Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Så bra at dere får begynne så raskt! :) Blir ikke så langt bak meg i forsøket du da, bare 2 uker ca... Spennende tider :hoppe: God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dere får begynne så raskt! :) Blir ikke så langt bak meg i forsøket du da, bare 2 uker ca... Spennende tider :hoppe: God helg! :klemmer:

Det hadde vore så koseligt om det klaffet for oss begge to denne gangen, å vi kunne vært gravide ilag :tommelsmil: Nårtid er det dere er sotte til uttak? Kjempe spennende, for oss begge :hoppe: Masse god helg til deg også! :)

Spennende, Cathrine! :popcorn: Det skal nok gå for dere også, skal du se :klemmer:

Jeg håper det går for oss ja :) Legen og sykepleieren sa det var ett pluss i og med at jeg hadde klart å bli gravid med sambo en gang, så jeg håper jo at det klaffer ganske raskt :nigo: Hvertfall når vi kjøpte bilsete :fnise:

:tommelsmil::duskedame:

Jippi :nigo: Æg å dæg.. Eller, jeg håper det blir først deg, så meg :fnise: I og med at det går for deg nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Jeg har jo alltid lurt på hvordan sånne rom på sykehus der mennene skal inn å tømme seg, for å ta en prøve, ser ut. Om det er slik som det er på film med stor tv, med filmer, å masse blader :fnise:

Så da sambo kom tilbake fra å ha levert prøven, måtte jeg jo spør om det var slik som på filmer. Men det var det altså ikke. Det var en do, men litt større enn ett vanlig "gjeste toalett" :fnise: Jeg ble jo litt "skuffet" da det ikke var slik som på film. Å tenkte jo at det kan jo være alle ikke har like lett for å "komme" på egenhond, uten noen hjelpemidler. Å i og med at det ikke går an å ha sex eller noe, å ingen film eller blader heller. Det er jo litt rart igrunn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der mannen leverte sin prøve var det blader. :hoho:

Men ble ikke dette gjort på samme plass? :fnise: Kanskje mannen valgte feil rom av de 3 en kunne velge mellom :ler:

Hvertfall ble jeg "skuffet" over at det ikke var likt som på film :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg arbeidshelg. Litt kjedeligt, i og med at jeg har bursdag på søndag. Men, sånn er det jo bare.. Blir kanskje en liten tur ut imorgen, men klarer ikke helt å bestemme meg :fnise:

Tiden gjekk jo så fort, at jeg fikk ikke planlagt noe imorgen, å da jeg ble påminnet det på torsdag, så var jo alle vennindene mine som fortsatt er her, opptatt med andre planer.

Så det blir nok til at det blir bare meg og sambo hjemme imorgen, med en god middag og film, og godis ikke minst :lur: Ikke at det gjør meg noe, for jeg syntes det kan være like så greit å være hjemme å kose oss :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Spurtleste litt igjennom dagboken din og kom frem til at vi har mye til felles. :)

Kjente jeg nesten begynte å grine når jeg leste om din SA. Siden det ikke er så lenge siden jeg opplevde det selv. Mistet på en mandag jeg også faktisk :P hehe

Men nå er du jo kommet i IVF klubben (vet ikke om jeg skal gratulere :gjeiper:) så da er du jo i gode hender.

Blir litt morro å følge hverandre fremover =)

Edit: Skrivefeil

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurtleste litt igjennom dagboken din og kom frem til at vi har mye til felles. :)

Kjente jeg nesten begynte å grine når jeg leste om din SA. Siden det ikke er så lenge siden jeg opplevde det selv. Mistet på en mandag jeg også faktisk :P hehe

Men nå er du jo kommet i IVF klubben (vet ikke om jeg skal gratulere :gjeiper:) så da er du jo i gode hender.

Blir litt morro å følge hverandre fremover =)

Edit: Skrivefeil

Ja, jeg unner ingen å miste sprien sin. Det var rett å slett grusomt.. Å håper jeg aldri opplever det igjen! Så rart at vi mistet samme dag, da :fnise:

Tja, jeg syntes igrunn det er ganske greit å endelig komme igang, med IVF eller uten. Det er hvertfall MYE lettere for oss å klare det på den måten. Å jeg tar det jeg kan få for å si det slik :fnise:

Det var som sykepleieren igår sa : Det er jo ikke akkoratt romantisk å lage barn hos oss, men sannsynligheten er jo større for at vi får det til.

Å det er jo helt sant. Hva gjør vi ikke for å få det til :rodmer:

Jeg syntes det er så spennende å følge med på andre som er i samme sko. Å det er også greit å dele erfaringer osv. Å nå når jeg er igang senere enn alle andre jeg følger med, er det så greit å følge dere som har vært i gamet litt lenger enn meg, å har litt mer peiling :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Helt klart. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg så "bra" i dette hvis jeg ikke hadde hatt erfaringer fra andre å lene meg på. Både her på KG og en "hemmelig" Facebook gruppe jeg er med i for ufrivillige barnløse.

Men vi vet jo alle hva de andre går igjennom, uansett hvordan forhistoriene og diagnoser vi har. Vi trenger hjelp for en grunn, og den er lik for alle: Vi sliter med å få barn.

Nå er jeg ikke jeg den mest erfarne da (har bare 2 forsøk bak meg) men det er bare å spørre dersom du lurer på noe. Og det er jo ICSI som vi har vært igjennom også. =) (og de sies at det er den mest effektive måten med best resultater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg så "bra" i dette hvis jeg ikke hadde hatt erfaringer fra andre å lene meg på. Både her på KG og en "hemmelig" Facebook gruppe jeg er med i for ufrivillige barnløse.

Men vi vet jo alle hva de andre går igjennom, uansett hvordan forhistoriene og diagnoser vi har. Vi trenger hjelp for en grunn, og den er lik for alle: Vi sliter med å få barn.

Nå er jeg ikke jeg den mest erfarne da (har bare 2 forsøk bak meg) men det er bare å spørre dersom du lurer på noe. Og det er jo ICSI som vi har vært igjennom også. =) (og de sies at det er den mest effektive måten med best resultater)

Helt sant. Å mye bedre å få hjelp, enn å måtte slite lenge på egenhond, å gjerne aldri få en klaff. Så da velger jeg lett hjelp :) Selvom det koster jo mye penger. Men forhåpentligvis sitter vi med en spire til slutt :rodmer:

Jeg trudde det var ICSI vi skulle ha. Men igår fikk vi beskjed om at det holdt med IVF så lenge prøven neste gang vi skal inn ikke er dårligere. Er den det, blir det ICSI. Samme for meg hvilken metode det blir igrunn, så lenge vi får det til ;)

Det jeg gruer meg mest til, er å starte på sprayen :bond: Jeg takler jo ikke vanlig nasespray til vanlig, da jeg ikke takler at det renner ned i halsen :fnise:

Så nå når jeg skal rigne inn mens da den kommer, så må jeg spør om det går fint om jeg kan tygge tyggis når jeg må ta sprayen, for å merke minst mulig i halsen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja det er ikke noe god smak på den nesesprayen, men den blir borte hvis du drikker noe med smak rett etterpå. Jeg går ut ifra det er synarel du skal bruke?

Det koster litt penger, men det er verdt det. Så får man jo tilbake det meste.

Det blir ikke dyrt før man evnt. har brukt opp offentlige forsøk og må over på privat. Forhørte meg med noe som har gjort det og det kosta rundt 50 000 per forsøk + medisiner. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er ikke noe god smak på den nesesprayen, men den blir borte hvis du drikker noe med smak rett etterpå. Jeg går ut ifra det er synarel du skal bruke?

Det koster litt penger, men det er verdt det. Så får man jo tilbake det meste.

Det blir ikke dyrt før man evnt. har brukt opp offentlige forsøk og må over på privat. Forhørte meg med noe som har gjort det og det kosta rundt 50 000 per forsøk + medisiner. :hakeslepp:

Det kan nok stemme at det er den sprayen jeg skal på, husker ikke akkoratt i øyeblikket hva den heter. WOW.. Det var dyrt, for privat. Hvor er det?

I papirene vi fikk fra sykehuset, sto det at første forsøk kostet 17500 + medisiner. Da sambo nevnte dette til sykepleier igår, sa hun at dette var privat.. Så da må det jo være mye dyrere der du bur enn her i området :sjokk:

Jeg syntes igrunn det er rart at det skal være så dyrt for å få hjelp til å bli gravid. Det er jo ikke akkoratt som vi har velgt det selv. Å ingenting hadde vore kjekkere å ha klart det på egenhånd, men da det ikke går, å valget er å enten ikke få barn, eller hjelp. Å en da velger hjelp, så skal det være så dyrt. Det er hår-reisende :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det kan nok stemme at det er den sprayen jeg skal på, husker ikke akkoratt i øyeblikket hva den heter. WOW.. Det var dyrt, for privat. Hvor er det?

I papirene vi fikk fra sykehuset, sto det at første forsøk kostet 17500 + medisiner. Da sambo nevnte dette til sykepleier igår, sa hun at dette var privat.. Så da må det jo være mye dyrere der du bur enn her i området :sjokk:

Jeg syntes igrunn det er rart at det skal være så dyrt for å få hjelp til å bli gravid. Det er jo ikke akkoratt som vi har velgt det selv. Å ingenting hadde vore kjekkere å ha klart det på egenhånd, men da det ikke går, å valget er å enten ikke få barn, eller hjelp. Å en da velger hjelp, så skal det være så dyrt. Det er hår-reisende :sjokkert:

Ja et ikke hvor den private klinikken var som tok 50 000 (kan ha vært i oslo)

Bruker dere privat klinikk eller offentlig? Offentlig koster jo kun egenandelen 1 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja et ikke hvor den private klinikken var som tok 50 000 (kan ha vært i oslo)

Bruker dere privat klinikk eller offentlig? Offentlig koster jo kun egenandelen 1 500,-

Vi tar offentlig, i første omgang hvertfall. Jeg vil jo ikke betale mangen foldige tusen i privat, om det går i offentlig, å i og med at vi kan få 3 forsøk der, så prøver vi det først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Vi tar offentlig, i første omgang hvertfall. Jeg vil jo ikke betale mangen foldige tusen i privat, om det går i offentlig, å i og med at vi kan få 3 forsøk der, så prøver vi det først ;)

Ja vi har samme innstilling. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok synarela du skal begynne på, ja. :jepp: Hadde forresten samme innstilling til deg ang. nesespray. HATER nesespray og går heller rundt og er tett i nesen. :fnise: Og heller sprøyter enn nesespray liksom. Men det gikk helt fint. Smakte ikke så godt, men man blir vant til det også. :)

Privat forsøk er jo helt sykt dyrt! Ettersom jeg har forstått kan man velge pakker der, om man vil prøve med bare ett forsøk først eller om man vil kjøre på og kjøpe en full pakke med 3 forsøk. Noe sånt ihvertfall. :vetikke: Våre barn er relativt billige sånn sett, siden jeg hele tiden har gått på så lave doser. Vi kom akkurat under 15000-grensen med A og brukte kanskje bare et par tusen med Bolla, siden det var fryseforsøk og det er ferskforsøkene som er dyrest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok synarela du skal begynne på, ja. :jepp: Hadde forresten samme innstilling til deg ang. nesespray. HATER nesespray og går heller rundt og er tett i nesen. :fnise: Og heller sprøyter enn nesespray liksom. Men det gikk helt fint. Smakte ikke så godt, men man blir vant til det også. :)

Privat forsøk er jo helt sykt dyrt! Ettersom jeg har forstått kan man velge pakker der, om man vil prøve med bare ett forsøk først eller om man vil kjøre på og kjøpe en full pakke med 3 forsøk. Noe sånt ihvertfall. :vetikke: Våre barn er relativt billige sånn sett, siden jeg hele tiden har gått på så lave doser. Vi kom akkurat under 15000-grensen med A og brukte kanskje bare et par tusen med Bolla, siden det var fryseforsøk og det er ferskforsøkene som er dyrest.

Ja, det lurer jeg på om jeg også har hørt, at det går an å kjøpe pakker å at det da blir "billigere".

Trur jeg har blitt sotten opp på lav dose jeg også? Sprayen 3 ganger til dagen mener jeg det var, med en sprut. i 2-3 uker. Så sprøyta i 1 uke. Den dosen var 125(?).

Jeg bruker så og si aldri nasespray. Jeg har gjort det om jeg har bihulebetennelse, å skal fly. Men det er like grusom hver gang å fly med det uansett, så.. :fnise:

Å ja, jeg tar heller sprøyte enn spray :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg kjente litt at mensen var på tur. Men var litt usikker på om det var fordi jeg var sulten jeg hadde litt rar mageubehag, eller om det var mensen. Så jeg gjekk nettopp på do. Å da kom det :fnise:

Med andre ord, flaks jeg gjekk når jeg gjekk, da jeg har lys, veldig intilsittende bukse på meg *phew*

MEN, jeg er veldig takknemmelig at den kom idag, for da blir det fortere oppstart på spray :nigo: Så imorgen må jeg ringe inn mens, da jeg har glemt papirene hjemme :fnise:

Sykepleieren sa jeg burde ha dem med meg hele tiden, så jeg kunne ringe å notere osv, men den gang ei :ler:

Ellers tilbringer jeg denne dag på arbeid. Kunne heller vært hjemme. Men sambo er jo å spiller golf med en kompis, så det går greit å være på jobb også, da jeg hadde måtte sotte alene hjemme hvis ikke. Han må jo få kose seg han også når han kan :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...