CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #441 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Åh, den så deilig ut! Er det en kjørepose til bilstol? Den ser ihvertfall veldig lik ut den vi hadde til A. Den ble så mye brukt at den er helt utslitt nå, så mamma skal strikke ny til Bolla. Et tips, om det er en bilstolpose da: lag hullet mellom bena lengre framme/nede enn det står i oppskriften. Det var et lite irritasjonsmoment for oss ihvertfal, siden vi alltid måtte grave oppover ryggen på A for å finne hullet. Babyrumpa tar større plass enn man tror. Det kan godt hende det er en kjørepose til bilstor. Det tenkte jeg ikke over. Men, jeg føler det er uten noe mellomrom? Det må jeg finne ut når jeg får det Men den såg jo så deilig ut, så jeg tenkte bare med en gang at den vil jeg strikke Det virket ikke så vanskelig heller. Å i og med at jeg bare kan strikke vanligt, så er nok den en enkel overgang føler jeg http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=2&lang=no Her er hele oppskriften, skal det være sånn hull? Endret 12. oktober 2012 av CathrineMic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. oktober 2012 #442 Del Skrevet 12. oktober 2012 Heldige du som kan strikke! Skulle så ønske jeg kunne det, det er jo så utrolig mye fint å strikke til disse små søte Her må jeg nok heller bestille strikkeklær av svigermor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #443 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Heldige du som kan strikke! Skulle så ønske jeg kunne det, det er jo så utrolig mye fint å strikke til disse små søte Her må jeg nok heller bestille strikkeklær av svigermor... Jeg kan jo nesten ikke strikke Jeg kan bare strikke vanlig. Men jeg jobber med flerne som er kjempeflinke å strikke/hekle å alt det der. Så det jeg ikke forstår, kunne de hjelpe meg med Jeg kan f.eks ikke lese oppskrifter Med andre ord, jeg kommer til å bestille strikkeklær av svigermor jeg også Men syntes det er litt greit å prøve, for å se om jeg klarer det. Må være litt koseligt å tenke at det, Det har jeg strikket Men kan du ikke strikke vanligt? Prøv å se på filmer? Jeg ser det er flerne sider som har sånn at en kan lære enkelte ting osv Endret 12. oktober 2012 av CathrineMic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. oktober 2012 #444 Del Skrevet 12. oktober 2012 Med andre ord, jeg kommer til å bestille strikkeklær av svigermor jeg også Men syntes det er litt greit å prøve, for å se om jeg klarer det. Må være litt koseligt å tenke at det, Det har jeg strikket Men kan du ikke strikke vanligt? Prøv å se på filmer? Jeg ser det er flerne sider som har sånn at en kan lære enkelte ting osv Jeg har begynt å strikke sånn ca 1000 ganger Jeg får det rett og slett ikke til selv om jeg får hjelp av en som er god til å strikke til å sitte ved siden av meg mens jeg gjør det. Alle har bare gitt opp meg og strikking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #445 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det ser ikke ut som det skal være hull, nei. Da ligner den bare på den vi hadde. Men de er knallgode de posene altså. Lollipop: du kan jo begynne å hekle? Det er sånn ca en million ganger lettere enn å strikke. Jeg er selv håpløs på strikking og får hetta bare jeg ser en strikkeoppskrift. Men nå har jeg altså kastet meg på heklebølgen og har heklet både bukser, jakke, teppe, luer og sokker til Bolla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #446 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har begynt å strikke sånn ca 1000 ganger Jeg får det rett og slett ikke til selv om jeg får hjelp av en som er god til å strikke til å sitte ved siden av meg mens jeg gjør det. Alle har bare gitt opp meg og strikking! Såpass Hekling da, er det noe du kan? Det kan ikke jeg Men, så lenge du har noen så kan strikke i din familie/svigerfamilie, så er jo det bedre enn ingenting da Det er jo såå koseligt med hjemmestrikket klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #447 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det ser ikke ut som det skal være hull, nei. Da ligner den bare på den vi hadde. Men de er knallgode de posene altså. Lollipop: du kan jo begynne å hekle? Det er sånn ca en million ganger lettere enn å strikke. Jeg er selv håpløs på strikking og får hetta bare jeg ser en strikkeoppskrift. Men nå har jeg altså kastet meg på heklebølgen og har heklet både bukser, jakke, teppe, luer og sokker til Bolla. Jeg har jo ikke tenkt på at det må være hull for å kunne bruke den i bilstol Det var jo litt nertur. Var jo sånne ting jeg hadde tenkt at den kunne brukes til.. Kanskje jeg må høre med de jeg jobber med om de kan gjør oppskriften sånn at jeg kan bruke den til bilstor, med sånn hull greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #448 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har jo ikke tenkt på at det må være hull for å kunne bruke den i bilstol Det var jo litt nertur. Var jo sånne ting jeg hadde tenkt at den kunne brukes til.. Kanskje jeg må høre med de jeg jobber med om de kan gjør oppskriften sånn at jeg kan bruke den til bilstor, med sånn hull greier Nå kan jo ikke jeg strikke om det stod om livet ( ), men det bør ikke være så vanskelig å lage hull tror jeg. Vil du være skikkelig avansert kan du jo lage en klaff over hullene med trykknapper om du vil bruke posen i vogna sånn at den blir litt tettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #449 Del Skrevet 12. oktober 2012 Nå kan jo ikke jeg strikke om det stod om livet ( ), men det bør ikke være så vanskelig å lage hull tror jeg. Vil du være skikkelig avansert kan du jo lage en klaff over hullene med trykknapper om du vil bruke posen i vogna sånn at den blir litt tettere. Hvilke hull tenker du på? Å hva er en klaff over hullene? Jeg er jo ikke noe spessielt flink å strikke jeg heller som sagt Heldigvis jobber jeg med damer som er kjempeflinke, å kan hjelpe meg med uansett hva jeg trenger hjelp til, når det gjelder både strikking å hekling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. oktober 2012 #450 Del Skrevet 12. oktober 2012 Lollipop: du kan jo begynne å hekle? Det er sånn ca en million ganger lettere enn å strikke. Jeg er selv håpløs på strikking og får hetta bare jeg ser en strikkeoppskrift. Men nå har jeg altså kastet meg på heklebølgen og har heklet både bukser, jakke, teppe, luer og sokker til Bolla. Jeg begynte å hekle for noen måneder siden... fulgte noen videoer på nettet som viste forskjellige måter å hekle på for å få til alle disse forskjellige mønstrene og greier og fikk det ikke så verst til, men slet veldig med fastheten! Klarte ikke å holde den jevn. Kan kanskje se om ikke jeg får prøvd meg på det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #451 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvilke hull tenker du på? Å hva er en klaff over hullene? Jeg er jo ikke noe spessielt flink å strikke jeg heller som sagt Heldigvis jobber jeg med damer som er kjempeflinke, å kan hjelpe meg med uansett hva jeg trenger hjelp til, når det gjelder både strikking å hekling Hullene mellom beina. Altså, en liten flik over hullet som du kan knappe opp og igjen. Sånn at dersom du vil bruke den i vogna eller andre steder uten selen mellom beina kan du lukke igjen sånn at det ikke blir så windy. Kjempegreit å ha noen som kan hjelpe! Jeg begynte å hekle for noen måneder siden... fulgte noen videoer på nettet som viste forskjellige måter å hekle på for å få til alle disse forskjellige mønstrene og greier og fikk det ikke så verst til, men slet veldig med fastheten! Klarte ikke å holde den jevn. Kan kanskje se om ikke jeg får prøvd meg på det igjen Men det er jo kjempebra! Og det med fastheten er bare en treningssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hullene mellom beina. Altså, en liten flik over hullet som du kan knappe opp og igjen. Sånn at dersom du vil bruke den i vogna eller andre steder uten selen mellom beina kan du lukke igjen sånn at det ikke blir så windy. Kjempegreit å ha noen som kan hjelpe! Men det er jo kjempebra! Og det med fastheten er bare en treningssak. Åja Du mener nede i "posen" der hvor beina er. At jeg har knapper der nede, så jeg kan åpne der for å kunne bruke den i bilstol, å kneppe igjen for å ha i vogna å sånne plasser? Jeg skyller på at det var tidlig morning, at det er derfor det går litt tregt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #453 Del Skrevet 12. oktober 2012 Åja Du mener nede i "posen" der hvor beina er. At jeg har knapper der nede, så jeg kan åpne der for å kunne bruke den i bilstol, å kneppe igjen for å ha i vogna å sånne plasser? Jeg skyller på at det var tidlig morning, at det er derfor det går litt tregt Ikke at du kan åpne hele posen, nei. Hmmm, må prøve å finne bilder. Nei, fant ingenting. Skal vi se, det blir på en måte som en liten lomme som ligger over bare hullet. Vent, jeg fant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #454 Del Skrevet 12. oktober 2012 Ikke at du kan åpne hele posen, nei. Hmmm, må prøve å finne bilder. Nei, fant ingenting. Skal vi se, det blir på en måte som en liten lomme som ligger over bare hullet. Vent, jeg fant! Jeg trur ikke jeg forstår fortsatt jeg Akkoratt som om det er en lenger kant der nede, som kan dras over hullet, om den ikke skal brukes i bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #455 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg trur ikke jeg forstår fortsatt jeg Akkoratt som om det er en lenger kant der nede, som kan dras over hullet, om den ikke skal brukes i bil? Du er nå søt også. Du ser den lille klaffen som er i enden på glidelåsen, under andre rad med sauer fra toppen? Den klaffen er det jeg snakker om. Der er det nemlig et hull til selen som skal mellom beina på babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #456 Del Skrevet 12. oktober 2012 Du er nå søt også. Du ser den lille klaffen som er i enden på glidelåsen, under andre rad med sauer fra toppen? Den klaffen er det jeg snakker om. Der er det nemlig et hull til selen som skal mellom beina på babyen. Åååh, du mener hull rett gjennom hele posen, til selene? Å eventuelt bare lagt en "klaff" med knapper til å kunne knappe utenpå hullene, for å ikke få vind gjennom om en skal bære barnet utenom stolen? Eller? Jeg holder på å ramle av stolen her jeg sitter, for at det skal være så vanskelig for meg å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. oktober 2012 #457 Del Skrevet 12. oktober 2012 Åååh, du mener hull rett gjennom hele posen, til selene? Å eventuelt bare lagt en "klaff" med knapper til å kunne knappe utenpå hullene, for å ikke få vind gjennom om en skal bære barnet utenom stolen? Eller? Jeg holder på å ramle av stolen her jeg sitter, for at det skal være så vanskelig for meg å forstå Det er akkurat det jeg mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #458 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det er akkurat det jeg mener! Endelig forsto jeg det Det må jeg høre om er greit å få til ja Jeg skyller fortsatt på tidlig morgen idag, å etter mangen kopper med espressoshoc forstod jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #459 Del Skrevet 12. oktober 2012 Da har jeg bestilt time til massasje på mandag kl.14, før jeg skal på jobb kl.15 Jeg har en del plager med ryggen/bekkene, så kiropraktoren anbefalte meg å gå resten av gavekorta jeg har (fikk av sambo til jul i fjor ) igjen, der. For det var ikke noe mer han kunne gjør, utenom å knekke ryggen to ganger. Så da får jeg gå å ta massasje to ganger Ferdig kl.15 idag. Så er det hjem, kanskje sove litt. Så kos resten av kvelden Imorgen skal jeg på fest hos hun ene jeg jobber med, med noen andre kollegaer Gleder meg! Å ellers så er jo pappa å bror på besøk. Blir ei koselig helg vil jeg tru! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 12. oktober 2012 #460 Del Skrevet 12. oktober 2012 Ha ein flotte helg i det fina veret!' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå