Gå til innhold

Du som har PCO(S) -hvor lenge har du mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tidligere fikk jeg mensen ca 4 ganger i året og da bløde jeg lite per dag, men leeenge. Kanskje 3 uker. Men det var greit for jeg hadde ikke mensen så ofte og jeg blødde relativt lite. Av og til fikk jeg noen helvetes blødninger, som gjerne varte rundt to uker om jeg ikke husker feil.

Men nå; jeg blør ganske mye og jeg har mensen i ca 17-20 dager i strekk, i tillegg til at den kommer ganske gjevnlig. Det vil si at jeg blør flere dager i måneden enn hva jeg ikke blør!! Er då DRITTLEI!!

Hvor lenge har du mensen og hvor ofte får du den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan få mensen en gang i mnd eller en gang i halvåret, aner aldri når.

Stort sett så varer den i mine 6-7 vanlige dager. Er sjelden sterkere.

Om du har fått veldig lange perioder med mens så burde du kontakte lege. Det finnes medisiner som minsker blødningene.

Skrevet

Jeg kan få mensen en gang i mnd eller en gang i halvåret, aner aldri når.

Stort sett så varer den i mine 6-7 vanlige dager. Er sjelden sterkere.

Om du har fått veldig lange perioder med mens så burde du kontakte lege. Det finnes medisiner som minsker blødningene.

Men det er vel noe hormongreier er det ikke? Jeg må unngå ALT av hormoner. For da blir jeg deprimert og gal.

Skrevet

Jeg blødde gjerne 3-4 uker i strekk, og med veldig varierende sykluslengder... Var slitsomt. Nå tar jeg Microgynon p-piller, og det er de eneste p-pillene jeg har tålt av de jeg har prøvd. Det er fantastisk, jeg har ingen bivirkninger og regelmessig mens som var 5-6 dager med lette blødninger.

Skrevet

Jeg har sykluser på alt fra 25-35 dager ca.. Men jeg har ikke mensen mer enn 3-4 dager. Lengste syklus jeg har hatt var på 60 dager, men det har kun skjedd en gang.. Stort sett er den på 30 dager.. Så jeg har relativt normal mens til å ha pcos tror jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...