AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Sønnen på 14 er hos meg i helgen, men registrerte at han og faren avtalte en skitur i går. Helt greit. Så får jeg en melding utpå dagen hvor gutten klager over at halsen er så vond at tårene spretter. Jeg svarer i en melding, men når jeg ikke får respons på den, ringer jeg. Ikke svar. Etter et par timer ringer jeg far, siden jeg regner med at de er sammen. Det er de ikke. Han har gjort en avtale på vegne av sønnen om å reise å stå slalom med en klassekompis og hans mor. På nyheten om den vonde halsen mener han at det er fint at han er ute i frisk luft, for det er akkurat det som trengs mot det som kan høres ut som halsbetennelse!!! Blir forbannet på hans fullstendig manglende evne til å resonere seg fram til sykdomsforløp og mulige hjelpetiltak, (det er ikke første gang, han har hatt for vane å nekte ungen paracet når han har vært syk). Og jeg forlangte at heretter skal jeg informeres om slike avtaler han gjør i MIN samværstid. Frekke faen påstår at det er mitt ansvar å holde rede på hva ungen gjør. Greit nok, siden gutten er 14 år, men denne gangen trodde jeg at han var sammen med faren siden ingen sa noe. Er mest fristet til å sende bekymringsmeldig til Barnevernet pga. hans manglende vilje til samarbeid og hans forkvaklete syn på sykdomspleie. Familivernkontor har vi vært på. Og han får kritikk for disse tingene hver gang uten at det synker inn. Jeg måtte bare få ut litt stem før jeg går løs på døde ting...
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Min mening er at når gutten er 14 år så må han selv klare å ta initiativ til hjelp med halsen. Han kunne jo ha svart deg når du ringte og sende melding. 7
Gjest Yellow Taxi Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Du får lyst til å sende bekymringsmelding til barnevernet fordi en 14 åring velger å stå på slalom selvom han har vondt i halsen? Lurer på hvorfor dere ble skilt 16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Min mening er at når gutten er 14 år så må han selv klare å ta initiativ til hjelp med halsen. Han kunne jo ha svart deg når du ringte og sende melding. Det kunne han, og du må tro han skal få høre det. Men jeg ser likevel ikke hvorfor dette fritar far for å ikke nevne slike ting. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Jeg mener du overreagerer kraftig her. Innvolvere barneverne for en slik filleting? :S Skjerpings... 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Gutten er 14 år, så her er jeg enig med faren, altså. Får da være måte på dilledulling med stor tenåring. 4
QueenPenelope Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Barnevernet kan du nok slå fra deg. Får da være måte på overreaksjon over en vond hals eller manglende paracet. En 14-åring har vett nok til å ta kontakt og bli hentet om han virkelig er syk. Og jeg har da vært ute mange ganger med vond hals, det er da virkelig ikke noe å klikke over. Regner med at gutten er kledd for noen timer ute når skitur var planen fra starten av. Nei, pust med magen og tell til ti, her overreagerer du noe helt enormt... 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Du får lyst til å sende bekymringsmelding til barnevernet fordi en 14 åring velger å stå på slalom selvom han har vondt i halsen? Lurer på hvorfor dere ble skilt Det kunne jeg sikkert fortalt deg, men ikke nå. Dette med samarbeid har vært et tema alltid, men noen gidder ikke. Og hvem går det utover?
Gjest Yellow Taxi Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Det kunne jeg sikkert fortalt deg, men ikke nå. Dette med samarbeid har vært et tema alltid, men noen gidder ikke. Og hvem går det utover? ... eehhh kvinneguiden? 6
Harlekin Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Her overreagerer du, men det har kanskje sin forklaring dersom dette er "dråpen". Familievernkontoret er sikkert en god ide, ikke pga. akkurat denne hendelsen, men på grunn av hele situasjonen.
QueenPenelope Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Det kunne han, og du må tro han skal få høre det. Men jeg ser likevel ikke hvorfor dette fritar far for å ikke nevne slike ting. Det er snakk om vondt i halsen! Ikke brukket ben, overkjørt eller annen alvorlig sykdom. Men halsvondt. Noe de fleste av oss har et par ganger i året, helt uten dramatikk. Greit nok at du ikke er fornøyd med far, men du er faktisk nødt til å ta deg sammen og se ting litt mer i sammenheng. At far ikke nevner at gutten er sår i halsen, har ingenting med manglende samarbeid å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 ... eehhh kvinneguiden? Akkurat nå, ja! Takk for at jeg lo, tross alt!
Gjest made4u Skrevet 29. januar 2012 #13 Skrevet 29. januar 2012 Du lager et stort problem ut av en bagatell, og verst av alt er at du vil slenge inn en bekymringsmelding til barnevernet. Tror barnefaren er glad for at det ikke lenger er dere to for å si det slik, selv ser jeg ikke hvorfor du skal ta så til de grader på vei. At ikke telefonen ble tatt når du ringte sier vel sikkert også sitt, er nok trolig ikke fordi han var så syk men heller fordi han sikkert trengte pusterom fra deg. Ta deg litt sammen da, gi mennesker litt pusterom.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #14 Skrevet 29. januar 2012 Det er snakk om vondt i halsen! Ikke brukket ben, overkjørt eller annen alvorlig sykdom. Men halsvondt. Noe de fleste av oss har et par ganger i året, helt uten dramatikk. Greit nok at du ikke er fornøyd med far, men du er faktisk nødt til å ta deg sammen og se ting litt mer i sammenheng. At far ikke nevner at gutten er sår i halsen, har ingenting med manglende samarbeid å gjøre. Jeg visste at han har hatt vondt i halsen i et par dager. Han bor her. Men han dro nå på denne skituren likeveld, tydeligvis. Men når det er snakk om hvordan JEG kan hente han, får jeg ikke vite det. Og det med samarbeid, dette er bare en dråpe i havet. Jeg kunne sagt myyyyye om det, men for å nevne bare en liten ting: vi må ha 2 konformasjoner fordi far ikke taklet å min mor (som han alltid har sett så opp til) gav han en kraftsalve i sommer.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #15 Skrevet 29. januar 2012 Du lager et stort problem ut av en bagatell, og verst av alt er at du vil slenge inn en bekymringsmelding til barnevernet. Tror barnefaren er glad for at det ikke lenger er dere to for å si det slik, selv ser jeg ikke hvorfor du skal ta så til de grader på vei. At ikke telefonen ble tatt når du ringte sier vel sikkert også sitt, er nok trolig ikke fordi han var så syk men heller fordi han sikkert trengte pusterom fra deg. Ta deg litt sammen da, gi mennesker litt pusterom. Må bare fortelle en liten ting til: far ringte Barnevernet fordi jeg lot han drikke Cola, og fordi han sto "online" med pc'en sin èn natt for to år siden. Så jeg tror jeg er den rolige av oss.
QueenPenelope Skrevet 29. januar 2012 #16 Skrevet 29. januar 2012 Jeg visste at han har hatt vondt i halsen i et par dager. Han bor her. Men han dro nå på denne skituren likeveld, tydeligvis. Men når det er snakk om hvordan JEG kan hente han, får jeg ikke vite det. Og det med samarbeid, dette er bare en dråpe i havet. Jeg kunne sagt myyyyye om det, men for å nevne bare en liten ting: vi må ha 2 konformasjoner fordi far ikke taklet å min mor (som han alltid har sett så opp til) gav han en kraftsalve i sommer. Så du visste at gutten hadde vondt i halsen, men ville likevel sende bekymringsmelding til barnevernet fordi far ikke informerte deg? Jeg håper du innser din egen overreaksjon. Jeg får inntrykk av at dette er bagateller (og at du vet det selv), men at det er den berømte dråpen. Når det er sagt - bedre med 2 konfirmasjoner enn masse drama som ødelegger dagen for gutten. Vi var også tvunget til å ha to konfirmasjoner her, selv om vi ikke ønsket det. Etter samlivsbrudd er det bare å innse at ting ikke blir perfekt lengre, og at samarbeidet er vanskeligere. Å klikke helt ut av proporsjoner hjelper ikke deg, samarbeidet deres, eller gutten det er snakk om. Saklighet og kontroll over reaksjonene derimot - er gull verdt. Både for deg og for gutten din.
QueenPenelope Skrevet 29. januar 2012 #17 Skrevet 29. januar 2012 Må bare fortelle en liten ting til: far ringte Barnevernet fordi jeg lot han drikke Cola, og fordi han sto "online" med pc'en sin èn natt for to år siden. Så jeg tror jeg er den rolige av oss. Ingen grunn til at du skal senke deg ned på hans barnslige nivå av den grunn. La barnevernet få jobbe i fred med de ungene og familiene som virkelig trenger det - de har nok å henge fingrene i som det er.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #18 Skrevet 29. januar 2012 Ingen grunn til at du skal senke deg ned på hans barnslige nivå av den grunn. La barnevernet få jobbe i fred med de ungene og familiene som virkelig trenger det - de har nok å henge fingrene i som det er. Dette er jeg faktisk 100% enig i. Jeg mener de har langt viktigere ting å fokusere på. Men ikke alle har samme synet, ref. Cola. Og ja, det er barnslig, men man får etter hvert vondt i hodet av å stange mot veggen. Og 2 konfirmasjoner er i grunnen greit, kanskje det tilogmed blir hyggelig. Og for den som lurer: jeg ville ikke hatt det mannen nå, om det så var den siste på jord! TS
Gjest made4u Skrevet 29. januar 2012 #19 Skrevet 29. januar 2012 Må bare fortelle en liten ting til: far ringte Barnevernet fordi jeg lot han drikke Cola, og fordi han sto "online" med pc'en sin èn natt for to år siden. Så jeg tror jeg er den rolige av oss. At noen foreldre vil redusere barnas sukkerinntak synes jeg er bra, akkurat det støtter jeg foreldrene i. Barn og unge spiser alt for mye sukker, og det er ikke barnemisshandling å servere dem sunnere ting i stedet. Dog er det ikke krise om et barn drikker brus av og til heller, i alle fall ikke noe å kontakte barnevernet om. At barn sitter oppe hele netter er heller ikke noe å ringe barnevernet om, slik jeg ser det er det siste ikke bra men heller en sak mellom partene enn en sak barnevernet skal blandes inn i. At han kontaktet barnevernet om dette synes jeg er tåpelig av han, han kunne spart seg det. Skjønner at det er høyt konfliktnivå mellom dere, og desto dårlig samarbeid og kommunikasjon. Vell, i slike tilfeller sies det og gjøres det mye dumt, gjensidig. Dog er dere nok enig i at deres sønn skal ha det best mulig, og dere vil nok han det beste begge to - i så måte hjelper det ikke om dere skal hakke på hverandre slik dere tydelig gjør.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2012 #20 Skrevet 29. januar 2012 He he, for et liv!! Hadde gutten vært 4..., men han er tross alt 14!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå