Gå til innhold

Manglende sexlyst hos mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal her! Vi har ikke hatt sex på 2 mnd for han har ikke lyst. Aldri noen grunn, han har bare ikke lyst sier han.

Jeg er så kåt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har prøvd å forføre han ørten ganger. Jeg har prøvd å la være for å la han jakte, men jeg holder ikke ut mange dagene.

Det eneste han er villig til er at jeg suger han. Som regel så fører det kjapt til sex, men ikke nå.

Vi er gift, har vært sammen i 12 år. Den verste småbarnsperioden er over og livet har ikke gjort noen forandringer, alt er som før.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips nei, ville bare si at du har min dypeste medfølelse!

Når jeg så oversktiften lurte jeg på om jeg hadde skrevet innlegget selv uten å huske det....

Har det nøyaktig på samme måte!

Jeg må rett og slett "fikse meg selv"

Skrevet

Har ingen tips nei, ville bare si at du har min dypeste medfølelse!

Når jeg så oversktiften lurte jeg på om jeg hadde skrevet innlegget selv uten å huske det....

Har det nøyaktig på samme måte!

Jeg må rett og slett "fikse meg selv"

Jeg er så lei av å ordne meg selv at jeg ikke har lyst til å onanere lengre. Dette er virkelig drepen altså. Hadde han enda kunne fortalt hvorfor.

TS

Skrevet

Sexolog :)

Det går han aldri i verden med på.

Han er mann skjønner du, vil ikke fortelle andre om våre problemer. ;)

Men i følge han så har vi ikke problemer, han har bare ikke lyst.

Skrevet

Jobber han mye ts? Lange, stressende dager kan være drepent for sexlysten hvis det går over lang tid.

Skrevet

Jobber han mye ts? Lange, stressende dager kan være drepent for sexlysten hvis det går over lang tid.

Han jobber normalt, men begynner ganske tidlig om morgenen. Men dette har ikke endret seg, har vært sånn i mange år. Og han er ikke spesielt trøtt om kvelden. Men så fort vi har lagt oss og jeg prøver meg, så skal han sove.

Kommer jeg med forslag om å legge oss litt tidligere så mumler han ett eller annet og neste dag gidder han ikke å legge seg tidligere enn han må.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her m¨du sette krav. Har han aldri lyst på deg så skjønner jeg ikke hvordan du kan være sammen med han . Iallefall når han ikke søker hjelp selv. Da vil det jo ikke forsvinne dette her. Da må du jo velge, enten ha det sånn her eller gå ifra hAN OG FINN EN ANNE SOM KAN GI DEG GODE SEXOPPLEVELSER

Skrevet

Det går han aldri i verden med på.

Han er mann skjønner du, vil ikke fortelle andre om våre problemer. ;)

Men i følge han så har vi ikke problemer, han har bare ikke lyst.

Det er sikkert ikke lett, men om dette til slutt går så langt at du ikke holder ut lengre, så gi han et valg mellom deg eller å fortelle hva som er problemet. evt skaffe seg hjelp med det

Skrevet

Her m¨du sette krav. Har han aldri lyst på deg så skjønner jeg ikke hvordan du kan være sammen med han . Iallefall når han ikke søker hjelp selv. Da vil det jo ikke forsvinne dette her. Da må du jo velge, enten ha det sånn her eller gå ifra hAN OG FINN EN ANNE SOM KAN GI DEG GODE SEXOPPLEVELSER

Men vi har jo så mye annet enn sex sammen. Vi har vennskap, familie, ja et liv sammen.

Han har ikke noe problem sier han, så han skjønner ikke hvorfor han/vi skal søke hjelp, han har bare ikke lyst.

Jeg har til og med ridd han. Og etter en stund når bena er slitne bedt han om å ta over, nei det ønsket han ikke. Han var ikke i et sånt humør sa han. Snudde seg og sov.

Jeg tror jeg må la det ligge en stund også ta det opp. Om jeg maser for mye får jeg bare en sur og grinete mann.

Ingen her som har opplevd dette?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Men vi har jo så mye annet enn sex sammen. Vi har vennskap, familie, ja et liv sammen.

Han har ikke noe problem sier han, så han skjønner ikke hvorfor han/vi skal søke hjelp, han har bare ikke lyst.

Jeg har til og med ridd han. Og etter en stund når bena er slitne bedt han om å ta over, nei det ønsket han ikke. Han var ikke i et sånt humør sa han. Snudde seg og sov.

Jeg tror jeg må la det ligge en stund også ta det opp. Om jeg maser for mye får jeg bare en sur og grinete mann.

Ingen her som har opplevd dette?

JO JEG Har opplevd en mann som kun ville ha sex i helgene, en gang i uken!Vi hadde det bra sammen men det her med sexen tæret sånn på meg og det ble ikke bedre. Så jeg forlot han pga for lite sex. Jeg vil bli begjært i et forhold. Jeg vil ha en partner som tenner på MEG. Jeg unner meg ikke med noe mindre når jeg kan få mer, og vil han ikek hjelpe deg på halvveien engang, så skjønner jeg ikke at du gidder. Det finnes tusenvis av menn som er virile og ønsker masse sex.

Skrevet

Dette høres jo fullstendig uholdbart ut. Ikke bare fordi du må leve i et forhold nesten uten sex, men fordi han bagatelliserer et problem som påvirker deg i så stor grad, bare fordi det ikke går ut over han selv. Rett og slett egoistisk.

Hva med å dra til legen for å få sjekket hormonbalansen - kan han anstrenge seg såpass?

• Liker 4
Skrevet

Takk for at dere svarer.

Sitter her nå etter en ny avvisning, han sover. Det er utrolig sårende. Men jeg har tenkt at det skjer alle, at det er normalt. Men tydeligvis ikke.

Nei, tviler sterkt på at han drar til legen for å sjekke hormonene. For han mener sterkt at vi ikke har noe problem. Når jeg sier at det er et problem for meg så sier han bare, javel.

Det er veldig vanskelig å snakke med han om det for han blir irritert og sier jeg maser. Det gjør jeg sikkert også, for jeg vil komme til bunns i det. Noe jeg tydeligvis er alene om.

Skrevet

Skjønner godt at det er sårende, TS. Klem til deg!

Tror jeg hadde blitt direkte forbannet ganske fort, med svar som "ja vel" osv når du prøver å ta opp problemet. Det er jo åpenbart at han har et problem med et eller annet! Ingenting er mer irriterende enn mannfolk som oppfører seg slik.

Du må bare ikke gi deg. Han må jo ta et valg, er vel ingen selvfølge at du vil ha et dårlig sexliv resten av livet.

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Vil ikke partner ha sex mer, så hadde jeg bedt om tillatelse til å ha sex med andre. Så kan h*n velge selv om dette er noe man ønsker å løse, eller gi faen i.

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Det begynner faktisk å nærme seg et ultimatum. Det verste er egentlig ikke at han ikke har lyst på deg, men at han nekter å innse at det er et problem for deg samt nekter å gjøre noe med det.

• Liker 5
Skrevet

Enig med både Katten og Mike her.

Libido kan være et komplekst problem og kan ha så mange årsaker - fysiologisk, psykologisk eller en kombinasjon.

Det første som bør gjøres er en komplett utredning hos fastlegen med alt av blodprøver. Hormonpanel og stoffskifte. De fleste doktorer er desverre håpløse på å tolke disse prøvene, så det må bedyrest at sexlysten er svært lav eller ikke-eksisterende, for å bli tatt på alvor. Legene er som regel fornøyde så lenge alt er innenfor referanseområdene, men disse er desverre ofte misvisende og en lav verdi som fortsatt er innen referansen kan være nok til å skape ubalanser.

Om han ikke en gang vil prøve å ta tak i dette for din skyld og like mye for hans, så bør du si rett ut at du kommer til å få tak i en elsker utenom han eller avslutte forholdet. Synd, men så viktig er det.

Det hadde vært en annen situasjon om han hadde reelle problem som han prøvde å finne ut av, men uten hell. Jeg har selv vært i den situasjonen og det har vært et sant helvete i perioder, men jeg har jo visst at noe er galt og har ikke ønsket å ha det slik. Ettersom han ikke har noe lyst, føler han sikkert ikke et stort behov for å endre det heller, men han vet at det ikke er normalt. Kanskje har det skjedd så gradvis at han ikke har merket det.

Skrevet

Det begynner faktisk å nærme seg et ultimatum. Det verste er egentlig ikke at han ikke har lyst på deg, men at han nekter å innse at det er et problem for deg samt nekter å gjøre noe med det.

Det er nettopp det som er det verste!

Han ser ikke at det er et problem. Han har det helt greit, ikke at jeg forstår det. Må jo si at dette har kommet snikende, fra sex 2-3 ganger i uka (vi har aldri vært kaniner ;)) til en gang i uka, til en gang i mnd osv.

Dette går virkelig på selvtilliten løs.

Skulle tro at når jeg har sugd og ridd han en stund og spør om han har lyst til å overta litt så ville det ha blitt et ja, men nei. Det hadde han ikke lyst til, var ikke i humør. Da får jeg ikke gjort så mye mer føler jeg.

Godt å lese at jeg ikke overdriver. Føler liksom at jeg bør være tålmodig og vente, men det ser ikke ut til at det hjelpe noe.

Skrevet

Hvis dere aldri har hatt sex mer enn 2-3 ganger i uka, forteller det meg at du har en mann med liten sex-drive i utgangspunktet. Det får meg til å lure på hvorfor du falt for ham.

Uansett kan du ikke holde ut så store seksuelle savn og en mann som ikke begjærer deg seksuelt.

Det er gode muligheter for at dere kan få hjelp ved å oppsøke sexolog, i hvert fall til å komme opp i 2-3 ganger i uka igjen. Dere bør gå sammen, da det neppe kommer noe ut av at han går alene.

Hvis han fastholder sitt nei til dette, må du få dekket dine seksuelle behov på annet vis.

Da må du enten forlate ham for å finne noe bedre, eller han må akseptere at du skaffer deg en eller flere elskere.

Skrevet

Hvis dere aldri har hatt sex mer enn 2-3 ganger i uka, forteller det meg at du har en mann med liten sex-drive i utgangspunktet. Det får meg til å lure på hvorfor du falt for ham.

Uansett kan du ikke holde ut så store seksuelle savn og en mann som ikke begjærer deg seksuelt.

Det er gode muligheter for at dere kan få hjelp ved å oppsøke sexolog, i hvert fall til å komme opp i 2-3 ganger i uka igjen. Dere bør gå sammen, da det neppe kommer noe ut av at han går alene.

Hvis han fastholder sitt nei til dette, må du få dekket dine seksuelle behov på annet vis.

Da må du enten forlate ham for å finne noe bedre, eller han må akseptere at du skaffer deg en eller flere elskere.

Helt i starten så kunne vi ha sex flere ganger om dagen, men da så vi ikke hverandre hver dag, mer hver helg.

Ingen av oss har hatt noe ønske om sex oftere enn 2-3 ganger i uken. Så vi er ikke de som har størst sexlyst i utgangspunktet.

Dessverre så tror jeg det ligger mer bak enn bare liten sexlyst. Jeg vet ikke helt hva, for han nekter for at det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...