mysan Skrevet 29. januar 2012 #1 Del Skrevet 29. januar 2012 aaargh - hva er det med bønder når de kjører traktor på veien? Gjelder ikke den loven om at man ikke skal være til hinder for annen trafikk for dem? De suller avgårde i 40 med øreklokker på, bakspeilet får henge ubrukt, og køen blir lenger og lenger helt til folk begynner å ta alvorlige sjanser for å komme seg på jobb. Hva ER det med dem? Og så har vi gamlinger som ikke ser fartsskiltene. De tråkler gjerne avgårde i 60 og 70 i 80-sone, og bremser ytterligere dersom de treffer på et kamera langs veien. Like håpløse som traktorbøndene og skaper like mange farlige situasjoner. Hei, gamlinger - det er skiltet med fartsgrenser langs veien. Følg med!e Måtte bare få blåse ut litt... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywalker Skrevet 29. januar 2012 #2 Del Skrevet 29. januar 2012 ..og så dukker de ALLTID opp hver gang man har det travelt.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. januar 2012 #3 Del Skrevet 30. januar 2012 Den regelen der har jeg tenkt på mange ganger jeg også når jeg treffer dem! Når de surrer i 40 km/t i 70 eller 80 sonen, så er de til hinder! Og nei, jeg planlegger ikke min kjøretur ut fra at det kan være noen bønder ute på veien, jeg planlegger ut fra den tid jeg normalt sett ville trengt! Det samme gjelder syklister. Særlig de som tror de er sportssyklister, men ikke kommer opp i høyere fart i 20 km/t... De er ekstra irriterende om jeg ser dem på en svingete vei med 80-grense. Hvorfor i alle dager kan syklistene ikke komme seg på fortauet heller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Del Skrevet 30. januar 2012 Er dere villige til å betale for et eget veinett for traktorer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowLeopard Skrevet 30. januar 2012 #5 Del Skrevet 30. januar 2012 Alle skal jo ha respekt for hverandre, men det ER slitsomt å kjøre av veien hver 5.meter for å slippe forbi folk, for man skal jo frem selv om man kjører traktor... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #6 Del Skrevet 30. januar 2012 For ikke å snakke om at det mange steder ikke er mulig å kjøre av veien for å slippe fram folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. januar 2012 #7 Del Skrevet 30. januar 2012 Og så har vi gamlinger som ikke ser fartsskiltene. De tråkler gjerne avgårde i 60 og 70 i 80-sone, og bremser ytterligere dersom de treffer på et kamera langs veien. Like håpløse som traktorbøndene og skaper like mange farlige situasjoner. Hei, gamlinger - det er skiltet med fartsgrenser langs veien. Følg med!De skiltene du nevner er ikke påbudtsskilt. De er forbudsskilt som angir at det under optimale forhold er forbudt å kjøre fortere enn det skiltet viser. Og det er jo ikke de som kjører sakte som skaper de farlige situasjonen. Det er det de som ikke kan styre irritasjonen sin og foretar f.eks. farlige forbikjøringer som gjør! :gjeiper: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #8 Del Skrevet 30. januar 2012 Er dere villige til å betale for et eget veinett for traktorer? Etter min mening ville det absolutt vært verdt det ja. Men det enkleste og beste hadde vært om de hadde kutta ut alle de staurgamle traktorne som ikke kan kjøre mer enn i 40 km/t med nyere som faktisk kan holde de fleste fartsgrenser. Det finnes faktisk de som går så fort som 70 km/t, og det skulle ikke vært lov å kjøre de gamle som ikke klarer å holde disse hastighetene ute på offentlig vei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 30. januar 2012 #9 Del Skrevet 30. januar 2012 Prøv å ha et mer avslappet forhold til hvilken fart andre holder, greiere for blodtrykket og helsen det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #10 Del Skrevet 30. januar 2012 Alle skal jo ha respekt for hverandre, men det ER slitsomt å kjøre av veien hver 5.meter for å slippe forbi folk, for man skal jo frem selv om man kjører traktor... Da hadde det jo vært en ide å ikke kjøre på de verst tenkelige tidspunkt. Alle vet når rushet setter inn om morgenen og kvelden. ALLE vet at lørdager er et helvete fra før. Så hvorfor kan ikke da bøndene planlegge å legge snegleturen sin til andre tidspunkter? Ikke kom her å fortell meg at de IKKE KAN gjøre ting utenom de værste trafikk-tidene. Vi som skal til og fra jobb og må gjøre alt av ærender i helga er faktisk nødt til å være ute i trafikken på disse tidspunktene, det er ikke bøndene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #11 Del Skrevet 30. januar 2012 Da hadde det jo vært en ide å ikke kjøre på de verst tenkelige tidspunkt. Alle vet når rushet setter inn om morgenen og kvelden. ALLE vet at lørdager er et helvete fra før. Så hvorfor kan ikke da bøndene planlegge å legge snegleturen sin til andre tidspunkter? Ikke kom her å fortell meg at de IKKE KAN gjøre ting utenom de værste trafikk-tidene. Vi som skal til og fra jobb og må gjøre alt av ærender i helga er faktisk nødt til å være ute i trafikken på disse tidspunktene, det er ikke bøndene. Og når skal bøndene jobbe, da? Søndager får de ikke lov, lørdager må du altså gjøre alle dine ærender, store deler av dagen blir borte på en eller annen form for rushtrafikk... Da står vi egentlig igjen med kveld og natt på ukedagene. Du bor ikke i nærheten av dyrka mark du, skjønner jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #12 Del Skrevet 30. januar 2012 Du bor ikke i nærheten av dyrka mark du, skjønner jeg. Det er akkurat det jeg dessverre gjør, og det er derfor jeg blir så eitrande forbanna på bønder som diller rundt å veiene på de dummeste tidspunktene en kan tenke seg. Det finnes nok av tider å kjøre traktor på. Hele formiddagen er ikke sterkt traffikert for eksempel. Da bør det være mulig å frakte ting eller hente ting, hva de nå enn gjør med de derre snegle-farkostene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 30. januar 2012 #13 Del Skrevet 30. januar 2012 Da hadde det jo vært en ide å ikke kjøre på de verst tenkelige tidspunkt. Alle vet når rushet setter inn om morgenen og kvelden. ALLE vet at lørdager er et helvete fra før. Så hvorfor kan ikke da bøndene planlegge å legge snegleturen sin til andre tidspunkter? Ikke kom her å fortell meg at de IKKE KAN gjøre ting utenom de værste trafikk-tidene. Vi som skal til og fra jobb og må gjøre alt av ærender i helga er faktisk nødt til å være ute i trafikken på disse tidspunktene, det er ikke bøndene. Signerer. I rushen burde ikke traktorer ut på veier med mye trafikk. Dessuten bør de være pålagt å kjøre av og slippe forbi ved hver anledning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 30. januar 2012 #14 Del Skrevet 30. januar 2012 Da hadde det jo vært en ide å ikke kjøre på de verst tenkelige tidspunkt. Alle vet når rushet setter inn om morgenen og kvelden. ALLE vet at lørdager er et helvete fra før. Så hvorfor kan ikke da bøndene planlegge å legge snegleturen sin til andre tidspunkter? Ikke kom her å fortell meg at de IKKE KAN gjøre ting utenom de værste trafikk-tidene. Vi som skal til og fra jobb og må gjøre alt av ærender i helga er faktisk nødt til å være ute i trafikken på disse tidspunktene, det er ikke bøndene. Har du tenkt på at kanskje bonden er ute på jobb da? Er ikke bare du som har ting å gjøre vet du... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #15 Del Skrevet 30. januar 2012 Har du tenkt på at kanskje bonden er ute på jobb da? Er ikke bare du som har ting å gjøre vet du... Nei, men de har det litt mer fleksibelt enn andre folk som har jobben utenfor bostedet som er nødt til å være på veien mellom 7 og 8 og 3 og 4 om ettermiddagen. De har littegrann mer mulighet til å planlegge slikt enn hva jeg og de aller fleste andre har! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 30. januar 2012 #16 Del Skrevet 30. januar 2012 Nei, men de har det litt mer fleksibelt enn andre folk som har jobben utenfor bostedet som er nødt til å være på veien mellom 7 og 8 og 3 og 4 om ettermiddagen. De har littegrann mer mulighet til å planlegge slikt enn hva jeg og de aller fleste andre har! Ikke nødvendigvis, mange bønder som har jobboppdrag utenfor sin egen gård av og til, og det medfører at de må komme seg til og fra jobb de også... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowLeopard Skrevet 30. januar 2012 #17 Del Skrevet 30. januar 2012 Dere som mener at bøndene MÅ planlegge alt til punkt og prikke er tydeligvis ikke fra gård sjøl Jeg er enig i at de kan se ann trafikken, men de må gjøre ærender og jobbe de som alle andre, bare at de gjerne trenger traktor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladamafia Skrevet 30. januar 2012 #18 Del Skrevet 30. januar 2012 en viktig ting å ha i tankene om mange av traktorene som går langs veien nå om dagen. dette er ikke nødvendigvis bønder som gjør bondeting, men brøytemannskaper som får vekk snø sånn at folk skal kunne komme seg frem.. disse må jo også forflytte seg fra sted til sted, eller er det å foretrekke at snøen ikke blir ryddet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #19 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er akkurat det jeg dessverre gjør, og det er derfor jeg blir så eitrande forbanna på bønder som diller rundt å veiene på de dummeste tidspunktene en kan tenke seg. Det finnes nok av tider å kjøre traktor på. Hele formiddagen er ikke sterkt traffikert for eksempel. Da bør det være mulig å frakte ting eller hente ting, hva de nå enn gjør med de derre snegle-farkostene sine... nå er det slik at bønder står opp i 5 hver morgen, og derfor spiser middag i 13-14-tiden. Da blir det ofte til at de skal ut noen ærender på ettermiddagen. Husk det bøndene har mye å få gjort innen 12-13 om dagen, og at de ikke tar sine ærender før på ettermiddagen. Hvor bor dere forresten, dere som irriterer dere på disse traktor-kjørerene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #20 Del Skrevet 30. januar 2012 Ikke nødvendigvis, mange bønder som har jobboppdrag utenfor sin egen gård av og til, og det medfører at de må komme seg til og fra jobb de også... Må de kjøre traktor til andre jobber? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå