AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #41 Skrevet 9. februar 2012 BUUUUUULLSHIT! Jeg jobbet som datatekniker før, og sa opp jobben min på grunn av nepskrell-uttalelser som dette fra ubrukelige MAC-brukere. Det var alltid oss stakkars teknikerne som hadde skylden fordi "det fantes jo ikke virus til maskinene deres". Da antar jeg du kan linke til dokumentasjon som beviser dette? Som datatekniker vet du da selvsagt også godt at virus er en kode som sprer seg fra en maskin til en annen helt på egenhånd, uten at brukerne må godkjenne at koden/programmet kjøres.
Yme Skrevet 9. februar 2012 #42 Skrevet 9. februar 2012 (endret) http://computer.howstuffworks.com/macs/can-macs-get-viruses.htm http://www.switched.com/2009/09/01/apple-quietly-admits-macs-get-viruses/ Endret 9. februar 2012 av Yme 2
Lutetium 71 Skrevet 9. februar 2012 #43 Skrevet 9. februar 2012 http://mac1.no/artikkel/7572/antivirus-til-mac-trenger-jeg-det 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #44 Skrevet 13. februar 2012 Heii alle sammen! TS her! Skal endelig selge macen nå. Men har en del brukerspm her for å få tømt macen. Hvis du vet svaret,- setter jeg stor pris på om du kan forklare meg steg for steg hvordan jeg gjør det. 1. Da jeg kjøpte macen første gang opprettet jeg en bruker etter mitt navn og et admin-passord til bruk på alle instillinger som har med mac å gjøre. Hvordan kan jeg slette denne brukeren slik at kunden selv når han får den, får samme melding om å opprette bruker og eget passord? 2. På Finder har jeg ´´Delt´´maskiner på familienavn. Hvordan sletter jeg dette? 3. Hvordan kan jeg flytte alle mine favoritter fra safari (lagrede nettsider osv) over på minnepinnen og så slette dette fra selve safari? Altså mappene på safari, bortsett fra Loggen. 4. Det finnes en mappe som heter ´´Nøkkelringtilgang´´. Kan jeg slette denne mappen? Det har lås - og lås opp funksjon for det med admin passord.. 5. Mac har også egen Epost-program. Tusenvis av meldinger popper inn av ukjente,- og jeg bruker aldri denne tjenesten. Likevel er jeg automatisk pålogget. Hvordan kan jeg slette kontoen derifra; eller hvert fall logge av ? 6. Hvordan kan jeg slette lagrede email-adresser når man åpner skuffen til Skype og MSN ?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #45 Skrevet 14. februar 2012 Heii alle sammen! TS her! Skal endelig selge macen nå. Men har en del brukerspm her for å få tømt macen. Hvis du vet svaret,- setter jeg stor pris på om du kan forklare meg steg for steg hvordan jeg gjør det. 1. Da jeg kjøpte macen første gang opprettet jeg en bruker etter mitt navn og et admin-passord til bruk på alle instillinger som har med mac å gjøre. Hvordan kan jeg slette denne brukeren slik at kunden selv når han får den, får samme melding om å opprette bruker og eget passord? 2. På Finder har jeg ´´Delt´´maskiner på familienavn. Hvordan sletter jeg dette? 3. Hvordan kan jeg flytte alle mine favoritter fra safari (lagrede nettsider osv) over på minnepinnen og så slette dette fra selve safari? Altså mappene på safari, bortsett fra Loggen. 4. Det finnes en mappe som heter ´´Nøkkelringtilgang´´. Kan jeg slette denne mappen? Det har lås - og lås opp funksjon for det med admin passord.. 5. Mac har også egen Epost-program. Tusenvis av meldinger popper inn av ukjente,- og jeg bruker aldri denne tjenesten. Likevel er jeg automatisk pålogget. Hvordan kan jeg slette kontoen derifra; eller hvert fall logge av ? 6. Hvordan kan jeg slette lagrede email-adresser når man åpner skuffen til Skype og MSN ? Jeg vil mye heller råde deg til å slette alt som er på den og installere den på nytt med dvd'ene du fikk med maskinen eller "netrestore" (der man installerer lion over nett på nytt). Det er mye å gå gjennom manuelt, og det er flere lokasjoner som bør slettes dersom du satser på å gjøre det manuelt. Mye bedre å reinstallere, da er du hvertfall sikrere på at ditt personlige innhold ikke kommer på avveie.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #46 Skrevet 15. februar 2012 Åh, så den CD tømmer altså alt; alle de 6 spm jeg stilte? Jeg har faktisk gått igjennom og slettet alt manuelt fordi jeg har måttet kopiere det jeg skal beholde over til minnepennen... utrolig mye musikk og dokumenter men fikk unnagjort det på rekord tid til tross for at kopieringen fordoblet seg på lista... for et stupid mac - opplegg! hvem trenger dublicate av filer?! Men ja; sletter CD brukerkontoen også? Jeg har ikke netrestore... de CDene jeg har er ''Mac OS X install DVD'' og ''Applications Install DVD''
Henkie Skrevet 15. februar 2012 #47 Skrevet 15. februar 2012 Ja Da setter du inn cd platen "Mac osx install" og starter fra den platen (velg omstart og hold inne c knapp under omstarten) Så installerer du osx helt på nytt. Altså velger å slette hele den gamle harddisken og installere systemet på ny. Da er alt gammelt slettet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå