AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #21 Skrevet 29. januar 2012 At noen foreldre vil redusere barnas sukkerinntak synes jeg er bra, akkurat det støtter jeg foreldrene i. Barn og unge spiser alt for mye sukker, og det er ikke barnemisshandling å servere dem sunnere ting i stedet. Dog er det ikke krise om et barn drikker brus av og til heller, i alle fall ikke noe å kontakte barnevernet om. At barn sitter oppe hele netter er heller ikke noe å ringe barnevernet om, slik jeg ser det er det siste ikke bra men heller en sak mellom partene enn en sak barnevernet skal blandes inn i. At han kontaktet barnevernet om dette synes jeg er tåpelig av han, han kunne spart seg det. Skjønner at det er høyt konfliktnivå mellom dere, og desto dårlig samarbeid og kommunikasjon. Vell, i slike tilfeller sies det og gjøres det mye dumt, gjensidig. Dog er dere nok enig i at deres sønn skal ha det best mulig, og dere vil nok han det beste begge to - i så måte hjelper det ikke om dere skal hakke på hverandre slik dere tydelig gjør. Ja, det er skyhøyt. Og det når stadig nye høyder. Blir så sliten av det, og jeg har flere ganger tatt iniativ til besøk på Familievernkontor. Disse besøkene har gjort at kritikken er rettet mot ham. Men det ser ut som om det går i glemmeboken, og at han i tillegg får nyvunnet energi til å tøye grensene. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg IKKE har noe motiv for å hevne meg for noe, jeg ønsker bare at vi skal kunne snakke sammen såpass at det fungerer å ha felles barn.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #22 Skrevet 29. januar 2012 Du får bare puste dypt ned i magen og konsentrere deg om det som virkelig betyr noe. Vondt i halsen er ikke blant de tingene. Om fire år er gutten myndig og da trener du ikke å forholde deg til far lengre.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2012 #23 Skrevet 29. januar 2012 Og jeg forlangte at heretter skal jeg informeres om slike avtaler han gjør i MIN samværstid. Frekke faen påstår at det er mitt ansvar å holde rede på hva ungen gjør. Greit nok, siden gutten er 14 år, men denne gangen trodde jeg at han var sammen med faren siden ingen sa noe. Dette er det eneste jeg synes er rart i innlegget ditt... at far gjør avtaler på sønnens vegne i mors samværstid uten at mor informeres. Det burde ikke skjedd! Alt det andre er bare bagateller i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #24 Skrevet 29. januar 2012 Dette er det eneste jeg synes er rart i innlegget ditt... at far gjør avtaler på sønnens vegne i mors samværstid uten at mor informeres. Det burde ikke skjedd! Alt det andre er bare bagateller i mine øyne. Tja... Er vel mer at faren har gjort en avtale på sønnens vegne, på grunn av at sønnen ønsket det, når sønnen er så gammel. Og en så gammel sønn må faktisk kunne varsle om ting og tang som dette selv. Du eier ikke barnet ditt, TS, og han er nå så gammel at han vil i løpet av de neste par årene slutte med vanlig samvær. Kanskje vil han da være mer hos trådstarter, kanskje velger han å heller tilbringe mest mulig tid hos far, kanskje bruker han så mye tid som mulig i helgene på kompiser og i skiløypa på vinteren.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #25 Skrevet 29. januar 2012 Sønnen er annenhver helge hos meg og faren. Denne helgen var han hos meg. Jeg hørte han snakke med faren i telefonen i går, og at de gjorde en avtale som jeg antok var å reise for å stå på ski. Jeg spurte sønnen om dette stemte, og han bekreftet. Ikke noe problem. MEN, sønnen har overnattet borte, og jeg ante ingenting om at faren hadde gjort denne avtalen om først overnatting, og deretter skitur i dag. Med de samme menneskene. Og jeg kjenner ingen av dem, og hadde ingen å ringe til når gutten selv ikke svarte i telefonen. Og dette var i min helg, når det er jeg som har ansvaret for ham. Hadde jeg arrangert slike ting i helgen han skulle være hos faren, hadde det vært en selvfølge at faren selv hadde fått beskjed om det. Fra meg. Selv om gutten er 14 år. Nå ligger poden og sover, febersyk og med vond hals. Det blir vel en tur til legen i morgen tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #26 Skrevet 29. januar 2012 Sønnen er annenhver helge hos meg og faren. Denne helgen var han hos meg. Jeg hørte han snakke med faren i telefonen i går, og at de gjorde en avtale som jeg antok var å reise for å stå på ski. Jeg spurte sønnen om dette stemte, og han bekreftet. Ikke noe problem. MEN, sønnen har overnattet borte, og jeg ante ingenting om at faren hadde gjort denne avtalen om først overnatting, og deretter skitur i dag. Med de samme menneskene. Og jeg kjenner ingen av dem, og hadde ingen å ringe til når gutten selv ikke svarte i telefonen. Og dette var i min helg, når det er jeg som har ansvaret for ham. Hadde jeg arrangert slike ting i helgen han skulle være hos faren, hadde det vært en selvfølge at faren selv hadde fått beskjed om det. Fra meg. Selv om gutten er 14 år. Nå ligger poden og sover, febersyk og med vond hals. Det blir vel en tur til legen i morgen tenker jeg. Du får ta det opp med sønnen din, i stedet for å skape enda dårligere samarbeidsklima mellom faren og deg ved å "sprekke" overfor faren. si til sønnen din at når han er hos deg skal han spørre deg om å få lov til å dra på turer, overnatte borte osv. Han er da 14 år så et er vel ikke et urimelig krav å stille til ham? Og hadde han vondt i halsen før han dro på skitur hadde han sikkert vært syk nå uansett om han hadde sittet hjemme. Han har ikke blitt syk av å være på skitur. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #27 Skrevet 29. januar 2012 Du får ta det opp med sønnen din, i stedet for å skape enda dårligere samarbeidsklima mellom faren og deg ved å "sprekke" overfor faren. si til sønnen din at når han er hos deg skal han spørre deg om å få lov til å dra på turer, overnatte borte osv. Han er da 14 år så et er vel ikke et urimelig krav å stille til ham? Og hadde han vondt i halsen før han dro på skitur hadde han sikkert vært syk nå uansett om han hadde sittet hjemme. Han har ikke blitt syk av å være på skitur. Det har jeg gjort nå ja! Og sagt at siden jeg ikke kan stole på at faren sier ifra om at han blir lenge borte, får han gjøre det selv! Og det med halsen er i og for seg ikke så farlig, annet enn at han nok ikke har turt og si fra om at han ikke var frisk og dermed har holdt ut hele dagen. Hadde jeg kunne snakket med denne moren, hadde vi arrangert ett eller annet om at de dro derfra tidligere eller at han ble hentet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #28 Skrevet 29. januar 2012 Det har jeg gjort nå ja! Og sagt at siden jeg ikke kan stole på at faren sier ifra om at han blir lenge borte, får han gjøre det selv! Det er veldig dumt og unødvendig å si noe som helst om faren. Det er guttens eget ansvar å spørre den som har ansvaret for ham, uansett hvordan du vrir og vender på det. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #29 Skrevet 29. januar 2012 Det er veldig dumt og unødvendig å si noe som helst om faren. Det er guttens eget ansvar å spørre den som har ansvaret for ham, uansett hvordan du vrir og vender på det. Vi er hinsides det stadiet. Men skjønner hva du mener. Men faren burte likevel nevnt for meg hva de hadde planlangt. Klarer ikke se det anderledes. Han er voksen, han er forelder og burte vite bedre. Han burte kjenne sønnen sin like godt som meg, og ikke stole på at han informerer godt nok. Hva i h.... har han og tape på det?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #30 Skrevet 29. januar 2012 Vi er hinsides det stadiet. Men skjønner hva du mener. Men faren burte likevel nevnt for meg hva de hadde planlangt. Klarer ikke se det anderledes. Han er voksen, han er forelder og burte vite bedre. Han burte kjenne sønnen sin like godt som meg, og ikke stole på at han informerer godt nok. Hva i h.... har han og tape på det? Ja, du kan jo skrive side opp og side ned om hva far burde og ikke burde, men realiteten er den at du selv også har ansvar for å holde konfliktnivået på et minimum, og hvis sønnen din får klare regler å forholde seg til mtp hva han avtaler med hvem, så kan mange av konfliktene unngås. Og du vil vel ha færre konflikter? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #31 Skrevet 29. januar 2012 Ja, du kan jo skrive side opp og side ned om hva far burde og ikke burde, men realiteten er den at du selv også har ansvar for å holde konfliktnivået på et minimum, og hvis sønnen din får klare regler å forholde seg til mtp hva han avtaler med hvem, så kan mange av konfliktene unngås. Og du vil vel ha færre konflikter? Ja, jeg vil ha færre konflikter. Og jeg sier alltid fra om ting. Da kan du jo tenke deg hvis jeg ikke hadde gjort det...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #32 Skrevet 29. januar 2012 Let it go, TS - dette er ikke noe å hoppe i taket for. Og du, feber og halsvondt er ikke noe man drar til lege for...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #33 Skrevet 29. januar 2012 Let it go, TS - dette er ikke noe å hoppe i taket for. Og du, feber og halsvondt er ikke noe man drar til lege for... Vel, gutten er avisbud. Så han trenger uansett en legemelding.
Gjest Margot Skrevet 4. oktober 2012 #34 Skrevet 4. oktober 2012 hei! forstår deg fullt ut bekymret mor! Og til dere som sier at en 14 åring er en stor tenåring: nei. i dag er en 14 åring et barn, de kan være små og spinkle, og har slett ikke alltid vett til å tenke på slike ting selv. For de er barn. det var noe annet med oss da vi var 14.. Folk blir yngre og yngre nå vet du, for alderen mener jeg. Har selv et Barn på den alderen og forstår hvorfor bekymret mor reagerer. syns det var ufornuftig av far. Og barnet kan få lunge eller ennå verre hjernehinnebetennelse) i verste fall, om han teks har feber og influensa og gjør dette!
Gjest Gjestfrid Skrevet 4. oktober 2012 #35 Skrevet 4. oktober 2012 Herregud så mange tullinger her på Kg idag. Stå på Ts og hev deg over hjerneløse svar. Forstår deg så godt. : )
Ibanez Skrevet 4. oktober 2012 #36 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor er denne tråden dratt opp igjen, nå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå