Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed fra jm om å ikke spise spekemat uansett, så lenge den ikke er varmebehandlet. Dette fordi det fortsatt kan inneholde listeria når man bare fryser det.. det er vel mange meninger om dette som med alt annet ;)

Men jeg lar uansett være å spise noen form for spekemat, foruten om pepperoni på pizza, for å være på den sikre siden :)

Dumt av mammaen din å legge andre planer når hun skal besøke deg synes jeg!

Hva synes du om utfallet på farmen da? Fornøyd medf semifinalistene?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt sett skal ikke spekemat spises om ikke den er varmebehandlet, selv om den fryses, men med salami skal det være så salt at ikke listeria overlever og tokso forsvinner ved frysing :)

Dårlig mot deg å planlegge andre ting :klem: det er en vond følelse når det skjer gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett skal ikke spekemat spises om ikke den er varmebehandlet, selv om den fryses, men med salami skal det være så salt at ikke listeria overlever og tokso forsvinner ved frysing :)

Dårlig mot deg å planlegge andre ting :klem: det er en vond følelse når det skjer gang på gang.

Det er jo å ganske så strenge krav til mat i Norge. Så salami det spiser jeg og fenalår ser du jo flyter i salt så har fått forklart at det kan gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo å ganske så strenge krav til mat i Norge. Så salami det spiser jeg og fenalår ser du jo flyter i salt så har fått forklart at det kan gå bra.

Ja det er det det er :) vi kunne sikkert spist det meste egentlig, men advarslene er der for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det det er :) vi kunne sikkert spist det meste egentlig, men advarslene er der for sikkerhetsskyld.

Det er sant. :) Idag testa jeg meg for gang nr to for toxoplasmose. Selv om at legen sier at sjangens for å få det i Norge er så uhyre liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg trur jeg får bare vente å se, å høre med legen når jeg skal der :Nikke: For å være på den sikre siden!

---

Men ja. Jeg syntes jo det er litt kjipt at hun alltid skal legge planer når hun skal til meg :sjenert: Så spør hun meg om det er greit. Hva skal jeg si!?? Jeg tør ikke si til min egen mamma, at jeg ikke vil hun skal legge andre planer, når det igrunn er meg hun skal til...

Mala: Tja, nå følger ikke jeg med sååå masse da. Men Egentlig så liker jeg ikke Joar :fnise: Å skulle heller ønske det var noen andre som vant. Men av de som er igjen, Kanskje hun Ingvild eller hva hun heter? ;)

Enn du da, ble du fornøyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mala: Tja, nå følger ikke jeg med sååå masse da. Men Egentlig så liker jeg ikke Joar :fnise: Å skulle heller ønske det var noen andre som vant. Men av de som er igjen, Kanskje hun Ingvild eller hva hun heter? ;)

Enn du da, ble du fornøyd? :)

Syns det var helt greit at de tre kom til semifinalen, og så hadde det vært kjekt om ei jente vant for en gangs skyld, så jeg heier på Ingvild ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så koselig!!! Du er blitt gravid!! :danser:

Så fantastisk! Ser det er en stund siden jeg har lest her ja, hihi.

Min test 8-9 dpo var så svak det gikk såvidt å se det, jeg tipper du har tvillinger, hihiii!

:strix: Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var helt greit at de tre kom til semifinalen, og så hadde det vært kjekt om ei jente vant for en gangs skyld, så jeg heier på Ingvild ;)

Ja, det er helt sant :Nikke: Blir spennende og se på søndag :nigo:

Ååååå så koselig!!! Du er blitt gravid!! :danser:

Så fantastisk! Ser det er en stund siden jeg har lest her ja, hihi.

Min test 8-9 dpo var så svak det gikk såvidt å se det, jeg tipper du har tvillinger, hihiii!

:strix: Gratulerer!

Takk for det :danse: Nå håper jeg bare denne kan klamre seg fast der inne :hjerte:

Blir kjempespennende og se i januar om det er en eller to :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kom mamma, ikke så lenge før håndball kampen. Så vi såg den, satt og snakket masse. Så når klokken var halv 1 inatt, måtte jeg legge meg siden jeg skulle stå opp 05.30 idag ;) Kjempetrøtt var jeg :fnise: Jeg lærer aldri!

Idag har det bare vært jobb. Kom hjem og snakket litt mer med mamma. Måtte gå å legge meg en time i sengen, for jeg klarte ikke holde øynene oppe. Mangen dager med for lite søvn merktes for å si det slik!!

Så var det å farge håret til mamma, før hun skulle ut på byn. Jeg var litt usikker om jeg kunne gjøre det. Siden mangen frisører blir tidlig sjukemeldt pga kjemikalene osv. Men siden det ikke sto noe på esken, gjorde jeg det. Så åpnet jeg vinduet på badet også.

Så var det å kjøre henne til byn. Hun skulle møte noen venniner på et hotellrom :jepp:

På vei hjem måtte jeg en tur innom butikken for å handle noe mat. Jeg var så sulten, å har ikke handlet på lenge, så kjøleskapet var helt skralt :hoho:

Handlet meg taco. Enkelt og fort gjort. Da jeg var ferdig meg kjøttdeigen, og skulle sette lefsene i ovnen, hadde jeg klart å glømme å handle de :hakeslepp: Så da var det å kjøre tilbake til butikken å handle en gang til :fnise: Snakk om svimehode :ler:

Nå sitter jeg å ser en film på tv. Og skal bare slappe av. Jeg har hatt en del problemer med ryggen i det siste. Så skal bli godt å bare holde meg helt i ro å slite sofa :nigo:

Det er komt overaskende masse snø her i Stavanger. Det er liksom ikke så vanligt at det snør så masse her, å at den i tilegg har holdt seg er jo utrolig :danse: Jeg syntes det er sååå koseligt ute med snø :hjerte:

Det er rett og slett ikke jul uten snø! :nisselue:

Ellers er formen fortsatt fin.

"Symptomene" jeg har er :

- Fort sulten

- Ømme bryster

- Trøtt

- Følelsen av at mensen er rundt hjørne

Tja, det er det jeg merker hvertfall :fnise:

Jo, også har jeg jo hatt anntydning til og ha fått tilbake UVI'en :( Dritt altså! Når jeg var på jobb idag, så gjekk jeg en tur på apoteket, for å handle tranebærkapsler, så jeg kunne ta. Men de skulles ta kun i samråd med lege om en var gravid eller ammet.

Så jeg ringte legekontoret, å hun jeg snakket med skrev til legen min, så skulle jeg bli kontaktet. Selvfølgelig ble jeg aldri det :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, så deilig med snø! Her har vi ingenting enda. Håper det kommer til juuul :nissevink: Haha, kjenner meg igjen i de symptomene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, så deilig med snø! Her har vi ingenting enda. Håper det kommer til juuul :nissevink: Haha, kjenner meg igjen i de symptomene dine :)

Har dere ikke noe snø enda? :sjokkert: Hvor i landet bor du som ikke har snø? :hoho:

Men likevell så føler jeg ikke helt det er symptomer, selvom jeg vet at det helt sikkert er det altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke noe snø enda? :sjokkert: Hvor i landet bor du som ikke har snø? :hoho:

Men likevell så føler jeg ikke helt det er symptomer, selvom jeg vet at det helt sikkert er det altså :fnise:

Hahah, I nord ;) Kaldt og mørkt, men ingen snø.

Jepp, ser den :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah, I nord ;) Kaldt og mørkt, men ingen snø.

Jepp, ser den :laugh:

Oh my :hoho: Ingen snø i nord?? Er det mulig :ler: Får håpe for deres del at det kommer noe der da snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så mye julegaveshopping idag gitt :fnise: Vi måtte jo se håndball kampen først ;)

Men jeg fikk handlet litt. Og heldigvis er det åpent imorgen også. Så får heldigvis dratt kortet litt da også ;)

Nå blir det bare å slappe av resten av kvelden!! :nigo:

Deilig dag! Fantastisk med fri :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahah, I nord ;) Kaldt og mørkt, men ingen snø.

Jepp, ser den :laugh:

Du bor i Nord du å? :) Savner snø, bortkastet at den daler ned i feil del av Norge der de ikke vet hva de skal gjøre med den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du handla gravidos truser?

Hihi..

Nei, vet du. Det har jeg helt glemt :hoho: Kanskje jeg må lete etter det imorgen ;)

Hvordan går det med deg? Er det fødsel på g snart eller? :lur:

Du bor i Nord du å? :) Savner snø, bortkastet at den daler ned i feil del av Norge der de ikke vet hva de skal gjøre med den. :fnise:

Å nei, jeg bur i Rogaland - Stavanger. Her det er snøkaos :ler: Snø er fantastisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, jeg bur i Rogaland - Stavanger. Her det er snøkaos :ler: Snø er fantastisk :hjerte:

Aha. Jeg må flire litt av det jeg leser i media. Slik dere opplever det nå er det til tider hos oss og, men man stenger da ikke skoler bare pga snø i skolegården. :fnise:

Men ja, snø er fantastisk. Savner det stor nå. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Jeg må flire litt av det jeg leser i media. Slik dere opplever det nå er det til tider hos oss og, men man stenger da ikke skoler bare pga snø i skolegården. :fnise:

Men ja, snø er fantastisk. Savner det stor nå. :hjerte:

:ler: Jeg vet. Men på Jæren har det faktisk vært full kaos. Masse snø, vind og null sikt. Så det har vært stengt over 30 veier osv osv :fnise: Der var det faktisk farlig å kjøre. Tak har blåst av hus osv pga all vinden. Så jeg forstår at det blir litt styr der..

Men, bare det kommer snø her blir det jo kaos. Folka fra denne byen kan virkelig ikke kjøre når det er snø - tragisk ;)

Men der jeg er fra, ett stykke unna, er vi vandt til masse snø. Så jeg liker det kjempegodt at det har komt såpass her, og at den er her fortsatt. Det er nesten rart :fnise:

Bare det er snø på jul så er jeg fornøyd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...