AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Jeg hadde en kjempetøff periode for snart ett år siden. Jeg trente masse, ble tynn og jeg følte meg kjempe fin for første gang i mitt liv. Dietter og trening skled ut og jeg la på meg to tre kg. Så kom jeg i en veldig vanskelig tid. Jeg sluttet treningen fordi jeg ikke hadde overskudd. Alt jeg spiste gikk i toalettet. Jeg ble tynnere. Tynnere enn noengang. Å kaste opp drev jeg på med stortsett hver eneste dag fra mai-august. Jeg gikk ned 9 kg. Jeg fikk litt nok og skjønte at ikke det kunne fortsette. Jeg fikk sår i halsen, vondt i hodet og var trøtt og sliten. Jeg stoppet opp med å spy. Nå har jeg gått opp fra 59kg til 68kg. Jeg er ikke tykk, men jeg har litt ekstra å ta i. Jeg er i gang med full trening og skikkelig kosthold, men ting tar sånn tiiid!!! I tillegg har jeg så forferdelig kvapsete kropp. Som sagt jeg er ikke tykk, men jeg har så ufattelig masse appelsinhud... Mer enn NOEN GANG! Har jeg ødelagt noe med å kaste opp?? Kan det trimmes bort?? Hvorfor er det sånn???
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Det er for det første helt normalt å veie 68 kilo, med mindre du er 130cm høy. For det andre, når du mishandler kroppen din så forjævlig mye som du har gjort. Så vil metabolismen din, altså forbrenningen, ødelegges. Kroppen vil prøve å lagre alt den kan av næring til neste gang du skal "leve i ørkenen". Slik at den har noe å tære på. Grunnen til at du gikk ned så fort og så mye var ikke bare at du mistet fett. Men at du tok vekk all næring slik at svært mye av vekttapet skyldes at muskelmassen forvitrer og blir borte. Når du så legger på deg igjen vil det bli appelsinhud fordi det ikke er noe muskler under fettet. Uten muskler vil du også få problemer med å slanke vekk fettet igjen, fordi fettet er ment å være energi til muskler som jobber...! Og du har ikke muskler. Du bør snakke med noen om spiseproblemene dine. http://www.spiseforstyrrelse.net/spiseforstyrrelse.html Og du bør begynne å spise sundt og regelmessig. Hver tredje time et lite måltid. Frukt, grønnsaker, fiber, kylling, fisk. http://iform.nu/kosthold/sporsmal-om-kosthold Så begynner du å trene med vekter. Du trenger å bygge opp musklene og styrken i kroppen etter det du har gjort mot deg selv. Snakk med en instruktør på et senter om det, du får et fint startprogram. La være å tenke "slanking". Det ordet eksisterer ikke. Du skal tenke "FRISK & STERK". Det er ingen som synes et utmagra bleikt skinn med råtne tenner av spy og ødelagte indre organer er sexy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå