kaker

ombestemte meg. liker krydderkake, pepperkaker, muffins , rullekake. alt hjemmelaget

Endret av Nuppdupp
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg liker noen få kaker. Krydderkake og noen få typer sjokoladekake. Liker ikke brownies i det hele tatt.

Liker stort sett ikke sjokolade heller, iallefall ikke ren melkesjokolade. Kresen på snop også, det blir så søtt :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt merkelig at folk ikke kan like kake. Samtidig orker jeg ikke presse ned alkohol selv, så jeg har stor forståelse for hvordan du har det.

Skrevet

Jeg liker sjokolade, men ikke en hel plate.. :ler:

Og krydderkake går an. Det kan jeg spise et helt stykke av.

Gjærbakst er noe helt annet forresten. Det er kjempegodt synes jeg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er egentlig ikke spesielt glad i kaker jeg heller. Men det er stor forskjell på kaker, så noen går bra.

Og er enig med de over som sier at gjærbakst er kjempegodt!

Skrevet

Jeg nekter å tro at noen ikke liker kake. Det må være fordi dere har en spiseforstyrrelse. Kake er jo så godt. Jeg klarer ikke la være å mase hvis noen sier nei takk til kake. Synes det er provoserende at noen bare sitter der mens vi andre koser oss med verdens beste mat. Også tror jeg dere vil like kake likevel, hvis dere smaker en virkelig god kake, blir dere kanskje omvendt.

Skrevet

Jeg nekter å tro at noen ikke liker kake. Det må være fordi dere har en spiseforstyrrelse. Kake er jo så godt. Jeg klarer ikke la være å mase hvis noen sier nei takk til kake. Synes det er provoserende at noen bare sitter der mens vi andre koser oss med verdens beste mat. Også tror jeg dere vil like kake likevel, hvis dere smaker en virkelig god kake, blir dere kanskje omvendt.

Nei, ikke alle liker kake.

Hvorfor er det provoserende for deg at andre ikke liker samme godsaker som deg?

Skrevet

Spesielt vonde kaker:

- fruktkake (type engelsk julekake)

- brownies

- sånn "verdens beste" (verdens verste) kvæfjordkake

- kaker med mandel/nøttebunn kombinert med krem

- kaker med nøtter

- kransekake

- kaker med soggy/hermetisk frukt og kake med gelé

- ostekake

- kake som smaker kaffe

- banankake

- eplekake med sånn crumble på

- alle ferdigkjøpte kaker

Kaker som er ok av og til:

- marsipankake

- barnslig sjokoladekake

- pai med frukt/bær

Kaker som er gode:

- bakverk, boller, kringle

:gjeiper:

Skrevet

Nei, ikke alle liker kake.

Hvorfor er det provoserende for deg at andre ikke liker samme godsaker som deg?

Det er provoserende fordi jeg ikke kan tro/forstå det. Og jeg liker ikke det jeg ikke kan forstå.

Jeg vil jobbe med å overbevise deg resten av livet! Mase og mase til du tar en bit! Stappe kake ned i kjeften din! Moahahaha!

Skrevet

Liker heller ikke kaker. Synes det er altfor søtt, og de kommer dessuten ofte etter en middag, noe som gjør at jeg blir vondmett av dem :gjeiper: Triks: Ta et bittelite stykke og søl det litt rundt på tallerkenen, så ser det ut som du har spist masse :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Oioi, glad jeg ikke er den eneste!

Synes kaker er utrolig kvalmende, men pleier å ta et lite stykke for å være høflig hvis det blir servert.

Har fortsatt mareritt om en gang jeg var borte på besøk og fikk servert et bløtkakkestykke som var sånn ferdig oppdelt. Sånne som de selger enkeltvis i butikken. Jeg følte ikke at jeg kunne si nei siden de hadde kjøpt et eget bare til meg, så da ble det til at jeg presset ned hele det digre stykket. Oh my, jeg så stjerner da jeg var ferdig, sukkersjokk delux....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...