Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow. Ca 1 april skulle jeg fått TR, men den kom aldri, idag, 5 over tiden, tok jeg test. Det viste seg at jeg hadde blitt gravid å var 2-3 uker på vei. Jeg kan ikke fatte det, mannen kan ikke fatte det. Vi har klart å bli gravid på egenhånd. Vi har ikke tenkt på å ha sex på rett tid engang. Snakk om å vær heldig. Fy fader så glad jeg er, ikke det at det har gått helt opp for meg heller enda, men likevell :D

det jeg lurer på nå, er hva gjør jeg nå? Ringer jeg lengen på tirsdag? Hva sier man? "hei, jeg har blitt gravid å er rundt 3 uker på vei"

dette er så spennende :D

Gratulerer!! Det er jo bare helt fantastisk:) Du er ikke 3 uker på vei, men 5 uker. Du må ta utgangspunkt i når du hadde mens sist, og det er vel ca 5 uker siden hvis du hadde forventet mens den 1. Da har du kommet like langt som min samboer!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh? D sto 2-3 uker på testen, å d kan stemme mtp nårtid vi hadde sex, som var litt over 3 uker siden ;p jeg er ikke helt inni dette her, enda :P så kjekt at vi er ca like langt :D gratulerer til dere også :)

Skrevet

Åh? D sto 2-3 uker på testen, å d kan stemme mtp nårtid vi hadde sex, som var litt over 3 uker siden ;p jeg er ikke helt inni dette her, enda :P så kjekt at vi er ca like langt :D gratulerer til dere også :)

Tingen er at CB regner ut hvor gammel babyen/embryoet er, altså 2-3 uker, men du må plusse med 2 uker (siden man regner fra 1. mens dag og det er 14 dager mellom 1. mensdag og eggløsning):) får å finne ut hvor langt du er på vei. Så du kan si at du er ca 4-5 uker på vei, og at embryoet er 2-3 uker gammel.

Skrevet

Tingen er at CB regner ut hvor gammel babyen/embryoet er, altså 2-3 uker, men du må plusse med 2 uker (siden man regner fra 1. mens dag og det er 14 dager mellom 1. mensdag og eggløsning):) får å finne ut hvor langt du er på vei. Så du kan si at du er ca 4-5 uker på vei, og at embryoet er 2-3 uker gammel.

ååh, takk for svar =) Å nårtid er det normalt å ringe til legen å gi beskjed om dette? =)

Skrevet

ååh, takk for svar =) Å nårtid er det normalt å ringe til legen å gi beskjed om dette? =)

Forrige gang ringte vi med engang (4uker på vei) men vi fikk ikke time før 10. uke uansett og vi bestilte tidlig ultralyd til uke 8+3 også med engang. Men det endte opp i en spontanabort i uke 5+4. Nå tenkte vi å ringe neste uke eller noe. Haster ikke så veldig mye. Men er da litt gøy å ha en dato å se fram til:)

Skrevet

Forrige gang ringte vi med engang (4uker på vei) men vi fikk ikke time før 10. uke uansett og vi bestilte tidlig ultralyd til uke 8+3 også med engang. Men det endte opp i en spontanabort i uke 5+4. Nå tenkte vi å ringe neste uke eller noe. Haster ikke så veldig mye. Men er da litt gøy å ha en dato å se fram til:)

Tusen takk for svar =) Det jeg også tenker, greit å ha en dato å se fram til :) + Jeg aner jo ikke om det er lang ventetid for å få time her jeg bur, så greit å være tidlig ute :)

Skrevet

Hvordan kan jeg flytte denne tråden øve til gravid? Å endre navn på den? Jeg er ikke helt inni dette her, å klarer ikke å finne utav det :fnise: Håper ellers alle har en fin påske. Sjøl sitter jeg her hjemme alene, mens mannen er på jobb i nordsjøen, å venner er ute siden det er påske. Men men, er jo bare å vende seg med tanken tenker jeg :sjenert:

I tilegg har jeg bare litt ømme bryster. Litt irriterende å ikke ha noen andre gravid symptomer, ikke det at jeg klager altså, men gjerne litt lettere at det hadde gått opp for meg om jeg hadde hatt andre ting også :)

Skrevet

Gratulerer så mye :klemmer:

Og ta det med ro, de andre symptomene kommer tidsnok, og du blir "dritt lei" av dem... hehe..ikke det at jeg ikke er overlykkelig for å være gravid altså, men trøttheten og kvalmen er ikke lett å leve med...

Skrevet

Gratulerer så mye :klemmer:

Og ta det med ro, de andre symptomene kommer tidsnok, og du blir "dritt lei" av dem... hehe..ikke det at jeg ikke er overlykkelig for å være gravid altså, men trøttheten og kvalmen er ikke lett å leve med...

Hehe, det trur jeg på :fnise: Men du får hvertfall litt følelsen av å være graivd. Akkoratt som jeg ikke helt klarer å tru at jeg er det enda.. Eneste magen romler hele tiden, selv når jeg har spist. Å jeg kan fort bli sulten... :P Det er litt unormalt for meg da.

Skrevet

5+4 idag..Tiden går litt fort samtidig som den går sakte.. Å jeg merker kun ømme bryster, litt mer trøtt enn vanlig, å oftere sulten.. Er jo selvfølgelig gla for at det ikke er verre enn det :) Imorgen blir det å ringe legen å gi beskje, å få noe time. Gleder meg til å se den lille spiren når den tid kommer, trur det blir mye mer virkeligt da, enn flerne graviditets tester som er positive. I å me at det faktisk har gått så lang tid som dette, å vi fikk beskje om at det skulle nesten ett under til at vi skulle bli gravid selv :D *Lykke*

Skrevet

Gratulerer kjempe masse :) Veldig kjekt å lese! Er selv bare i PP1 og håper at det ikke tar for lang tid. Lykke til!

Skrevet

Gratulerer kjempe masse :) Veldig kjekt å lese! Er selv bare i PP1 og håper at det ikke tar for lang tid. Lykke til!

Takk for det :) Masse lykke til for dere også, håpe det ikke tar allverdens tid for dere :)

Skrevet

Fått time hos fastlegen min 10 mai. 1 mnd til... Litt lenge til, skulle gjerne fått før, ikke at det er noe vits akkoratt :fnise: Jeg gleder meg sånn!!! :D Masse spennende som skjer framøve nå, bare håpe tiden går fort! :sukk:

Skrevet

Da slenger jeg meg på i dagboken din jeg også :jepp:

Skrevet

Da slenger jeg meg på i dagboken din jeg også :jepp:

Kosligt at du stakk innom ;D

Skrevet

Fantastiske nyheter!!!! Gratulerer så mye :klemmer: Nå ble jeg glad på deres vegne!

Lykke til!:)

Skrevet

Fantastiske nyheter!!!! Gratulerer så mye :klemmer: Nå ble jeg glad på deres vegne!

Lykke til!:)

Tuuuusen takk for det :klemmer: Vi ble fryktelig gla vi også :fnise:

Skrevet

6 uker idag, 4 uker til legetime, å 6 uker til de magiske 12 <3 måtte tiden gå fort :D fortsatt fine dager med kun trøtthet å mye sulten *bank i borde* :)

Skrevet

Selvfølgelig kom hodeverken, å en rar svimmelhet eller hva det nå er!!! Nesten som jeg er litt bedugget av alkohol :sukk:

Skrevet

Stille å rolig kveld her! Har besøk av min bestevennine, bror og pappa. Koseligt med besøk når samboeren er på jobb i nordsjøen. Heldigvis kommer han hjem på tirsdag! :D

hva driver dere med ikveld jenter? :) god helg til alle! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...