Gå til innhold

Male respatex baderomsplater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det? De er jo glatte, så jeg regner med de må mattes ned først i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir akkurat som om du maler på fliser.

Vaske veggene godt, ett lag grunning og så maling. Funker veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det og det har holdt fint i fem når nå. Vask dem med salmiakkvann og bruk heftgrunn. Du må regne med å male en del strøk for platene trekker (selvfølgelig) ikke til seg malingen, så det skal en del til før det dekker ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftgunnen kan fargeblandes i den fargen du ønsker, da slipper du med ett strøk mindre. Jeg hadde totalt tre strøk på respateksplatene og flisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da vet jeg at det går.

Jeg tenker på at disse platene er veldig glatte, og jeg er usikker på om det er vanskelig å få malingen til å sitte. Har dere gått over platene med noe for å matte de ned først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da vet jeg at det går.

Jeg tenker på at disse platene er veldig glatte, og jeg er usikker på om det er vanskelig å få malingen til å sitte. Har dere gått over platene med noe for å matte de ned først?

Brukte ikke pussepapir om det var det du tenkte på. Salmiakkvask og heftgrunn gjør selv den glatteste flate mottakelig for maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke pusset, bare vasket med salmiakk. Jeg brukte vel fem strøk, men så malte jeg da også nærmeste selvlysende blå plater med en helt lys farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...