AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Det er noe merkelig som skjer med meg for tiden. Tidligere var jeg for eksempel veldig glad i å gjøre skolearbeid. Jeg var også glad i å spille PS3 og lese bøker. Nå greier jeg ingen av delene, for interessen og konsentrasjonen er der overhodet ikke. Jeg er rastløs hele tiden og må alltid ha noe å gjøre. Jeg tørner mildt sagt om jeg må bli sittende stille og i ro i mer enn en halv time. Sexlysten er her fortsatt, men det er den eneste lysten/interessen jeg ikke har mistet. Jeg sover også mye mer enn normalt. Jeg legger meg før klokken 10 om kvelden og våkner rundt 10 om morgenen, sover også middag i et par timer. Hva kan dette være? Jeg er 17 år gammel og er allerede diagnosert alvorlig deprimert, er også medisinert, men vet ikke om dette har noe med depresjonen å gjøre. Dette startet plutselig for en-to uker siden. Noen råd? Tips? Irriterer meg ufattelig mye. Har så og si ingenting å gjøre, men er ikke noe jeg vil gjøre heller - samtidig som jeg så gjerne har lyst.
Roo Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Du sier du er medisinert, hvor lenge? Kan jo være bivirkninger? God bedring
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Har vært det i over ett år på Orfiril 300mg. Så byttet jeg til Abilify 5mg i noen dager, men denne medisinen var fæl mot meg, så byttet tilbake til Orfiril 300mg igjen for noen dager siden. Har aldri vært slik med Orfiril som bivirkning heller. Tusen takk.
Lutetium 71 Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Å miste interesse for ting, og sove mye, er typiske bivirkninger av depresjon. Stusser mer over rastløsheten. 1
Iselinn83 Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Typisk for depresjon ja. Rastløsheten du beskriver kan være en reaksjon på selvkritikken du sikkert gir deg selv fordi du ikke får gjort det du føler du burde gjøre. Er heller ikke helt uvanlig med økt "sexlyst" i en depresjon. Orgasmen er jo kroppens naturlige "lykkepille". Noen mister sexlysten når de er deprimerte, mens andres øker. Det er desverre ikke noen enkelt svar på hvordan man kan bli kvitt en depresjon. Hvis du får medisiner for depresjon så håper jeg du også har tilgang på en god behandler, et godt program. vær snill med deg selv, nekt å høre på din egen kritikk. Forestill deg at du sier alle de tingene du sier til deg selv til et annet menneske. Jeg vedder for at du hadde fått fullstendig sjokk hadde du hørt noen sagt disse tingene til noen andre Lykke til, og håper du finner roen med deg selv og ikke gir opp håpet om en lysere hverdag i vente
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå