AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Kjenner irritasjonen har overtaket på meg, og jeg trenger å få dette ned på "papiret". Nå har det skjedd nok en gang. Nok en fyr jeg har datet som tydeligvis er kun er ute etter kun én ting. Tror i utgangspunktet de er interesserte i et forhold, men når de merker at det ikke "er noe der" så smører de fortsatt tykt på med komplimenter, og håper det fører til sex. Det gjør det ikke! Jeg ble ikke født i går og jeg skjønner etterhvert hva de er ute etter. Det er bare så skuffende å gang på gang møte menn som virker veldig genuint interesserte, men som ikke liker meg slik jeg liker dem. Utrolig irriterende at de ikke har "gutts" nok til å være ærlige om hva de vil. Selv når jeg har spurt direkte så får jeg hele regla om hvor utrolig bra, vakker, herlig blablabla jeg er. Nå vet jeg ikke om jeg klarer å stole på det menn sier lengre. For mange komplimenter som bare har vært tomme ord :/ 4
RoH Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Du er sikkert stygg og tykk, æsj. Sånn føler du deg bedre nå?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Dessverre er det slik at mange menn mangler både empati og ryggrad nok til å spille med åpne kort. Forstår veldig godt at du er lei slikt! Men ikke gi opp. De er ikke feige drittsekker alle sammen. Selv unngår jeg av prinsipp alle menn jeg møter på byen, med mindre jeg kun er ute etter et kjapt ligg selv. Nettopp fordi jeg vet at de fleste overhodet ikke er interessert i noe mer, og at de fleste er villige til å både lyve og manipulere for å få seg noe. Patetiske dyr...
Gjest made4u Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Vil ikke si at dere hunnkjønn er særlig bedre, om dere føler det selv så er det deres eget problem, ikke dermed slik at det dere føler er riktig. personlig vil jeg si at begge kjønn kan være ille i kjærlighetslivet, altså at det er like mange kvinner som utnytter andre som det er menn, det krever jo to parter for å gå til sengs og det er ikke alltid hunnkjønn føler genuin kjærlighet for å gi noen forhåpninger.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Kjenner irritasjonen har overtaket på meg, og jeg trenger å få dette ned på "papiret". Nå har det skjedd nok en gang. Nok en fyr jeg har datet som tydeligvis er kun er ute etter kun én ting. Tror i utgangspunktet de er interesserte i et forhold, men når de merker at det ikke "er noe der" så smører de fortsatt tykt på med komplimenter, og håper det fører til sex. Det gjør det ikke! Jeg ble ikke født i går og jeg skjønner etterhvert hva de er ute etter. Det er bare så skuffende å gang på gang møte menn som virker veldig genuint interesserte, men som ikke liker meg slik jeg liker dem. Utrolig irriterende at de ikke har "gutts" nok til å være ærlige om hva de vil. Selv når jeg har spurt direkte så får jeg hele regla om hvor utrolig bra, vakker, herlig blablabla jeg er. Nå vet jeg ikke om jeg klarer å stole på det menn sier lengre. For mange komplimenter som bare har vært tomme ord :/ Hvordan vet du at de ikke mener det? Og hvordan vet du at de gjør dette for å få sex? Sier de det? Eller antar du det? Og ang. komplementer. Jeg kan fint finne på å kalle jenter herlige og vakre uten å nødvendigvis ha noen baktanke. Hvorfor ikke? Jeg mener det og det føles godt å si det. Det roses for lite i denne verden. Er det ikke hyggelig da? Å gjøre mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg? Jeg ville iallefall likt at noen gjorde det samme mot meg... Av og til møter jeg også kvinner som jeg sier dette til i starten, men som etterhvert bestemmer seg for å "teste" om jeg virkelig mener det. Det er veldig uheldig. Jeg er ikke dum, skjønner hva de driver med, opplever dette som et mistillitsproblem, og følelsene som var til stede når jeg sa ting første gangen er plutselig ikke der lenger. Kvinnen får bekreftet sin hypotese om at jeg snakket usant første gangen, og nekter å godta at hun selv muligens kan ha en liten del av skylden. "Menn er drittsekker" er konklusjonen. Jeg unngår bevisst kvinner med slike utsagn i dag... 1
RoH Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Var det ikke sånn at kvinner misliker PUA fordi de brukte negativ attraksjon, ser ut til at det er like galt og bruke komplimenter. Lykke til, finner nok ut av det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 Var det ikke sånn at kvinner misliker PUA fordi de brukte negativ attraksjon, ser ut til at det er like galt og bruke komplimenter. Lykke til, finner nok ut av det. Du forstår virkelig ikke hva dette handler om, gjør du? :gjeiper: Poenget her er at disse mennne lyver og manipulerer, og skaper falske forhåpninger om at de faktisk liker henne og kunne tenke seg å omgås henne, når de egentlig bare er ute etter et kjapt ligg. Om du ikke ser problemet med å lyve og manipulere andre mennesker, er det på tide å justere litt på empatinivået sitt og gro noen sosiale antenner. 3
RoH Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Du forstår virkelig ikke hva dette handler om, gjør du? :gjeiper: Poenget her er at disse mennne lyver og manipulerer, og skaper falske forhåpninger om at de faktisk liker henne og kunne tenke seg å omgås henne, når de egentlig bare er ute etter et kjapt ligg. Om du ikke ser problemet med å lyve og manipulere andre mennesker, er det på tide å justere litt på empatinivået sitt og gro noen sosiale antenner. Problemet til disse som ikke lyver / manipulerer, spiller kvinnens spill, pusser fjærene sine skjelen eller aldri tør oppsøke kvinnfolk, om de gjør det lander de i vennefella. Har skjønt såpass, og det er jo noe? Endret 30. januar 2012 av RoH 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Problemet til disse som ikke lyver / manipulerer, spiller kvinnens spill, pusser fjærene sine skjelen eller aldri tør oppsøke kvinnfolk, om de gjør det lander de i vennefella. Har skjønt såpass, og det er jo noe? Det er noe, men det er mangelfullt og ikke helt korrekt. Det finnes nemlig menn som klarer å få seg både one night stands og kjærester uten å nedverdige seg med skuespill og løgn. Om ikke du og dine venner klarer det: Synd. Kanskje dere rett og slett ikke fremstår som spesielt sympatiske dersom dere er dere selv? Og når dagen kommer at man ønsker seg en mer langvarig og intim relasjon enn kun én natt sammen, hvordan skal dere da gå frem, om manipulering er den eneste måten dere klarer å omgås folk på? For løgn er jo som kjent ikke er spesielt godt utgangspunkt for kjærlighet.. 1
Aldrisur Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Vil ikke si at dere hunnkjønn er særlig bedre, om dere føler det selv så er det deres eget problem, ikke dermed slik at det dere føler er riktig. personlig vil jeg si at begge kjønn kan være ille i kjærlighetslivet, altså at det er like mange kvinner som utnytter andre som det er menn, det krever jo to parter for å gå til sengs og det er ikke alltid hunnkjønn føler genuin kjærlighet for å gi noen forhåpninger. Om jeg kunne gitt deg 10 plusser i for denne made4u, så skulle du sannelig fått det! Men har bare en.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Ikke hat menn generelt da. Husk at det er noen menn som som står for mesteparten av suppa dere opplever. Har en kompis jeg har null respekt for som er godt oppe i tresifret antall ONS og kjappe nytelser. Han er på byen ørten ganger i uka. Da sier det seg selv at ganske mange av dere kvinner vil oppleve fyrer som han, men prøv å ikke trekke konklusjonen at "alle menn er som disse". Kanskje burde dere ikke engang satse på byen som sjekke-arena? Selv er jeg der aldri siden jeg ikke orker å omgås fyrer som nevnte kompis i slike scenarier...
RoH Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det er noe, men det er mangelfullt og ikke helt korrekt. Det finnes nemlig menn som klarer å få seg både one night stands og kjærester uten å nedverdige seg med skuespill og løgn. Om ikke du og dine venner klarer det: Synd. Kanskje dere rett og slett ikke fremstår som spesielt sympatiske dersom dere er dere selv? Og når dagen kommer at man ønsker seg en mer langvarig og intim relasjon enn kun én natt sammen, hvordan skal dere da gå frem, om manipulering er den eneste måten dere klarer å omgås folk på? For løgn er jo som kjent ikke er spesielt godt utgangspunkt for kjærlighet.. Nå har ikke jeg hatt så veldig mange one night stands i mitt liv, så spørsmålet har jeg ikke kompetanse til og svare på. Snittlengden på forholdene mine har vært sånn ca 13 år så den biten går sikkert greit også. Ville nok søkt i et annet marked om langvarighet sto på dagsorden enn de som nevnes over. Men for å komme til hender det at en må bruke noen knep. Er vel streng tatt ikke være enn og farge håret, silikonpupper, mascara + et par andre knep? Endret 30. januar 2012 av RoH
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Nå har ikke jeg hatt så veldig mange one night stands i mitt liv, så spørsmålet har jeg ikke kompetanse til og svare på. Snittlengden på forholdene mine har vært sånn ca 13 år så den biten går sikkert greit også. Ville nok søkt i et annet marked om langvarighet sto på dagsorden enn de som nevnes over. Men for å komme til hender det at en må bruke noen knep. Er vel streng tatt ikke være enn og farge håret, silikonpupper, mascara + et par andre knep? Ja jøss, det å pynte seg er definitivt minst like lumpent gjort som å manipulere og leke med folks følelser for deretter å dumpe dem.. 2
RoH Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 Ja jøss, det å pynte seg er definitivt minst like lumpent gjort som å manipulere og leke med folks følelser for deretter å dumpe dem.. Er jo litt rart å våkne opp med en annen person en den du kræsja sammen med kvelden i forveien vet du . 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Er jo litt rart å våkne opp med en annen person en den du kræsja sammen med kvelden i forveien vet du . Sikkert ikke rarere enn å få hjertet sitt knust - noe enkelte damer tydeligvis faktisk opplever pga disse "metodene". Det finnes verre følelser her enn verden enn "litt rart", vet du. 2
RoH Skrevet 30. januar 2012 #16 Skrevet 30. januar 2012 Sikkert ikke rarere enn å få hjertet sitt knust - noe enkelte damer tydeligvis faktisk opplever pga disse "metodene". Det finnes verre følelser her enn verden enn "litt rart", vet du. Da hadde jeg nok holdt hjertet i buksa litt lenger før jeg fant det frem neste gang? Ærlighet funker best, så neste gang (om det blir noen), blir det hei du er vakker, kan du være med og drikke kaffe så kan vi gifte oss etterpå? Forresten anbefales boken hekta på et håp om kjærlighet, sikkert nyttig .
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #17 Skrevet 30. januar 2012 Kjenner meg veldig godt igjen, opplever stadig det samme som deg TS. Har visst en radar som sender ut signaler til menn om at jeg kun duger til et enkelt ligg...Tærer på selvtilliten, ja. Blir ikke akkurat lettere av at man styrer unna disse typene på byen, noe som i og for seg er opplagt i neste alle tilfeller (at menn på byen er ute etter sex) Men nå de samme fyrene finnes på diverse nettdating sider. De skriver i profilene at de er ute etter noe seriøst og gir samme inntrykk over meldinger. Så ender det opp med at de ikke var så seriøse likevel Men hva skal man tro...Blir vanskelig å stole på menn når man kun har sånne negative opplevelser! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #18 Skrevet 30. januar 2012 Hvordan vet du at de ikke mener det? Og hvordan vet du at de gjør dette for å få sex? Sier de det? Eller antar du det? TS her. En uskreven regel (for meg og mine venner) er når noen bare tar kontakt når det er festing, så er de kun ute etter sex. Og jeg mener, man sier ikke ting som f.eks: "Jeg har funnet den rette for meg", "Gleder meg til vi skal gjøre ___(ulike ting) sammen", "Det er så lenge siden jeg har sett deg, og jeg savner deg". Og i tillegg være veldig opptatt av hvem familien min er og til og med gått innom kontoret til min mor bare for å finne ut hvem hun er. Det er noe annet enn å gi komplimenter som at du er pen, du er så hyggelig etc. bare for å være hyggelig. Vet ikke med dere, men jeg legger mer i det om jeg sier at en person er den rette for meg. Tydeligvis ikke alle...to uker etter tar han kun kontakt når han skal feste.
RoH Skrevet 30. januar 2012 #19 Skrevet 30. januar 2012 TS her. En uskreven regel (for meg og mine venner) er når noen bare tar kontakt når det er festing, så er de kun ute etter sex. Og jeg mener, man sier ikke ting som f.eks: "Jeg har funnet den rette for meg", "Gleder meg til vi skal gjøre ___(ulike ting) sammen", "Det er så lenge siden jeg har sett deg, og jeg savner deg". Og i tillegg være veldig opptatt av hvem familien min er og til og med gått innom kontoret til min mor bare for å finne ut hvem hun er. Det er noe annet enn å gi komplimenter som at du er pen, du er så hyggelig etc. bare for å være hyggelig. Vet ikke med dere, men jeg legger mer i det om jeg sier at en person er den rette for meg. Tydeligvis ikke alle...to uker etter tar han kun kontakt når han skal feste. Enig er jo derfor en del her inne blir så forbanna når det nevnes PUA greier. De går under radaren. Er faktisk et par hyggelige gubber som faktisk går rett i radaren og blir stoppet der også, det syns jeg er dumt. Men hvor du treffer folk er nok en hvis grad avgjørende. Om jeg treffer deg på Kiwi og sier; hei, måtte bare si det, du forandret nettopp innholdet på dagen min fra middelmådig til strålende, håper jeg treffer deg igjen, her er telefonnr mitt, ditt trekk (forutsatt at et par andre faktorer var på plass) tipper jeg at mulighetene var større en om jeg dro en snjuppa du er så digg asså kl 1 på byen? Men er ikke sikkert at jeg er et bedre menneske for deg allikevel?
Cannavaro Skrevet 30. januar 2012 #20 Skrevet 30. januar 2012 Min teori rundt dette er vel hvor godt man egentlig kjenner hverandre før man går til sengs. I ute-på-byen sammenheng er det som oftest ONS som gjelder. Om man signaliserer at man er på utkikk etter et forhold så bør det tidlig opp på agendaen i treff sammenheng. Bevares, det finnes sikkert også menn (samt kvinner) som spiller et spill i lengre tid for endelig å få et ligg. Det er den utspekulerte varianten, men sannsynligvis er det færrest av de i date sammenheng. Kvinnelig intuisjon har jeg respekt for, og noen kvinner er flinke til å lese menns signaler. Intuisjonen betyr også noe når man først skal satse på noen. En del vurderinger må derfor kanskje tas før man ender opp i senga. Etterpå blir man kanskje såra og nettopp drittlei som ts sier. Det er kanskje noen forhåndsvurderinger som blir feil dersom man til stadighet går i fella. Er man flink nok til å tyde signaler ? eller er begjæret størst allikevel når alt kommer til stykke ? Kanskje må man lære seg å bli mer kynisk i en utvelgelsesfase ? Tenk heller gjennom hvilke signaler du får fra menn som beroliger deg med at : yess, denne karen ser virkelig etter det samme som meg. Noen ganger er det en lang vei å gå, men det kan absolutt være verdt det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå