AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Ja, hva gjør man? Oppdaget til min skrekk at jeg hadde lus, og masse egg, for lenge siden. Løp sporenstreks på apoteket og kjøpte kam og kur. Når har jeg over tid prøvd forskjellige kurer, både shampoo og sånn liniciment som skal sitte i i 12 timer. Passer også på gre med lusekammen både før og etter behandling, og å ta det på morgenen hvis jeg skal reise bort i flere dager. Likevel, etter bare noen få dager, kjenner jeg at det er masse egg igjen. Uæææææ! Hva kan jeg gjøre annerledes? Kan jo ikke gå med lus fast, liksom ..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Sikker på det ikke er flass som perler seg? Du må gå til lege.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Hvordan kjenner du at det er egg der? ... :S merker jeg klør bare jeg tenker på det. Hvor kommer lusene fra mon tro? har du byttet ut alle luer og børster? Kan sånt være i sofaer også?
Tropic Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Har du vært flink og vasket sengetøy på høy varme og oppbevart i fryseren? Inkl også alle håndduker du bruker. Vask gjerne også alt av klær du har liggende på rommet. Frys ALT av luer og skjerf og ta en titt på ytterjakkene dine. Støvsug senga, sofaen og stolene du sitter i, gjerne etter HVER kur og shamponering. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 velvel. som på bruksanvisningen står det at man skal ta det 2 ganger etter hverandre. tror det skal gå 2-7 dager etter hverandre. i mellotiden må du gre lenge hver dag med lusekammen. pass på at du vasker sengetøyet og bytter det hver dag. vask det på 90 grader. det samme med håndkle, lusekammen skal kokes hver dag, tøy du har på deg burde gå inn i vaskemaskinen, alt du bruker i håret skal kokes.. har du gjort dette?
Gjest Vettel Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Man MÅ ikke fryse sengetøy etc. Lus blir veldig fort svake og dør fort uten menneskeblod. Så jeg bruker legge puter og slikt i to døgn til siden, da dør det. Bruk lusekur, gjenta etter 7 dager. Er det bare egg du har? De bør dø med lusekur da... Sikker på det ikke er tørr hodebunn eller flass? Dra et hårstår med det du tror er egg ut, sitter egget helt ved enden av håret (ikke egg) eller en stykke utpå (lus)? Flass, etc er lett å dra av, det er ikke luseegg. Hvis det skal være egg i håret MÅ der være levende lus også. Jeg mistenker at all behandling har gitt deg tørr hodebunn.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Takk for svar, dere! Jeg har lest at lus lever maks to dager utenfor håret, så derfor burde det funke greit å ta kuren for så å reise bort ei langhelg. Jeg har også forskriftsmessig tatt kur på nytt etter ca en uke. Jeg grer vel ikke hver eneste dag, men veldig ofte. Hmm, kan være at jeg har fått tørr hodebunn også, ja. Hvordan ser flass som perler seg ut? Og hvordan skille dette fra egg? Jeg har ikke funnet lus, men må innrømme at jeg ikke har lett så grundig, tror jeg hadde frika ut hvis jeg hadde sett elendigheten i sin fulle prakt *urk* Men, eggene er enten hvite eller gule (klekket) og sitter, ihvertfall innimellom, et godt stykke ut på hårstrået.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #8 Skrevet 28. januar 2012 Takk for svar, dere! Jeg har lest at lus lever maks to dager utenfor håret, så derfor burde det funke greit å ta kuren for så å reise bort ei langhelg. Jeg har også forskriftsmessig tatt kur på nytt etter ca en uke. Jeg grer vel ikke hver eneste dag, men veldig ofte. Hmm, kan være at jeg har fått tørr hodebunn også, ja. Hvordan ser flass som perler seg ut? Og hvordan skille dette fra egg? Jeg har ikke funnet lus, men må innrømme at jeg ikke har lett så grundig, tror jeg hadde frika ut hvis jeg hadde sett elendigheten i sin fulle prakt *urk* Men, eggene er enten hvite eller gule (klekket) og sitter, ihvertfall innimellom, et godt stykke ut på hårstrået. Kan du ta bilde? Det høres jo litt ut som lus da.. Men psoreasis kan også være gulaktig, men det er mer flakete.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 Hehe, uff, nei, tar ikke bildet, nei. Har uansett gravd ut dagens dose fra håret Tror nok ikke jeg har psoriasis, har ihvertfall ikke hørt om det før, og heller ikke hatt flass før. Men såklart, særlig den der 12-timers kuren vil jeg tro sliter på hodebunnen, så ikke rart om den har blitt irritert. Sukk, både flass og lus, altså?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Slik ser eggene ut ihvertfall, http://www.google.no/search?hl=no&client=opera&hs=Gde&rls=nb&channel=suggest&q=luseegg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1366&bih=656&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VZYkT8fqN-WH4gTRhLSkCQ , sopp (flass og eksem i varierende grad) http://www.oslohudlegesenter.no/hudsykdommer-t-Å-tinea-capitis-(hodesopp).html , tørr hodebunn opptrer vel som tørr hud på resten av kroppen gjør. Ser ut som saltdryss og kjennes ikke fettete ut.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Slik ser eggene ut ihvertfall, http://www.google.no/search?hl=no&client=opera&hs=Gde&rls=nb&channel=suggest&q=luseegg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1366&bih=656&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VZYkT8fqN-WH4gTRhLSkCQ , sopp (flass og eksem i varierende grad) http://www.oslohudlegesenter.no/hudsykdommer-t-Å-tinea-capitis-(hodesopp).html , tørr hodebunn opptrer vel som tørr hud på resten av kroppen gjør. Ser ut som saltdryss og kjennes ikke fettete ut. Ene linken klikket visst, ny link.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #12 Skrevet 29. januar 2012 Ene linken klikket visst, ny link. Nei det ble ingen link. Parantes var nok ikke velkommen inn i varmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå