~AW~ Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Er det slik at man MÅ ha kirkeorgel musikk når man skal opp til alteret? Jeg kunne egentlig ha tenkt meg pianomusikk, og eventelt sang når jeg skal opp kirkegulvet? Er det noen som har erfaring med dette, eller som har vært i kirkebryllup hvor orgel er ersattet med piano?? Synes ikke orgelskriket er så forferdelig vakkert og "romantisk" at det gjør noe...Men har liksom aldi opplevd at noen har droppet dette til fordel for noe annet... Og har dere forslag til noe som hadde vært vakkert på piano?
Tullepia Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Er det slik at man MÅ ha kirkeorgel musikk når man skal opp til alteret? Jeg kunne egentlig ha tenkt meg pianomusikk, og eventelt sang når jeg skal opp kirkegulvet? Er det noen som har erfaring med dette, eller som har vært i kirkebryllup hvor orgel er ersattet med piano?? Synes ikke orgelskriket er så forferdelig vakkert og "romantisk" at det gjør noe...Men har liksom aldi opplevd at noen har droppet dette til fordel for noe annet... Og har dere forslag til noe som hadde vært vakkert på piano? Organisten som skal spille i bryllupet deres er den beste å spørre! Plukk opp telefonen og ring. Da kan dere avtale møte og få høre i kirka hvordan orgelet lyder og hvordan pianoet lyder i kirkerommet. Det er ikke alltid at piano er det rette i alle rom, da det kan bli litt "spinkelt". Men dette er best å finne ut selv sammen med organisten - som forresten har mange gode forslag til flott musikk!
~AW~ Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2012 Organisten som skal spille i bryllupet deres er den beste å spørre! Plukk opp telefonen og ring. Da kan dere avtale møte og få høre i kirka hvordan orgelet lyder og hvordan pianoet lyder i kirkerommet. Det er ikke alltid at piano er det rette i alle rom, da det kan bli litt "spinkelt". Men dette er best å finne ut selv sammen med organisten - som forresten har mange gode forslag til flott musikk! Tusen takk for svar! Det var egentlig en god ide! Hvor langt fram i tid er det passende å gøre avtale? Har liksom ikke så mye peiling på dette :-p Vi bor på en liten plass, så han er sikkert ledig sånn sett...Men det kan jo være lurt å avklare dette tidlig, så han ikke er bortreist eller noe på dagen...?
Niennas Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 I kirken vi giftet oss i var det et elektrisk piano, og vi fikk noen til å spille piano og synge innmarsjen. Det ble akkurat den stemningen vi ønsket! Istedet for den store, pompøse orgelmusikken så ble det enkel og lett piano og sang. For oss, med få gjester, i en liten hvit trekirke så ble det perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå