Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Fine lille magebumpen :hjerte: Enig med Frøken Strøken, den lillestore magen er herlig å strutte med! Godt det begynner å bli vår, så får du strutta med magen din :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var å tok nye blodprøver idag.. Får svar iløpe av uken.. Spurte legen hva det var jeg manglet (hadde lite av), og hva det kunne vær farlig med. Det var kalsium og det kunne vær farlig for hjerte..

Lurer på hva denne prøven sier med dehydreringen og kalsiumet!

(...)

Du, det er ikke kalsium du mangler men Kalium. Ordene ligner på hverandre, men det er to helt forskjellige stoffer:P Ville bare si ifra.

Ellers skjønner jeg veldig godt at du ble sur på tantene dine! Det hadde jo vært kjempekoselig å ha en fest med hele familien! Besteforeldrene dine lever jo ikke for alltid heller. Men men..

Når skal du på ordinær ultralyd??:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine lille magebumpen :hjerte: Enig med Frøken Strøken, den lillestore magen er herlig å strutte med! Godt det begynner å bli vår, så får du strutta med magen din :strix:

Ja, gleder meg til den blir større, å jeg finner litt kjekkere klær. Så skal jeg strutte for alle penga ;) Hihi..

Nydelig bilde av deg og Edvard :rodmer:

Du, det er ikke kalsium du mangler men Kalium. Ordene ligner på hverandre, men det er to helt forskjellige stoffer:P Ville bare si ifra.

Ellers skjønner jeg veldig godt at du ble sur på tantene dine! Det hadde jo vært kjempekoselig å ha en fest med hele familien! Besteforeldrene dine lever jo ikke for alltid heller. Men men..

Når skal du på ordinær ultralyd??:D

Å herregud, er det det? :ler: Jeg er sikker på at hun sa kalsium til meg. Jeg gjentok det hun sa også, for å være sikker på at jeg hørte rett. Guri så flaut, da har jeg sagt feil til folk :fnise:

Jeg vet. De er til å kaste på dør av og til! Jeg forstår ikke at det er mulig og oppføre seg sånn, å når det er foreldrene sine. Nei huff...

Ul 21 mars :hoppendeglad::nigo:

--

Fikk brev fra Jm om time den 13 mars. Da er jeg 18 uker på vei. Å ul er jo 21 mars. Så jeg henger en del etter jeg :fnise: Jeg tenker at vi blir mer offentlig om det når jeg har vært hos jm og hørt hjertelyden (vi får høre den der gjør vi ikke?), å jeg er sikker på at det fortsatt er noe der inne :hjerte:

Jeg var ferdig på jobb for en time siden, å skal ikke tilbake før neste fredag :nigo: Litt deilig med så lang fri, synd sambo ikke er hjemme men :sjenert:

Håper også været holder seg, er så kjekt å holde seg ute når det er så sol og blå himmel. Kunne vært litt varmere enn 5 grader, men jeg klager ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt jeg satt på legekontoret med minikulen som jeg var så stolt av og så ei med skikkelig fotballmage rett fremfor og tenkte at det var evigheter til jeg og fikk sånn, men plutselig fløy tiden og nå er det jeg som sitter med fotballkul! Du kommer nok til å merke store forandringer nå utover, mye som skjer både med magekul og bevegelser og ordinær ultralyd og greier :) tenk at du allerede er så langt! Jeg syns også du nettopp ble gravid :fnise:

..og ja du får høre hjertelyden hos jordmor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gleder meg til den blir større, å jeg finner litt kjekkere klær. Så skal jeg strutte for alle penga ;) Hihi..

Nydelig bilde av deg og Edvard :rodmer:

Å herregud, er det det? :ler: Jeg er sikker på at hun sa kalsium til meg. Jeg gjentok det hun sa også, for å være sikker på at jeg hørte rett. Guri så flaut, da har jeg sagt feil til folk :fnise:

Jeg vet. De er til å kaste på dør av og til! Jeg forstår ikke at det er mulig og oppføre seg sånn, å når det er foreldrene sine. Nei huff...

Ul 21 mars :hoppendeglad::nigo:

--

Fikk brev fra Jm om time den 13 mars. Da er jeg 18 uker på vei. Å ul er jo 21 mars. Så jeg henger en del etter jeg :fnise: Jeg tenker at vi blir mer offentlig om det når jeg har vært hos jm og hørt hjertelyden (vi får høre den der gjør vi ikke?), å jeg er sikker på at det fortsatt er noe der inne :hjerte:

Jeg var ferdig på jobb for en time siden, å skal ikke tilbake før neste fredag :nigo: Litt deilig med så lang fri, synd sambo ikke er hjemme men :sjenert:

Håper også været holder seg, er så kjekt å holde seg ute når det er så sol og blå himmel. Kunne vært litt varmere enn 5 grader, men jeg klager ikke ;)

Hihi:p hadde det vært kalsium hadde hun nok sagt at du må drikke mye melk, ost, yoghurt etc. Og for lite eller for mye kalium er farlig for hjertet så derfor tenkte jeg at du sikkert hørte feil:P

Vi hørte hjertelyden da vi var hos jordmora i uke 16:D Så du får sikkert høre det når du er der 18. mars. Guri så spennende!!:D Og det blir spennende å se babyen på ultralydskjermen. I 18. uke er de jo så store! Og på sykehuset her i Ålesund kan man se ungen i 3D også! Skikkelig kult!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lenge til 13. og 21. Mars da :rodmer:

Nyt langfri, det hørtes vidunderlig ut!! :lur:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt jeg satt på legekontoret med minikulen som jeg var så stolt av og så ei med skikkelig fotballmage rett fremfor og tenkte at det var evigheter til jeg og fikk sånn, men plutselig fløy tiden og nå er det jeg som sitter med fotballkul! Du kommer nok til å merke store forandringer nå utover, mye som skjer både med magekul og bevegelser og ordinær ultralyd og greier tenk at du allerede er så langt! Jeg syns også du nettopp ble gravid

..og ja du får høre hjertelyden hos jordmor

Nå gleder jeg meg bare til kulen blir større, så det er lettere og se :hjerte:

Gleder meg mest av alt til og kjenne spart :rodmer: Jeg er så usikker på om jeg har kjent noe. For har liksom ikke opplevd samme greiene flerne ganger, så er litt skeptisk på om det er det :sjenert:

Jeg vet!! Jeg føler også at jeg nettopp ble gravid. Så blir jeg 17(!!!) uker på onsdag :hakeslepp:

Fint magebilde! Hatt en fin helg?

Takk kjære :hjerte:

Helgen.. Jeg har vært så dårlig i helgen :( Hadde planer på lørdag, men de avlyste jeg... Skikkelig kvalm. Igår og idag har jeg spydd igjen... Jeg trudde jeg hvertfall var ferdig med spyinga :(

Jaja, nå har jeg hvertfall fått noen fine dager da, så skal jo være fornøyd med det hvertfall :nigo:

Hihi:p hadde det vært kalsium hadde hun nok sagt at du må drikke mye melk, ost, yoghurt etc. Og for lite eller for mye kalium er farlig for hjertet så derfor tenkte jeg at du sikkert hørte feil:P

Vi hørte hjertelyden da vi var hos jordmora i uke 16:D Så du får sikkert høre det når du er der 18. mars. Guri så spennende!!:D Og det blir spennende å se babyen på ultralydskjermen. I 18. uke er de jo så store! Og på sykehuset her i Ålesund kan man se ungen i 3D også! Skikkelig kult!:D

Ååh.. Haha. Jeg er glad du merket at jeg hadde skreve "feil", så jeg slipper å fortsette med å si feil :ler:

Gleeeder meg til å høre hjertelyden!!! Å se bayen ikke minst. Når jeg skal der, så er jeg jo 19 uker!!! :sjokkert:

Jeg trur jeg skal ringe og utsette jm. Sambo er jo i nordsjøen da. Å han ville jeg skulle utsette timen, så han fikk være med, søte sambo :rodmer:

Hadde ikke vært feil å fått sett skatten i 3d nei :hjerte:

Det er jammen ikke lenge til 13. og 21. Mars da

Nyt langfri, det hørtes vidunderlig ut!!

Det er ikke det :nigo: Selvom jeg egentli føler at det er litt lenge til, hvertfall til ul :fnise: Trur jeg skal prøve og endre jm timen. Siden sambo er på jobb da, så hadde han også lyst å bli med. Men så føler jeg at jeg henger så lenge etter da isåfall, å at det er så lenge til for meg :fnise:

Jeg nyter det mens jeg kan! Det skal jeg love deg. Å jeg er så glad for at jeg ikke skal jobbe når jeg er dårlig som jeg er nå... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå usikker på om jeg vil kjøpe doppler..... Jeg fant en på finn. Men den personen sender den ikke før betalingen er mottat?? Hva er det for noe tull da? Er det trygt da? Jeg ble jo skeptisk med en gang jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå usikker på om jeg vil kjøpe doppler..... Jeg fant en på finn. Men den personen sender den ikke før betalingen er mottat?? Hva er det for noe tull da? Er det trygt da? Jeg ble jo skeptisk med en gang jeg da...

Tror egentlig ikke jeg har behov for min lengre.... hvis du er interessert? Jeg har den angelsound doppleren, i rosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke jeg har behov for min lengre.... hvis du er interessert? Jeg har den angelsound doppleren, i rosa :)

Nå sendte jeg akkoratt mld til kusina mi, og spurte om hun har sin enda, å om jeg kan låne den.

Om hun ikke har den enda, så kan jeg jo komme tilbake til deg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. doppler så vil jeg også annbefale å ikke bruke det :)

Jeg kjøpte en til tross for at alle advarte imot det. Resultatet var at jeg fikk panikk en gang jeg ikke fant hjertelyden!

Heller vær tålmodig til dere kjenner bevegelsene til de små, og da får dere bekreftet det hver dag :)

Og JA, jeg vet at det er aaaaaltfor lenge å vente!

Heller ta en ekstra UL privat for å sjekke enn doppler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. doppler så vil jeg også annbefale å ikke bruke det :)

Jeg kjøpte en til tross for at alle advarte imot det. Resultatet var at jeg fikk panikk en gang jeg ikke fant hjertelyden!

Heller vær tålmodig til dere kjenner bevegelsene til de små, og da får dere bekreftet det hver dag :)

Og JA, jeg vet at det er aaaaaltfor lenge å vente!

Heller ta en ekstra UL privat for å sjekke enn doppler :)

Ekstra ul kommer vi nok til og ta uansett ja :) Alt for lenge å vente hvis ikke :fnise:

Men ja, jeg får se ang doppleren.. Er jo så fristenes også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sååå lei av at jeg ikke kan finne noen bukser som ser vanlige ut, OG passer!

Idag var jeg igjen på en ny H&M, å der var det ingen :( Jeg var på en mammabutikk. Der hadde de greie bukser, noen fine. MEN, de var jo alt for store for meg..

Greia er at jeg er ganske tynn i låra. Og har jo ikke akkoratt den største magen enda. Så blir litt irritert at jeg ikke skal kunne finne dongeribukser, pga jeg er for tynn, eller de er stygge... :sjenert: Så ikveld har jeg sendt sms til ei venninne, som også har vært gravid, og er ganske tynn og lik meg i form. Så håper hun har noen tips ;) Ikke har jeg lyst til og bestille fra nettet enda. Da jeg ikke vet hvilken størrelse jeg trenger, eller hvordan de vil se ut på :)

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra ul kommer vi nok til og ta uansett ja :) Alt for lenge å vente hvis ikke :fnise:

Men ja, jeg får se ang doppleren.. Er jo så fristenes også ;)

Vet at du har veldig lyst, det hadde jeg også ;)

Men tro meg, du blir liiiivredd når du ikke finner hjertelyden på egen hånd!

Eventuelt kan du jo ha den liggende til du i tillegg kjenner bevegelse, dersom du bare vil høre for at det er morro :)

Jeg har min liggende en eller annen plass, men kommer ikke til å bruke den igjen nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde forsåvidt en del UL under veis vi da :plystre:

Uke 7 og 14 var våre egne tidlige forsikringer (bla pga doppler i uke 14) uke 18 på sykehuset og 3D i uke 25 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje vært heldig :sjenert: Aldri hatt noe problem med å finne hjerteslagene til begge to med doppleren. Den reddet meg i en veldig tung periode før jul før jeg kjente bevegelser og ikke hadde noen kontroller overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at du har veldig lyst, det hadde jeg også ;)

Men tro meg, du blir liiiivredd når du ikke finner hjertelyden på egen hånd!

Eventuelt kan du jo ha den liggende til du i tillegg kjenner bevegelse, dersom du bare vil høre for at det er morro :)

Jeg har min liggende en eller annen plass, men kommer ikke til å bruke den igjen nei :)

Vi hadde forsåvidt en del UL under veis vi da :plystre:

Uke 7 og 14 var våre egne tidlige forsikringer (bla pga doppler i uke 14) uke 18 på sykehuset og 3D i uke 25 :)

Hehe.. Det skal nok lite til for og få panikk om en ikke finner hjertelyden ja.. Men ååh... Det er jo fortsatt en stund til jeg får høre hjertelyden. Å Ul er 21 mars, så det er jo også en stund til. Å ikke kjenner jeg spark heller :sjenert:

Jeg har kanskje vært heldig :sjenert: Aldri hatt noe problem med å finne hjerteslagene til begge to med doppleren. Den reddet meg i en veldig tung periode før jul før jeg kjente bevegelser og ikke hadde noen kontroller overhodet.

Det er noe negativt og positivt med det ja :fnise: Klarer ikke helt å bestemme meg nå gitt.. Hadde jeg bare kjent spark!!

--

Jeg nyser noe sinnsykt.. Det startet etter jeg ble gravid. Å jeg nyser hele tiden, hver dag. Av og til våkner jeg av det at jeg skal til og nyse :fnise: Det kan være ganske irriterende!

Igår, var jeg faktisk litt i form. Så selvom det var så fint vær. Så måtte jeg faktisk få gjort litt her hjemme.

Soveroms golvet kunne vi ikke se engang, jeg tuller ikke. Det var helt dekket av klær :ler: Så ryddet soverommet, støvsuget, støvsuget også gjesterommet, gangen, badet, stuen og kjøkkene. Så gansk fornøyd :nigo:

Jo, også gikk jeg gjennom skapet mitt. Det ble en stor cubus pose med klær, som går til fretex, med to par sko! Godt å få det vekk, å få plass til nytt :jepp:

Idag har jeg ikke gjort noenting! Må rydde litt idag også tenker jeg. Og jeg må i butikken å handle også. Det er skikkelig tiltak å dra ut kjenner jeg... Utsetter det til siste liten, kjenner jeg meg selv. Bare synd jeg trenger mat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir bekymret over ikke å kjenne spark, men tror det er vanlig for førstegangsgravide at det kan drøye til uke 18-19? Kan jo også hende at morkaken ligger foran som en "pute" og demper sparkene...

Bra du har vært i noenlunde form de siste par dagene :) Håper du får kommet deg på butikken også ;) Selv venter jeg på at mannen skal komme hjem, så skal jeg lage fleskepannekaker itl oss :spise:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...