Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dagen :hoopendeglad:

Håper dagen din har vært fin, til tross for at du har vært på jobb :klemmer:

Tusen takk for det :takke:

Dagen var helt OK.. Ikke den kjekkeste bursdagen jeg har hatt da :fnise:

Håper du hadde en fin helg :klemmer:

Gratulerer med dagen! :) Håper den har vært veldig fin! :) Klemmer

Tusen hjertelig :takke: Følte jeg ikke helt fikk "utnytte" dagen, med å ha bursdag, da jeg nesten ikke var hjemme :fnise: Men men, av og til må vi bare jobbe hele dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen din i går! :hoppendeglad:

Ja, det lurer jeg på om jeg også har hørt, at det går an å kjøpe pakker å at det da blir "billigere".

Trur jeg har blitt sotten opp på lav dose jeg også? Sprayen 3 ganger til dagen mener jeg det var, med en sprut. i 2-3 uker. Så sprøyta i 1 uke. Den dosen var 125(?).

Jeg bruker så og si aldri nasespray. Jeg har gjort det om jeg har bihulebetennelse, å skal fly. Men det er like grusom hver gang å fly med det uansett, så.. :fnise:

Å ja, jeg tar heller sprøyte enn spray :laugh:

Det høres ut som samme dosen jeg gikk på. Tror 125 IE er den laveste dosen på sprøytene ihvertfall, og siden det er de som er dyre blir det ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag igår. Jobbet fra 1 til halv 8. Det var ikke mye jeg fikk oppleve å ha denne dagen. Det var kun igrunn før jeg gjekk på jobb. Da sambo laget frokost, og kom med kake!

Er som sagt ikke den kjekkeste bursdagen jeg har hatt. Med og tilbringe så å si hele dagen på jobb. Men, nå er det nå sånn av og til! :)

Tilbake på arbeid. Var fryktelig trøtt idag. :sovne:

Ellers lite planer på tapeten idag. Fikk en del penger igår, av familie. Så en av de nermeste dagene, skal jeg innom en plass der det selges bunadsølv. Har store planer om og kjøpe "kånebelte" til bunaden min. Og i å med at det blir dyrt for å kjøpe alle, så tenkte jeg det er like så greit å begynne tidligt :) Å jeg syntes det er så flott, så jeg vil ikke vente til jeg blir kåne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen din i går! :hoppendeglad:

Det høres ut som samme dosen jeg gikk på. Tror 125 IE er den laveste dosen på sprøytene ihvertfall, og siden det er de som er dyre blir det ikke så ille. :)

Tusen takk :nigo::takke:

Hun sykepleieren sa hvertfall at en begynte som regel med en litt lav dose, fram til UL. Så fikk vi ta det derfra om den måtte høyere :) Det gjør ikke meg noe, om det skulle vise seg at jeg ikke trengte høgere dose :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var igår, Cathrine!! :strix: Ja, noen bursdager blir litt mer kjedelig enn andre, men går jo an å feire senere? :klemmer:

Så ålreit å starte tidligere på spray! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen som var igår, Cathrine!! :strix: Ja, noen bursdager blir litt mer kjedelig enn andre, men går jo an å feire senere? :klemmer:

Så ålreit å starte tidligere på spray! :jepp:

Tusen takk :takke:

Joda, jeg kunne ha feiret seinere. Men blir en stund til det kan passe, å da er det litt seint. Men det er ikke så farligt d da :) På lørdag skal jeg ut med noen fra jobben. Hun ene her skal ha innflytningsfest, å har invitert noen av oss. Så jeg får feire meg selv da :fnise:

Jeg klager ikke for å få startet på sprayen så snart :nigo: Nå skal jeg straks ringe sykehuset, å få eksakte datoer for når jeg skal begynne på ting og tang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med sykehuset.

Spray start 25.10

Sprøyte 07.11

Kontroll 15.11

Uttak uka etter en av dagene, det skulle vi ta når det nermet seg :)

Dette utifra at jeg får mensen før 7.11 da. Så nåde om den blir forsinket!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått! :hoppe::klemmer::bursdag:

Så morsomt, da begynner vi på sprøytene akkurat samtidig! :) Men jeg synes å huske at det var syklusdag 2 jeg begynte på sist? :klo: Uansett, fra Trondheim fikk jeg beskjed om at noen får blødning mens de sprayer og andre ikke, og at det ikke var så farlig... Så tydeligvis forskjellig info ute og går :sjenert: Nesten så jeg lurer på om jeg må ringe de og spørre igjen... Står svart på hvitt i brevet, men rart at man får så forskjellige svar ulike steder synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg skal ha en blødning før jeg begynner på sprøyta. Eller, at jeg har blødd noe før jeg begynner på sprøyta. Kan ikke begynne på den om jeg ikke får blødning først :)

Men jeg liker at vi ligger så likt :hoppe:

Takk for det :nigo:

Jeg skulle begynne syklusdag 20, å ha en blødning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også begynne på syklusdag 20, men står at noen har blødning og noen ikke, og alt er "normalt" :sjenert: Men, men, vi får vel bare stole på behandlende lege ;)

Men ja, veldig gøy at vi ligger så likt :hoppe: Skulle bare ønske jeg slapp å gå på nesesprayen lengre enn nødvendig! Men hva skal man ikke tåle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også begynne på syklusdag 20, men står at noen har blødning og noen ikke, og alt er "normalt" :sjenert: Men, men, vi får vel bare stole på behandlende lege ;)

Men ja, veldig gøy at vi ligger så likt :hoppe: Skulle bare ønske jeg slapp å gå på nesesprayen lengre enn nødvendig! Men hva skal man ikke tåle ;)

Så rart at det er forskjelligt :vetikke: Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke hadde fått mensen innen jeg skulle starte på sprøyta, så måtte jeg ta kontakt med dem. Da må vi sikkert utsette det ei uke tenker jeg.. Men, du må jo bare gjøre som du har fått beskjed om ;)

Men ja, jeg skulle ønske jeg slapp sprayen. Jeg hater(!!!) nasespray :jolie: Men, hva gjør vi ikke for å få disse små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte ha en blødning før sprøytene og når jeg da nærmet meg sprøytestart uten blødning så ble jeg litt urolig og googlet, og fant ut at det er visst veldig forskjell fra klinikk til klinikk om de er nøye på det der. Og sikkert fra lege til lege og innen samme klinikk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også samme beskjeden Cathrine! :jepp: Nå har vi jo samme klinikk vi da, så det er vel ikke så rart. :fnise: Men ettersom jeg forstod var det visst fordi det var en del som ble gravide av seg selv under sprayingen og man skal visst ikke gå på sprøyter når man er gravid. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn var det. Tilfelle jeg hadde blitt gravid, i og med at jeg har ganske stabile sykluser :)

Lurer på om noen vet om det går an å ha tyggis eller drops, mens jeg tar sprayen?

Sånn at jeg slepper den smaken i halsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det holder med 1 gang i halvåret fikk vi beskjed om fra sykehuset vårt. Dvs de betaler tilbake for inntil 6 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med 1 gang i halvåret fikk vi beskjed om fra sykehuset vårt. Dvs de betaler tilbake for inntil 6 mnd :)

Okeida, da er det ikke sånn at jeg må stresse med å få sendt inn fra nå når vi var der :) Det er jo litt greit. Siden vi skal der jo flerne ganger nå nermeste framtid. Så da får vi jo alt under ett :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det :) Trur de på pasientreiser synes det er greit å få så mange reiser samla på ett ark som mulig. Og jeg syntes det var greit å slippe å stresse med å sende det inn hele tida. Husk å betale nok porto, brevet jeg sendte sist var 1 gram over grensa (de sender jo med så stor konvolutt!), så jeg fikk sånn trusselbrev fra posten om at jeg hadde betalt for lite porto, og at straffegebyret var på 65 kr eller noe, men at jeg skulle få slippe for denne gang, siden det var første gang... hehe. Var jo nesten skummelt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det :) Trur de på pasientreiser synes det er greit å få så mange reiser samla på ett ark som mulig. Og jeg syntes det var greit å slippe å stresse med å sende det inn hele tida. Husk å betale nok porto, brevet jeg sendte sist var 1 gram over grensa (de sender jo med så stor konvolutt!), så jeg fikk sånn trusselbrev fra posten om at jeg hadde betalt for lite porto, og at straffegebyret var på 65 kr eller noe, men at jeg skulle få slippe for denne gang, siden det var første gang... hehe. Var jo nesten skummelt! :fnise:

Oi, ja sånn vil jeg jo ikke risikere å få beskjed om :fnise:

Greit å kunne få flerne turer om gangen, da er det jo ekstra stas å få masse igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...