Tropic Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror jeg har et hull i en tann, men er jo usikker, snart 1 år siden jeg var til tannlegen, og da hadde jeg ikke hull. Iallefall, jeg skal snart ut å fly, har jo hørt at det er kjempe vondt å fly om man har hull, stemmer dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Aldri merket noe, og jeg fløy mye med et relativt stort hull for et par år siden. Og tenk på alle de som tar tannlegebehansling i utlandet
Gjest Ulla Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Unnskyld, men nå måtte jeg bare le... God tur! 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Det er ikke noen automatikk i det, men ja, det kan skje at trykkforandringene gjør det veldig vondt (det samme når man dykker). Om grunnen til at du tror du har hull er at du kjenner smerter, så er det nok grunn til å være forsiktig..
Mynona Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Kan du ikke ta deg en tur til tannlegen da??
Tropic Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2012 Rekker dessverre ikke få time før jeg reiser. Satser på at det bare skjer i sjeldne tilfeller. Gjest 1: Haha, ja, du har rett, de reiser jo som regel med rotfylling også. Det er nok bare en myte da!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Jeg fløy med hull en gang, og opplevde voldsomme smerter. Satt og grein halve flyturen, og jeg har virkelig forholdsvis høy smerteterskel. Ikke meningen å uroe deg, det skjer sikkert sjeldent, og har aldri hendt meg verken før eller siden denne gang, men vil anbefale deg å ta med et par paracet for sikkerhets skyld, for det var virkelig ikke en opplevelse jeg unner noen.
Tropic Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2012 Jeg fløy med hull en gang, og opplevde voldsomme smerter. Satt og grein halve flyturen, og jeg har virkelig forholdsvis høy smerteterskel. Ikke meningen å uroe deg, det skjer sikkert sjeldent, og har aldri hendt meg verken før eller siden denne gang, men vil anbefale deg å ta med et par paracet for sikkerhets skyld, for det var virkelig ikke en opplevelse jeg unner noen. Takk, da pakker jeg ned det! :-)
Gjest Nina Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 For noen år siden fikk jeg betennelse i en tann. skulle et par dager etterpå på en flytur men det sa tannlegen var uaktuelt. Ville få veldig vondt og det var ikke verdt det. Var fryktelig dårlig og pga betennelsen Det har med trykket i kabinen og gjør som setter i gang smertene. Så jeg ble hjemme. Min søster reiste fra Thailand til Norge med tannvondt og hadde en alldeles fryktelig flytur hjem. så det er verd og høre på råd altså.
Tropic Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2012 For noen år siden fikk jeg betennelse i en tann. skulle et par dager etterpå på en flytur men det sa tannlegen var uaktuelt. Ville få veldig vondt og det var ikke verdt det. Var fryktelig dårlig og pga betennelsen Det har med trykket i kabinen og gjør som setter i gang smertene. Så jeg ble hjemme. Min søster reiste fra Thailand til Norge med tannvondt og hadde en alldeles fryktelig flytur hjem. så det er verd og høre på råd altså. Skal se an, er fremdeles et par dager til. Kjenner nå at det nok ikke er hull, men visdomstanna mi som har startet å vokse igjen (Den er fremdeles under hud), men kjenner huden er litt hoven.. Hater når visdomstennene mine skal vokse!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Hei! Jeg vil bare dele min erfaring dersom noen kanskje er i samme båt. Jeg fikk betennelse i en fortann og prøvde å rotfylle. Dette gikk ikke, betennelsen kom fort tilbake. Så dro jeg til tannlegen igjen og fikk medisin i tanna. Denne har jeg gått med nå i sikkert tre uker og skal gå tre uker til. Jeg fløy idag med denne betennelsen og det gikk helt fint, ingen smerter i det hele tatt! Var ganske stressa og vurderte å backe ut i siste sekund etter å ha lest tråden her. Men jeg tok sjansen og det gikk altså bra. Anonymous poster hash: fc13d...265
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå