Gå til innhold

Smertestillende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig høy terskel for å bruke smertestillende, skal ha store og langvarige smerter eller høy feber før jeg tar en paracet. Mens jeg kjenner folk som tilsynelatende knasker det hver gang de har antydning til hodepine. Nå kjenner jo ikke jeg deres smerter, men de kan komme og spørre etter en paracet uten at man merker noe på dem ellers. Mens jeg må være nærmeste sengeliggende før jeg vurderer å ta en. Hvor ofte tar du noe mot smerte, må du ha skikkelig vondt eller bare litt hodepine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke å gå å ha vondt. Så har jeg hodepine så tar jeg en paracet og ibux e.l

Skrevet

Det kommer litt an på hva jeg gjør, og om jeg orker å gå rundt å ha det vondt - og om jeg tror det forsvinner fort. For eksempel, ved menssmerter tar jeg smertestillende så og si med en gang, for jeg vet det ikke går over etter 5 min. Men med en lett hodepine eller tannpine vet jeg at det kan forsvinne etter noen få minutter, (spesielt lette tannpiner) og da unngår jeg å ta så lenge jeg bare kan.

Så kan vel si at jeg unngår det så godt jeg kan. For det første synes jeg det er fysisk ubehagelig å svelge tabletter, og for det andre vil jeg ikke ende opp å bli immun mot de.

Skrevet

Alt for ofte...

Sliter med migrene, og bruker ibux/paracet/dispril/magnesium for å dempe det verste så jeg får i meg mat og vann.

Vet det ikke er lurt, men så lenge jeg ikke har mulighet til å fjerne triggerene (intenst stress) så må jeg bare finne en måte å komme med gjennom på det til livet endrer seg.

Skrevet

Har migrene, og for å ikke bli helt ødelagt må jeg ta smertestillende med én gang jeg kjenner at det begynner å bli vondt.

Det skjer et par ganger i måneden. I tillegg tar jeg Paracet og Ibux minst tre dager i løpet av mensenuka.

Skrevet

Jeg er kroniker, og bruker smertestillende mye oftere enn jeg egentlig har lyst til - rett og slett fordi jeg vet av erfaring at hvis ikke jeg tar smertestillende er jeg sengeliggende i flere dager. Dessverre.

Samtidig har jeg høy terskel i forhold til bruk av smertestillende ved "småsmerter", som hodepine, tannverk, osv.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på hva jeg gjør, og om jeg orker å gå rundt å ha det vondt - og om jeg tror det forsvinner fort. For eksempel, ved menssmerter tar jeg smertestillende så og si med en gang, for jeg vet det ikke går over etter 5 min. Men med en lett hodepine eller tannpine vet jeg at det kan forsvinne etter noen få minutter, (spesielt lette tannpiner) og da unngår jeg å ta så lenge jeg bare kan.

Så kan vel si at jeg unngår det så godt jeg kan. For det første synes jeg det er fysisk ubehagelig å svelge tabletter, og for det andre vil jeg ikke ende opp å bli immun mot de.

Man blir ikke immun mot vanlige milde smertestillende som ibux og paracet o.l Men det er jo ikke heldig å ta det for ofte fordet, det kan gi bivirkninger som f.eks medikamenthodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...