AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Hei dere Tenkte jeg skulle høre med noen av dere ang. PMS. Jeg blir så nedstemt og deprimert 3-4 dager før mensen at jeg syns det går litt over styr. Det går utover jobb, sosialt liv og trivsel ettersom jeg er så langt nede. De negative følelsene og tankene går veldig fort over så snart jeg begynner å blø. På tross av alt jeg meget godt vet hvorfor jeg har det så dårlig og er klar over at det er midlertidig, klarer ikke den rasjonelle delen av hjernen "vinne" over disse elendige pms-dagene og nå er jeg så lei. Derfor, har dere kloke kvinneguidere noen gode tips til å få bukt med pms? Jeg er i 30årene og vil helst unngå p-piller eller annen form for hormonell prevensjon. Har hørt noe om nattlysolje, noen som vet om det har en positiv virkning på pms? Noen former for trening, kosthold? Tar gjerne i mot tips
gobop Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har generelt vært lite plaget med PMS, men for noen år siden - mener det var i forbindelse med at jeg sluttet med p-piller, kom det plutselig som om noen skulle kastet et pledd over meg Da forsøkte jeg nattlysoljekapsler uten noe særlig forhåpninger, det skulle også hjelpe mot migrene som jeg var litt plaget med. Det hjalp ikke mot migrenen, men PMS-plagene forsvant! Tror jeg brukte bare et par pakker. Så det kan være verdt å prøve det i hvert fall. Nå er jeg akkurat ferdig med å få barn, og merker at det har kommet litt tilbake, så jeg skal prøve en ny runde selv. Husker dessverre ikke merket på de jeg prøvde.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 TS her. Jeg kjøpte faktisk en pakke med nattlysolje i dag. Husker du hvor mye og hvor ofte du tok? Ser ut til at nattlysolje hjelper mot en del, så krysser fingrene. Takk for tipset:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå